|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | ULUSLARARASI TİCARET VE LOJİSTİK | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | VOLKAN HAN (volkanhan@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
VOLKAN HAN, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı İlkçağlardan itibaren Dünya ticaretindeki gelişmeleri öğrencilere kronolojik olarak öğretmektir. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Analitik düşünme yeteneğine katkı sağlar. |
PÇ-6 Uluslararası ekonomik gelişmeleri takip etme
PÇ-8 Alanıyla ilgili finansal kararlar verebilme PÇ-14 Sanatsal, kültürel ve sportif konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Dünya ticaretindeki gelişmeler hakkında bilgi edinir. |
PÇ-1 Uluslararası ticaret, işletme yönetimi ve tedarik zinciri konusunda gerekli olan bilgi birikimi
PÇ-6 Uluslararası ekonomik gelişmeleri takip etme |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Dünya ticaretinde yaşanan gelişmeleri inceler ve bilgi sahibi olur. |
PÇ-1 Uluslararası ticaret, işletme yönetimi ve tedarik zinciri konusunda gerekli olan bilgi birikimi
PÇ-13 Türkiye ve Dünya tarihinin yanısıra kültür ve coğrafya hakkında ayrıntılı bilgiye sahip olur. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Medeniyetin başlangıcından itibaren günümüze kadar ki periyotta ticaretin gelişimi işlenecektir. Dönemler boyunca gelişen Uluslararası ticaret farklı ülke örnekleri ile karşılaştırmalı bir şekilde incelenecektir. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Dünya Ticaret Tarihine Giriş | Anlatma |
| 2 | Merkantilizm 1500-1700 | Anlatma |
| 3 | Sanayi Devrimi 1750-1820 | Anlatma |
| 4 | Sanayi Devrimi 1820-1900 | Anlatma |
| 5 | 20 yy Dünya Ticaret Tarihinde Kısıtlar ve fırsatlar | Anlatma |
| 6 | Küreselleşme ve Doğal Kaynak Ticareti | Anlatma |
| 7 | Sürdürülebilir Ticaret ve iklim değişikliği | Anlatma |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Eşitsizlik, Yoksulluk ve Dünya Ticareti | Anlatma |
| 10 | 220 yy. Dünya Ticaretinden örnekler: İngiltere | Anlatma |
| 11 | 20 yy. Dünya Ticaretinden örnekler: ABD | Anlatma |
| 12 | 20 yy. Dünya Ticaretinden örnekler: Almanya | Anlatma |
| 13 | 20 yy. Dünya Ticaretinden örnekler: Japonya- Çin | Anlatma |
| 14 | 21 yy. Dünya Ticareti | Anlatma |
| 15 | 21 yy. Dünya Ticareti | Anlatma |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 10 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 10 | 20 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 7 | 21 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 5 | 15 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 116 | ||