|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİ(DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SEVAL ARAS (saras@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ŞAHLAN ÖZTÜRK, SEVAL ARAS, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Tehlikeli kirleticilerin tür ve özellikleri ile arıtılabilirlik çalışmalarının değerlendirilmesi ve biyolojik iyileştirme için mühendislik stratejilerinin öğrencilere verilmesidir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 |
PÇ-1 Yüksek lisans düzeyinde edinilmiş alanı ile ilgili ileri düzeydeki bilgileri özgün araştırmalar ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve alanına yenilik getirecek özgün sonuçlara ulaşabilme PÇ-2 Çalışmaları ile elde etmiş olduğu özgün sonuçları disiplinlerarası kullanabilme ve yeni değerlendirmeler ortaya koyabilme PÇ-3 Arazi uygulamalarında gerekli olan uygulama bilgilerine ileri düzeyde sahip olabilme ve bunu disiplinlerarası kullanabilme PÇ-4 Alanında uzmanlık düzeyindeki bilgileri sistematik bir şekilde değerlendirebilme ve uygulayabilme PÇ-5 Kendi alanında gerçekleştirdiği çalışmalarda elde edilmiş yeni bir sonucu yada değerlendirmeyi farklı disiplinlerle entegre ederek ortaya koyabilme PÇ-6 Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi alanının ileri kabul edilen dergilerinde yayınlayarak bilgisinin sınırlarını genişletebilme PÇ-7 Yeni projeler sunabilme yeteneği kazanabilme PÇ-8 Alanındaki çalışma ve projeleri farklı alanlarla birleştirilmiş özgün ve bağımsız bir çalışma haline getirebilme PÇ-9 Kendi işini kurabilme konusunda girişimcilik yeteneğine sahip olabilme PÇ-10 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri değerlendirebilme ve bunları uzmanlık seviyesine getirebilme PÇ-11 Mesleki ingilizcesini uzmalık düzeyine getirerek ileri düzeyde yazılı ve sözlü iletişim kurabilme ve tartışabilme PÇ-12 Alanındaki uzman kişiler ile konuların tartışılmasında özgün görüşlerini ortaya koyabilme ve savunabilme PÇ-13 Alanıyla ilgili çalışmalarını yürüttüğü işler için ikna yeteneğini kullanabilme, geliştirebilme ve gerektiğinde kişilerin görüşlerini değiştirmeye yönelik faaliyetlerde bulunma PÇ-14 Alanındaki bilgileri toplum yararına kullanabilme PÇ-15 Alanı ile ilgili çalışmalarda karşılaşılan sorunların çözümünde hızlı ve işlevsel karar verme yetkinliğine sahip olma PÇ-16 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması ve sonuçlarının duyurulmasında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket etmesi ve bu konuda karşılaşılan sorunların çözümüne katkıda bulunabilmesi |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Tehlikeli kirleticilerin tür ve özellikleri. Arıtılabilirlik çalışmaları. Biyolojik iyileştirme için mühendislik stratejileri: Ortam karakterizasyonu, yerinde biyolojik iyileştirme. Yerinde koruma ve biyolojik iyileştirme. Yerinde biyobariyerler. Dışarıda biyolojik iyileştirme. Kirlenmiş zeminlerin kompostlaştırılması. Yığınlarda biyolojik iyileştirme. Yer altı suyunun iyileştirilmesi. Uçucu organiklerin biyolojik arıtımı. Biyolojik iyileştirme sistemlerinin fiziksel modellemesi. Biyolojik iyileştirme sistemlerinin izlenmesi ve kontrolü. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Kirletici kaynakları, kirleticilerin özellikleri, endüstriyel atık ve atıksu karakterizayonu, kirleticilerin fiziksel, kimyasal özellikleri | anlatma |
2 | Kirleticilerin çevrede oranları ve dağılım mekanizmaları ile toprak ortamının özellikleri | anlatma |
3 | Mirobiyal Ekoloji | anlatma |
4 | Biyoarıtılabilirlik çalışmaları | anlatma |
5 | Kirleticilerin biyodegradayon mekanizmaları | anlatma |
6 | Yerinde biyoremediasyon çalışmaları | anlatma |
7 | Arazi dışında biyoremediasyon çalışmaları | anlatma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Katı faz biyoremediasyonu | anlatma |
10 | Çamur faz biyoremediasyonu | anlatma |
11 | Buhar faz biyoremediasyonu | anlatma |
12 | Anoksik ve anaerobik biyoremediasyon | anlatma |
13 | Biyoremediasyon çalışmaları | anlatma |
14 | Biyoremediasyon çalışmaları | anlatma |
15 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | 1. 1. Alexander M. (1999). Biodegradation and Bioremediation, Academic Pres, San Diego, California, 978-0120498611 | |
2 | 2. Jördening, H. J.,Winter, J. (2005). Environmental Biotechnology, Concepts and Aplications John Wiley and Sons. 463 p. | |
3 | 3. Levin M. A.,Gealt M. A. (1993) Biotreatment of Industrial and Hazardous Waste, McGrawHill, Inc.,USA | |
4 | 4. Rittmann B. E.,McCarty P.L. (2001) EnvironmentalBiotechnology-Principles and Applications , McGrawHill, Singapore, 0-07-118184-9. | |
5 | 5. Singh, H. (2006). Mycoremediation. Fungal Bioremediation. John WileyandSons. 592 p. . | |
6 | 6. Talley, J. W. (2005). Bioremediation of recalcitrantcompounds. Taylor and Francis. 310 p | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 3 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 3 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 16 | 48 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 16 | 48 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 16 | 48 |
c) Performans Ödevi | 4 | 2 | 8 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 4 | 3 | 12 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 2 | 8 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 2 | 8 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 184 |