Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / SE- 505 - SINIF EĞİTİMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)

Kodu: SE- 505 Adı: TEMEL EĞİTİMDE DEĞERLERE DAYALI EĞİTİM Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 8
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü SINIF EĞİTİMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı MUSTAFA TAHİROĞLU (mtahiroglu@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
MUSTAFA TAHİROĞLU,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Değerler eğitimine yönelik yaklaşım, yöntem ve teknikleri incelemek; Temel eğitimde değerler eğitimine yönelik uygun etkinlik hazırlamak ve sunmak;Temel eğitimde, değerler eğitimini ders içeriklerine göre planlamak

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Çocukta ahlak, karakter ve kişilik gelişimi; değer/değerler kavramı, değerlerin sınıflandırılması, değerlerin işlevi; Değerlerin oluşumu ve çocuğun değerleri kazanım süreçleri ve bu süreçlerde öğretmenin, ailenin ve toplumun rolü; değerler ve eğitim ilişkisi, temel eğitim yıllarında değerler eğitiminin önemi;değerler eğitimi yaklaşımları; değerler eğitiminde bilişsel, duyuşsal ve davranışa dönüştürme süreçleri; temel eğitimde değerlere yönelik etkinlik hazırlama ve uygulama süreçleri;temel eğitimde değerler eğitiminin derslerle ilişkilendirilmesi.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Çocukta ahlak, karakter ve kişilik gelişimi Anlatım, tartışma, soru-yanıt, araştırma-inceleme
2 Değer/değerler kavramı, değerlerin sınıflandırılması, değerlerin işlevi Anlatım, tartışma, soru-yanıt, araştırma-inceleme
3 Değerlerin oluşumu ve çocuğun değerleri kazanım süreçleri; Bu süreçlerde öğretmenin, ailenin ve toplumun rolü. Anlatım, tartışma, soru-yanıt, araştırma-inceleme
4 Değerler ve eğitim ilişkisi, temel eğitim yıllarında değerler eğitiminin önemi Anlatım, tartışma, soru-yanıt, araştırma-inceleme
5 Değerler eğitimi yaklaşımları. Anlatım, tartışma, soru-yanıt, araştırma-inceleme
6 Değerler eğitimi yaklaşımları. Anlatım, tartışma, soru-yanıt, araştırma-inceleme
7 Değerler eğitiminde bilişsel süreçlar, duyuşsal süreçler ve davranışa dönüştürme süreçleri Anlatım, tartışma, soru-yanıt, araştırma-inceleme
8 Ara Sınav
9 Temel eğitimde değerlere yönelik etkinlik hazırlama ve uygulama süreçleri Anlatım, tartışma, soru-yanıt, araştırma-inceleme
10 Temel eğitimde değerlere yönelik etkinlik hazırlama ve uygulama süreçleri Anlatım, tartışma, soru-yanıt, araştırma-inceleme
11 Temel eğitimde değerlere yönelik etkinlik hazırlama ve uygulama süreçleri Anlatım, tartışma, soru-yanıt, araştırma-inceleme
12 Temel eğitimde değerlere yönelik etkinlik hazırlama ve uygulama süreçleri Anlatım, tartışma, soru-yanıt, araştırma-inceleme
13 Temel eğitimde değerlere yönelik etkinlik hazırlama ve uygulama süreçleri Anlatım, tartışma, soru-yanıt, araştırma-inceleme
14 Temel eğitimde değerler eğitiminin derslerle ilişkilendirilmesi. Anlatım, tartışma, soru-yanıt, araştırma-inceleme
15 Değerler eğitiminin değerlendirme süreçleri Anlatım, tartışma, soru-yanıt, araştırma-inceleme
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Kitaplar, Makaleler, Ses ve Video kayıtları, Diğer güncel yayınlar.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 4 14 56
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 14 42
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 2 14 28
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 7 14
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 4 14 56
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 242