|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 5 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Bilimsel Hazırlık | ||||
| Bölümü | ULUSLARARASI İLİŞKİLER (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | MURAT DEMİREL (murat.demirel@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
MURAT DEMİREL, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Öğrencilere uluslararası politikadaki olayları ve gelişmeleri yorumlayabilme yeteneği kazandırılması hedeflenmektedir. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Uluslararası politikadaki aktörleri tanımaktadır. |
PÇ-1 Uluslararası ilişkiler alanında daha ileri düzeyde çalışmalar yapabilecek entelektüel altyapıya sahip olma PÇ-7 Siyasete yön veren ulusal ve uluslararası örgütler hakkındaki bilgiyi derinleştirme |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Uluslararası politikanın çeşitli düzeylerde yapılanması incelenmektedir. |
PÇ-2 Uluslararası ilişkiler disiplininin temel faktörlerini ve kavramlarını tanımlayabilme ve bunları günümüz küresel sorunları ile bağdaştırabilme PÇ-6 Siyasal olayların tarihsel kökenlerini anlama ve geleceğe yönelik analitik yaklaşımlar geliştirme. PÇ-10 Dünya politikasında Türkiye'nin yerini tarihsel perspektif içinde inceleme ve güncel sorunları tanımlama becerileri edinmiştir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Uluslararası politikada güç olgusu analiz edilebilmektedir. |
PÇ-9 Uluslararası İlişkiler ve alt dalları (uluslararası ekonomi, uluslararası politika, uluslararası hukuk, uluslararası örgütler, uluslararası güvenlik, diplomasi tarihi, dış politika vb.) ile ilgili kuramsal bilgileri analiz etme; küresel ve bölgesel yansımalarını değerlendirme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerilerine sahiptir. PÇ-11 Öğrenim sürecinde elde ettiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri iş hayatında değerlendirme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. PÇ-14 Küreselleşme ve kültürlerarası iletişim, insan hakları, sosyal adalet ve farklılıklara saygı konularında yeterli bilgi ve bilince sahiptir. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Aktör sorunu, Güç,Uluslararası Sistem | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Giriş | Sözlü Anlatım |
| 2 | Uluslararası Politikada Aktörler, Kavramlar, Süreçler I | Sözlü Anlatım |
| 3 | Uluslararası Politikada Aktörler, Kavramlar, Süreçler II | Sözlü Anlatım |
| 4 | Uluslararası İlişkilerde Güç ve Büyük Güçler Yönetimi | Sözlü Anlatım |
| 5 | Uluslararası Politikada Güvenlik I: Savaş ve Barış | Sözlü Anlatım |
| 6 | Uluslararası Politikada Güvenlik II: Terörizm | Sözlü Anlatım |
| 7 | Uluslararası Politikada Güvenlik III: Kitle İmha Silahları | Sözlü Anlatım |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Dış Politika Yapımı ve Diplomasi | Sözlü Anlatım |
| 10 | Uluslararası Politikada İnsan Hakları ve İnsani Müdahale | Sözlü Anlatım |
| 11 | Uluslararası Politikada Çevre ve Toplumsal Cinsiyet Eşitliği | Sözlü Anlatım |
| 12 | Uluslararası Politik Ekonomi – Kalkınma, Eşitsizlik ve Yoksulluk | Sözlü Anlatım |
| 13 | Uluslararası Hukuk | Sözlü Anlatım |
| 14 | Küreselleşme ve Uluslararası Politikanın Geleceği | Sözlü Anlatım |
| 15 | Genel Tekrar ve Tartışma | Sözlü Anlatım |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Faruk Sönmezoğlu, Uluslararası Politika Ve Dış Politika Analizi | |
| 2 | •J. Baylis, S. Smith, P. Owens, The Globalization of World Politics: An Introduction to International Relations, OUP Oxford, 6 edition, 2013. | |
| 3 | Andrew Heywood, Küresel Siyaset, BB101 Yayınları, Ankara, (5. Baskı) 2018 | |
| 4 | Paul. R. Viotti ve M. V. Kauppi, Uluslararası İlişkiler ve Dünya Siyaseti, Nobel Yayınevi, Ankara, 2014 | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders kitabı | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 12 | 36 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 8 | 8 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 8 | 8 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 180 | ||