|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ULUSLARARASI İLİŞKİLER (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | CEREN GÜRSELER (cerengurseler@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ABDULLAH ÖZDAĞ, CEREN GÜRSELER, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı dünya siyasetinde Afrika’nın yerini öğrencilere tanıtmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Orta ve Güney Afrika ülkelerinin kültürel, sosyoekonomik ve siyasal dinamiklerini açıklayabilmek, böylelikle bunların bu bölgede etkin olan iş pratiklerine etkisini kavrayabilir |
PÇ-1 Uluslararası ilişkiler alanında daha ileri düzeyde çalışmalar yapabilecek entelektüel altyapıya sahip olma PÇ-3 Mesleki altyapı açısından gerekli olan hukuk bilgisini edinme |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Uluslararası politikada Afrika ülkelerinin jeopolitik ve jeostratejik önemini analiz edebilir |
PÇ-10 Dünya politikasında Türkiye'nin yerini tarihsel perspektif içinde inceleme ve güncel sorunları tanımlama becerileri edinmiştir. PÇ-13 Uluslararası İlişkiler alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Afrika ülkelerinin bağımsızlık hareketlerinin uluslararası ilişkilerdeki önemini anlayabilir |
PÇ-6 Siyasal olayların tarihsel kökenlerini anlama ve geleceğe yönelik analitik yaklaşımlar geliştirme. PÇ-7 Siyasete yön veren ulusal ve uluslararası örgütler hakkındaki bilgiyi derinleştirme |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders kapsamında, Afrika’nın tarihi, Afrika’nın sorunları, günümüz dünyasında Afrika’nın yeri ve Türkiye-Afrika ilişkileri incelenecektir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Derse giriş | Anlatma Yöntemi |
2 | Kolonyal dönem öncesi Afrika politikası | Anlatma Yöntemi |
3 | Sömürgecilik | Anlatma Yöntemi |
4 | Kolonyal dönem sonrası | Anlatma Yöntemi |
5 | Soğuk Savaş sonrası süreç | Anlatma Yöntemi |
6 | Güncel sorunlar-I | Anlatma Yöntemi |
7 | Güncel sorunlar-II | Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Güncel sorunlar-III | Anlatma Yöntemi |
10 | Afrika ve Dünya Ekonomi Politiği | Anlatma Yöntemi |
11 | Günümüz dünyasında Afrika | Anlatma Yöntemi |
12 | Günümüz dünyasında Afrika | Anlatma Yöntemi |
13 | Türkiye-Afrika İlişkileri | Anlatma Yöntemi |
14 | Genel değerlendirme | Anlatma Yöntemi |
15 | Genel değerlendirme | Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Ahmet Kavas, Geçmişten Günümüze Afrika, İstanbul: Kitabevi, 2005. Numan Hazar, Küreselleşme Sürecinde Afrika: Türkiye-Afrika İlişkileri, Ankara: Usak, 2011. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitapları. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 3 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 8 | 3 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 12 | 36 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 8 | 8 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |