| 
	|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | LABORATUVAR TEKNOLOJİSİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ŞEYDA ÇİĞDEM ÖZKAN (seydaozkan@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları  | 
		|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Öğrencilerin nicel ve nitel analizler yaparak deney yapma becerileri kazanmaları, deneysel gözlemlere ilişkin rapor oluşturma ve deney sonuçlarından bilimsel sonuçlar çıkarma becerileri kazanmalarını sağlamaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Laboratuvarda güvenli çalışma becerileri gelişir, laboratuvar alet ve tekniklerini tanımlayabilir. | 
			
		 
			PÇ-2 Laboratuvarda bulunan makine-teçhizat ve araç-gereçlerin kullanımı konularında detaylı bilgiye sahiptir.
 PÇ-12 Laboratuvar çalışmalarında kullanılan kimyasal maddelerin güvenlik ile ilgili kurallarını açıklar, kuralları uygular ve kimyasalların çevreye olan etkilerini tanımlar. PÇ-29 Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır.  | 
		 Yazılı Sınav Laboratuvar Sınavı Seminer-Sunum-Rapor  | 
	
| DÖÇ-2 | Kimya deneyleri için planlama yapabilir ve bunları uygulamaya dökebilir. | 
			
		 
			PÇ-5 Kimya, biyoloji, mikrobiyoloji ve biyoteknoloji alanlarında temel değerlendirmeler yapar. PÇ-6 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahiptir. PÇ-7 Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretir, takımlarda sorumluluk alır veya bireysel çalışma yapar.  | 
		 Yazılı Sınav Laboratuvar Sınavı Seminer-Sunum-Rapor  | 
	
| DÖÇ-3 | Elde ettiği deneysel sonuçları bilimsel rapor halinde düzenleyebilir. | 
			
		 
			PÇ-29 Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır. | 
		 Seminer-Sunum-Rapor | 
	
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi  | 
	|||
| Dersin İçeriği | ||
| Sıcaklığın ve Katalizörün Reaksiyon Hızına Etkisi, Kimyasal Denge, Tampon Çözeltiler, Çöktürme Reaksiyonları, Tepkime Isısının Belirlenmesi, Suyun Elektrolizi, Sabun Yapımı, Polimer Sentezi. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
| 1 | Laboratuvar Kuralları ve Güvenliği | Anlatım | 
| 2 | Sıcaklığın ve Katalizörün Reaksiyon Hızına Etkisi | Anlatım, Kısa Sınav, Deney Yapma, Rapor Hazırlama | 
| 3 | Kimyasal Denge | Anlatım, Kısa Sınav, Deney Yapma, Rapor Hazırlama | 
| 4 | Tampon Çözeltiler | Anlatım, Kısa Sınav, Deney Yapma, Rapor Hazırlama | 
| 5 | Tampon Çözeltiler | Anlatım, Kısa Sınav, Deney Yapma, Rapor Hazırlama | 
| 6 | Çöktürme Reaksiyonları | Anlatım, Kısa Sınav, Deney Yapma, Rapor Hazırlama | 
| 7 | Çöktürme Reaksiyonları | Anlatım, Kısa Sınav, Deney Yapma, Rapor Hazırlama | 
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Tepkime Isısının Belirlenmesi | Anlatım, Kısa Sınav, Deney Yapma, Rapor Hazırlama | 
| 10 | Tepkime Isısının Belirlenmesi | Anlatım, Kısa Sınav, Deney Yapma, Rapor Hazırlama | 
| 11 | Suyun Elektrolizi | Anlatım, Kısa Sınav, Deney Yapma, Rapor Hazırlama | 
| 12 | Katı ve Sıvı Sabun Yapımı | Anlatım, Kısa Sınav, Deney Yapma, Rapor Hazırlama | 
| 13 | Katı ve Sıvı Sabun Yapımı | Anlatım, Kısa Sınav, Deney Yapma, Rapor Hazırlama | 
| 14 | Polimer Sentezi | Anlatım, Kısa Sınav, Deney Yapma, Rapor Hazırlama | 
| 15 | Telafi Deneylerinin Yapılması | Anlatım, Kısa Sınav, Deney Yapma, Rapor Hazırlama | 
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Genel Kimya Laboratuvarı-II Deney Föyü | |
| 2 | Kimya I ve II; Kenneth W. Whitten , Raymond E. Davis , M. Larry Peck , George G. Stanley; Nobel Yayıcılık, 2014. | |
| 3 | Genel Kimya 1 ve 2: İlkeler ve Modern Uygulamalar; Petrucci - Herring - Madura; Palme Yayınevi. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Laboratuvar, laboratuvar araç-gereçleri, laboratuvar güvenlik malzemeleri (önlük, gözlük, eldiven, maske). | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) | 
| Ara Sınav | 8 | 1 | 20 | 
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | 7 | 1 | 25 | 
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | 7 | 1 | 25 | 
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 30 | 
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü | 
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 | 
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 1 | 8 | 8 | 
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 8 | 8 | 
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 7 | 7 | 
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 1 | 7 | 7 | 
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 3 | 6 | 
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 | 
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | 
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 90 | ||