|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | ULUSLARARASI İLİŞKİLER (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | CEREN GÜRSELER (cerengurseler@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ABDULLAH ÖZDAĞ, CEREN GÜRSELER, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı dünya siyasetinde Afrika’nın yerini öğrencilere tanıtmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Orta ve Güney Afrika ülkelerinin kültürel, sosyoekonomik ve siyasal dinamiklerini açıklayabilmek, böylelikle bunların bu bölgede etkin olan iş pratiklerine etkisini kavrayabilir |
PÇ-1 Uluslararası ilişkiler alanında daha ileri düzeyde çalışmalar yapabilecek entelektüel altyapıya sahip olma PÇ-3 Mesleki altyapı açısından gerekli olan hukuk bilgisini edinme |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Uluslararası politikada Afrika ülkelerinin jeopolitik ve jeostratejik önemini analiz edebilir |
PÇ-10 Dünya politikasında Türkiye'nin yerini tarihsel perspektif içinde inceleme ve güncel sorunları tanımlama becerileri edinmiştir. PÇ-13 Uluslararası İlişkiler alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Afrika ülkelerinin bağımsızlık hareketlerinin uluslararası ilişkilerdeki önemini anlayabilir |
PÇ-6 Siyasal olayların tarihsel kökenlerini anlama ve geleceğe yönelik analitik yaklaşımlar geliştirme. PÇ-7 Siyasete yön veren ulusal ve uluslararası örgütler hakkındaki bilgiyi derinleştirme |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Bu ders kapsamında, Afrika’nın tarihi, Afrika’nın sorunları, günümüz dünyasında Afrika’nın yeri ve Türkiye-Afrika ilişkileri incelenecektir. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Derse giriş | Anlatma Yöntemi |
| 2 | Kolonyal dönem öncesi Afrika politikası | Anlatma Yöntemi |
| 3 | Sömürgecilik | Anlatma Yöntemi |
| 4 | Kolonyal dönem sonrası | Anlatma Yöntemi |
| 5 | Soğuk Savaş sonrası süreç | Anlatma Yöntemi |
| 6 | Güncel sorunlar-I | Anlatma Yöntemi |
| 7 | Güncel sorunlar-II | Anlatma Yöntemi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Güncel sorunlar-III | Anlatma Yöntemi |
| 10 | Afrika ve Dünya Ekonomi Politiği | Anlatma Yöntemi |
| 11 | Günümüz dünyasında Afrika | Anlatma Yöntemi |
| 12 | Günümüz dünyasında Afrika | Anlatma Yöntemi |
| 13 | Türkiye-Afrika İlişkileri | Anlatma Yöntemi |
| 14 | Genel değerlendirme | Anlatma Yöntemi |
| 15 | Genel değerlendirme | Anlatma Yöntemi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Ahmet Kavas, Geçmişten Günümüze Afrika, İstanbul: Kitabevi, 2005. Numan Hazar, Küreselleşme Sürecinde Afrika: Türkiye-Afrika İlişkileri, Ankara: Usak, 2011. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders kitapları. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 3 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 8 | 3 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 12 | 36 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 8 | 8 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 8 | 8 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 180 | ||