|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | LABORATUVAR TEKNOLOJİSİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ALİ TOPRAK (alitoprak@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencilerin nicel ve nitel analizler yaparak deney yapma becerileri kazanmaları, deneysel gözlemlere ilişkin rapor oluşturma ve deney sonuçlarından bilimsel sonuçlar çıkarma becerileri kazanmalarını sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Laboratuvarda güvenli çalışma becerileri gelişir, laboratuvar alet ve tekniklerini tanımlayabilir. |
PÇ-2 Laboratuvarda bulunan makine-teçhizat ve araç-gereçlerin kullanımı konularında detaylı bilgiye sahiptir.
PÇ-12 Laboratuvar çalışmalarında kullanılan kimyasal maddelerin güvenlik ile ilgili kurallarını açıklar, kuralları uygular ve kimyasalların çevreye olan etkilerini tanımlar. PÇ-29 Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
Yazılı Sınav Laboratuvar Sınavı Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Kimya deneyleri için planlama yapabilir ve bunları uygulamaya dökebilir. |
PÇ-5 Kimya, biyoloji, mikrobiyoloji ve biyoteknoloji alanlarında temel değerlendirmeler yapar. PÇ-6 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahiptir. PÇ-7 Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretir, takımlarda sorumluluk alır veya bireysel çalışma yapar. |
Yazılı Sınav Laboratuvar Sınavı Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Elde ettiği deneysel sonuçları bilimsel rapor halinde düzenleyebilir. |
PÇ-29 Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Sıcaklığın ve Katalizörün Reaksiyon Hızına Etkisi, Kimyasal Denge, Tampon Çözeltiler, Çöktürme Reaksiyonları, Tepkime Isısının Belirlenmesi, Suyun Elektrolizi, Sabun Yapımı, Polimer Sentezi. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Laboratuvar Kuralları ve Güvenliği | Anlatım |
2 | Sıcaklığın ve Katalizörün Reaksiyon Hızına Etkisi | Anlatım, Kısa Sınav, Deney Yapma, Rapor Hazırlama |
3 | Kimyasal Denge | Anlatım, Kısa Sınav, Deney Yapma, Rapor Hazırlama |
4 | Tampon Çözeltiler | Anlatım, Kısa Sınav, Deney Yapma, Rapor Hazırlama |
5 | Tampon Çözeltiler | Anlatım, Kısa Sınav, Deney Yapma, Rapor Hazırlama |
6 | Çöktürme Reaksiyonları | Anlatım, Kısa Sınav, Deney Yapma, Rapor Hazırlama |
7 | Çöktürme Reaksiyonları | Anlatım, Kısa Sınav, Deney Yapma, Rapor Hazırlama |
8 | Ara Sınav | |
9 | Tepkime Isısının Belirlenmesi | Anlatım, Kısa Sınav, Deney Yapma, Rapor Hazırlama |
10 | Tepkime Isısının Belirlenmesi | Anlatım, Kısa Sınav, Deney Yapma, Rapor Hazırlama |
11 | Suyun Elektrolizi | Anlatım, Kısa Sınav, Deney Yapma, Rapor Hazırlama |
12 | Katı ve Sıvı Sabun Yapımı | Anlatım, Kısa Sınav, Deney Yapma, Rapor Hazırlama |
13 | Katı ve Sıvı Sabun Yapımı | Anlatım, Kısa Sınav, Deney Yapma, Rapor Hazırlama |
14 | Polimer Sentezi | Anlatım, Kısa Sınav, Deney Yapma, Rapor Hazırlama |
15 | Telafi Deneylerinin Yapılması | Anlatım, Kısa Sınav, Deney Yapma, Rapor Hazırlama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Genel Kimya Laboratuvarı-II Deney Föyü | |
2 | Kimya I ve II; Kenneth W. Whitten , Raymond E. Davis , M. Larry Peck , George G. Stanley; Nobel Yayıcılık, 2014. | |
3 | Genel Kimya 1 ve 2: İlkeler ve Modern Uygulamalar; Petrucci - Herring - Madura; Palme Yayınevi. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Laboratuvar, laboratuvar araç-gereçleri, laboratuvar güvenlik malzemeleri (önlük, gözlük, eldiven, maske). |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 20 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | 7 | 1 | 10 |
4.Sunum | |||
5.Rapor | 7 | 1 | 10 |
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 8 | 8 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 8 | 8 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 7 | 7 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 3 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |