|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 5 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Bilimsel Hazırlık | ||||
| Bölümü | ULUSLARARASI İLİŞKİLER (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ABDULLAH ÖZDAĞ (abdullahozdag@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ABDULLAH ÖZDAĞ, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Tarihsel bakışla günümüz olaylarının arka planı, değerlendirilmesi ve etkileri | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Alanla ilgili temel kavramları açıklayabilir |
PÇ-1 Uluslararası ilişkiler alanında daha ileri düzeyde çalışmalar yapabilecek entelektüel altyapıya sahip olma PÇ-6 Siyasal olayların tarihsel kökenlerini anlama ve geleceğe yönelik analitik yaklaşımlar geliştirme. PÇ-7 Siyasete yön veren ulusal ve uluslararası örgütler hakkındaki bilgiyi derinleştirme |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Uluslararası ilişkilerin temel aktörleri ve uluslararası sistemin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir. |
PÇ-9 Uluslararası İlişkiler ve alt dalları (uluslararası ekonomi, uluslararası politika, uluslararası hukuk, uluslararası örgütler, uluslararası güvenlik, diplomasi tarihi, dış politika vb.) ile ilgili kuramsal bilgileri analiz etme; küresel ve bölgesel yansımalarını değerlendirme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerilerine sahiptir. PÇ-11 Öğrenim sürecinde elde ettiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri iş hayatında değerlendirme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. PÇ-13 Uluslararası İlişkiler alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Bireysel çalışma niteliklerini kavrayabilecektir. |
PÇ-1 Uluslararası ilişkiler alanında daha ileri düzeyde çalışmalar yapabilecek entelektüel altyapıya sahip olma PÇ-5 Bilgiye erişebilme bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veritabanları ve diğer kaynakları kullanabilme becerisi |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Siyasi tarihin ilk dönemlerinden 19. yüzyıl sonuna kadar geçen süreçte meydana gelen gelişmeleri neden ve sonuçlarıyla birlikte açıklamak. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Giriş, dersin önemi ve kapsamının anlatılması | Yüz yüze, sözel anlatım |
| 2 | Temel kavramlar devlet, siyasi tarih, ulus, uluslararası ilişkiler,antik çağ-modern çağ. | Yüz yüze, sözel anlatım |
| 3 | İmparatorluklar: Mezopotamya ve Mısır uygarlıkları, Roma İmparatorluğu, Antik Çin İmparatorlukları ve Moğollar | Yüz yüze, sözel anlatım |
| 4 | Avrupa Genel tarihi ve önemi Roma Sonrası Avrupa Avrupa Feodal Sitemi | Yüz yüze, sözel anlatım |
| 5 | Avrupada din savaşları Rönesans ve reform Hareketleri coğrafi keşifler | Yüz yüze, sözel anlatım |
| 6 | Avrupa devletler sisteminin ortaya çıkmaya başlaması 30 yıl savaşları ve sonuçları, westphalia barışı, dönemin Avrupa monarşiler | Yüz yüze, sözel anlatım |
| 7 | 17. yüzyıldaki önemli gelişmeler | Yüz yüze, sözel anlatım |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Fransız devrimi devrimin nedenleri ve sonuçları yayılan milliyetçilik | Yüz yüze, sözel anlatım |
| 10 | Napolyon savaşları 1815 Viyana Konferansı ve Güç dengesi sistemi | Yüz yüze, sözel anlatım |
| 11 | ABDnin kuruluşu, izolasyonizmi ve genişlemesi ABD iç savaşı ve sonuçları | Yüz yüze, sözel anlatım |
| 12 | 19. yüzyılda Osmanlı, Avrupa devletler sistemine dahli ve yaşadığı büyük savaşlar | Yüz yüze, sözel anlatım |
| 13 | Avrupada 1838 ve 1848 devrimleri İtalyan ve Alman ulusal birlikleri bozulmaya başlayan denge | Yüz yüze, sözel anlatım |
| 14 | Batı dışı dünyanın 19. yüzyıldaki durumu sömürgelerin yönetimi sorunu köle ticareti ve emperyalizm | Yüz yüze, sözel anlatım |
| 15 | Genel Değerlendirme | Yüz yüze, sözel anlatım |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Rıfat Uçarol, Siyasi Tarih, 1789-2014, Der Yayınları, İstanbul, 2014 | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders kitabı | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 12 | 36 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 8 | 1 | 8 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 8 | 1 | 8 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 180 | ||