|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİ(DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SERKAN ŞAHİNKAYA (serkansahinkaya@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Dersin amacı, endüstriyel tesislerdeki kirliliklerin kaynakları ve kontrolünün verilmesidir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Endüstrilerin atık kaynaklarını özetleyebilir. |
PÇ-1 Yüksek lisans düzeyinde edinilmiş alanı ile ilgili ileri düzeydeki bilgileri özgün araştırmalar ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve alanına yenilik getirecek özgün sonuçlara ulaşabilme PÇ-2 Çalışmaları ile elde etmiş olduğu özgün sonuçları disiplinlerarası kullanabilme ve yeni değerlendirmeler ortaya koyabilme PÇ-4 Alanında uzmanlık düzeyindeki bilgileri sistematik bir şekilde değerlendirebilme ve uygulayabilme PÇ-6 Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi alanının ileri kabul edilen dergilerinde yayınlayarak bilgisinin sınırlarını genişletebilme PÇ-7 Yeni projeler sunabilme yeteneği kazanabilme |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Endüstriyel atık yönetimi açıklayabilir. |
PÇ-10 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri değerlendirebilme ve bunları uzmanlık seviyesine getirebilme PÇ-12 Alanındaki uzman kişiler ile konuların tartışılmasında özgün görüşlerini ortaya koyabilme ve savunabilme PÇ-15 Alanı ile ilgili çalışmalarda karşılaşılan sorunların çözümünde hızlı ve işlevsel karar verme yetkinliğine sahip olma PÇ-16 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması ve sonuçlarının duyurulmasında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket etmesi ve bu konuda karşılaşılan sorunların çözümüne katkıda bulunabilmesi |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | Farklı endüstriler için çözüm önerileri üretebilir. |
PÇ-4 Alanında uzmanlık düzeyindeki bilgileri sistematik bir şekilde değerlendirebilme ve uygulayabilme PÇ-8 Alanındaki çalışma ve projeleri farklı alanlarla birleştirilmiş özgün ve bağımsız bir çalışma haline getirebilme PÇ-10 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri değerlendirebilme ve bunları uzmanlık seviyesine getirebilme |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Endüstriyel sistem tanımı ve toplu yönetim kavramı, endüstriyel kirlenme ve özellikleri, atık ve atıksuların sınıflandırılması, proses profile, endüstrilerin kirlenme bazında sınıflandırılması, endüstrilerden bilgi alma, atık araştırması, kirlenme profile, endüstriyel kirlenme kontrolü, tesis içi control, deşarj standartları, endüstriyel kirlenme örnekleri; tekstil, dökümcülük, boya, ilaç, sıvı yağ, çimento, deri endüstrileri vb. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Endüstriyel sistem tanımı ve toplu yönetim kavramı, endüstriyel kirlenme ve özellikleri | Anlatma Yöntemi. Uzaktan Eğitim |
2 | Endüstrilerin kirlenme bazında sınıflandırılması atık ve atıksuların sınıflandırılması | Anlatma Yöntemi. Uzaktan Eğitim |
3 | Endüstrilerden bilgi alma, atık araştırması, kirlenme profile, endüstriyel kirlenme kontrolü, tesis içi control, deşarj standartları | Anlatma Yöntemi. Uzaktan Eğitim |
4 | Endüstriyel kirlenme örnekleri: metal döküm tesisi | Anlatma Yöntemi. Uzaktan Eğitim |
5 | Endüstriyel kirlenme örnekleri: çimento fabrikası | Anlatma Yöntemi. Uzaktan Eğitim |
6 | Endüstriyel kirlenme örnekleri: Bitkisel yağ endüstrisi, ayçiçek yağı | Anlatma Yöntemi. Uzaktan Eğitim |
7 | Endüstriyel kirlenme örnekleri: Bitkisel yağ endüstrisi, zeytin yağı | Anlatma Yöntemi. Uzaktan Eğitim |
8 | Ara Sınav | |
9 | Endüstriyel kirlenme örnekleri: Boya endüstrisi | Anlatma Yöntemi. Uzaktan Eğitim |
10 | Endüstriyel kirlenme örnekleri: tekstil endüstrisi | Anlatma Yöntemi. Uzaktan Eğitim |
11 | Endüstriyel kirlenme örnekleri: kağıt endüstrisi | Anlatma Yöntemi. Uzaktan Eğitim |
12 | Endüstriyel kirlenme örnekleri: ilaç ve kozmetik endüstrisi | Anlatma Yöntemi. Uzaktan Eğitim |
13 | Endüstriyel kirlenme örnekleri: süt ve süt ürünleri fabrikaları. | Anlatma Yöntemi. Uzaktan Eğitim |
14 | Endüstriyel kirlenme örnekleri: süt ve süt ürünleri fabrikaları. | Anlatma Yöntemi. Uzaktan Eğitim |
15 | Endüstriyel kirlenme örnekleri: süt ve süt ürünleri fabrikaları. | Anlatma Yöntemi. Uzaktan Eğitim |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Endüstriyel Kirlenme Kontrolü, Olcay Tünay, İTÜ Yayınları, İstanbul, 1996. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Deneysel malzeme bulunmamaktadır. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | 16 | 2 | 100 |
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
c) Performans Ödevi | 8 | 3 | 24 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 8 | 3 | 24 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 174 |