Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / SE-503 - SINIF EĞİTİMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)

Kodu: SE-503 Adı: HAYAT BİLGİSİ ÖĞRETİMİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü SINIF EĞİTİMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı VEDAT AKTEPE (vedataktepe@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
VEDAT AKTEPE,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, hayat bilgisi dersi öğretim programının amaç, kapsam, içerik, değer, beceri ve yetkinlikleri açıklayabilmeyi, ders öğretim programındaki ünite ve kazanımları analiz ederek değerlendirebilmeyi amaçlamaktadır. Hayat Bilgisi dersinde değerleri öğrenerek değer eğitimi ve beceri eğitimi için planlama yaparak uygulayabilmeyi, demokrasi ve eğitimi açısından önemini açıklayabilir ve demokratik hayatın gereklerine göre yaşar. Sınıf öğretmenlerinin hayat bilgisi öğretiminde strateji, yöntem ve teknikleri kullanabilir. Çalışma örneklerini incelerek ders planlaması yapabilir. Sınıf öğretmenlerin hayat bilgisi öğretiminde teknolojiyi kullanabilir. Hayat bilgisi öğretiminde kaynak ve materyalleri açıklayarak kullanabilir. Hayat bilgisi ders programına ilişkin sınıf içi etkinliklerinde ölçme ve değerlendirme yapabilmeyi, hayat bilgisi dersinin güncel hayattaki yeri ve önemini kazandırmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programının amaç, kapsam ve içeriğini kavrayabilir. PÇ-
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programının değer, beceri ve yetkinliklerini açıklayabilir. PÇ-
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programının ünite ve kazanımlarını analiz edebilir. PÇ-
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-4 Hayat Bilgisi dersi değerler eğitimindeki yeni gelişmeleri açıklayabilir. PÇ-
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-5 Hayat Bilgisi dersinde demokrasi eğitiminin önemini kavrayabilir. PÇ-
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-6 Hayat Bilgisi dersinde beceri eğitimindeki güncel gelişmeleri açıklayabilir PÇ-
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-7 Hayat bilgisi öğretiminde güncel yaklaşımları, strateji, yöntem ve teknikleri kullanabilir. PÇ-
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-8 Hayat bilgisi öğretiminde yeni teknolojileri kullanabilir. PÇ-
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-9 Hayat bilgisi öğretiminde güncel kaynak ve materyal kullanabilir. PÇ-
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-10 Hayat bilgisi dersi etkinliklerinde güncel ölçme ve değerlendirme yapabilir. PÇ-
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-11 Hayat Bilgisi dersinin güncel hayattaki yeri ve önemini kavrayabilir. PÇ-
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu ders, Hayat bilgisi dersi öğretim programının amaç, kapsam, içerik, değer, beceri, yetkinlik, ünite ve kazanımlarını, hayat bilgisi dersinde değer, beceri ve demokrasi eğitimini, sınıf öğretmenlerinin hayat bilgisi öğretiminde strateji, yöntem ve teknikleri kullanma durumlarını ve çalışma örneklerini kapsamaktadır. Hayat bilgisi öğretiminde teknoloji kullanım durumlarını, hayat bilgisi öğretiminde kaynak ve materyal kullanım durumlarını, hayat bilgisi ders öğretim programına ilişkin örnek uygulamalar ve sınıf içi etkinliklerinde ölçme ve değerlendirme yapabilmeyi, etkinlik hazırlayabilmeyi ve uygulayabilmeyi, hayat Bilgisi dersinin güncel hayattaki yeri ve önemini kapsamaktadır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Hayat bilgisi dersinin amaç, kavram ve içeriği Anlatım, tartışma, uygulama, sunu, gösteri, soru-cevap tekniği, bireysel çalışma, kaynak tarama.
2 Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programında (2018) Yeni Yaklaşımlar: Değer, Beceri, Yetkinlikler Anlatım, tartışma, uygulama, sunu, gösteri, soru-cevap tekniği, bireysel çalışma, kaynak tarama.
3 Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programında (2018) Yeni Yaklaşımlar: Ünite ve Kazanımlar Anlatım, tartışma, uygulama, sunu, gösteri, soru-cevap tekniği, bireysel çalışma, kaynak tarama..
4 Hayat Bilgisi dersinde değerler eğitimi Anlatım, tartışma, uygulama, sunu, gösteri, soru-cevap tekniği, bireysel çalışma, kaynak tarama.
5 Hayat Bilgisi dersinde demokrasi eğitimi Anlatım, tartışma, uygulama, sunu, gösteri, soru-cevap tekniği, bireysel çalışma, kaynak tarama.
6 Hayat Bilgisi dersinde beceri eğitimi Anlatım, tartışma, uygulama, sunu, gösteri, soru-cevap tekniği, bireysel çalışma, kaynak tarama.
7 Sınıf öğretmenlerinin hayat bilgisi öğretiminde strateji, yöntem ve teknikleri kullanma durumları ve çalışma örnekleri Anlatım, tartışma, uygulama, sunu, gösteri, soru-cevap tekniği, bireysel çalışma, kaynak tarama.
8 Ara Sınav
9 Sınıf öğretmenlerin hayat bilgisi öğretiminde teknoloji kullanımı Anlatım, tartışma, uygulama, sunu, gösteri, soru-cevap tekniği, bireysel çalışma, kaynak tarama.
10 Hayat bilgisi öğretiminde kaynak ve materyal kullanımı Anlatım, tartışma, uygulama, sunu, gösteri, soru-cevap tekniği, bireysel çalışma, kaynak tarama.
11 Hayat bilgisi ders programına ilişkin örnek uygulamalar ve sınıf içi etkinliklerde ölçme ve değerlendirme Anlatım, tartışma, uygulama, sunu, gösteri, soru-cevap tekniği, bireysel çalışma, kaynak tarama.
12 Hayat Bilgisi dersinin güncel hayattaki yeri ve önemi Anlatım, tartışma, uygulama, sunu, gösteri, soru-cevap tekniği, bireysel çalışma, kaynak tarama.
13 Hayat bilgisi programına ilişkin örnek uygulamalar Görsel Sunum, Rapor Hazırlama, Gözlem, Kavram Haritası Yapma
14 Hayat bilgisi programına ilişkin örnek uygulamalar Görsel Sunum, Rapor Hazırlama, Gözlem, Kavram Haritası Yapma
15 Hayat bilgisi programına ilişkin örnek uygulamalar Görsel Sunum, Rapor Hazırlama, Gözlem, Kavram Haritası Yapma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Kuramdan Uygulamaya Hayat Bilgisi Öğretimi (2020). Editörler: Vedat Aktepe, Mevlüt Gündüz, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara
2 Hayat Bilgisi Öğretimi (2016). Editörler: Semra Güven, Selahattin Kaymakçı, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara.
3 2018 Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programı
4 Güncel Yaklaşımlara Dayalı Etkinlik Örnekleriyle Hayat Bilgisi Öğretimi (2021). Editörler: Aslı Gündoğan, Zeynep Kılıç, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara.
5 Okuryazarlık Becerileri 1-2-3 (2021). Editör. Erol Koçoğlu, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara.
6 Karakter ve Değer Eğitimi (2020). Editörler: Vedat Aktepe ve Mevlüt Gündüz, Pegem Akademi Yayıncılık.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Bilgisayar, akıllı tahta, kitaplar, makaleler, tezler, slayt sunum.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum 7 7 20
5.Rapor 7 7 20
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi 14 14 60
9.Proje
Final Sınavı

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 10 20
       c) Performans Ödevi 1 14 14
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 1 1 1
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 0
Ara Sınav 0
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 14 28
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 120