Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / SE-511 - SINIF EĞİTİMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)

Kodu: SE-511 Adı: OKUMA YAZMA GÜÇLÜKLERİ Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 8
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü SINIF EĞİTİMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı MURAT TEMUR (murattemur@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
MUSTAFA TAHİROĞLU, ALPER MURAT ÖZDEMİR,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
İlkokul öğrencilerinin okuma yazma sorunlarını ve sebeplerini anlamak; bu sorunların giderilmesine yönelik çalışmalar yapmak.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Okuma, akıcı okuma, okuma türleri, okuduğunu anlama, okuma sorunları ve hataları, okuma sorunlarına neden olan başlıca faktörler, okuma hatalarının tespit edilmesi ve giderilmesinde kullanılan yöntem ve teknikler, yazma sorunları ve hataları, yazma hatalarının giderilmesinde kullanılan yöntem ve teknikler
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Genel giriş Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
2 Okuma, akıcı okuma, okuduğunu anlama, okuma türleri Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
3 Okuma, akıcı okuma, okuduğunu anlama, okuma türleri Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
4 Okuma sorunları, okuma sorunlarına neden olan etmenler Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
5 Okuma sorunları, okuma sorunlarına neden olan etmenler Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
6 Yazma sorunları, yazma sorunlarına neden olan etmenler Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
7 Yazma sorunları, yazma sorunlarına neden olan etmenler Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
8 Ara Sınav
9 Okuma ve yazma sorunlarını tespit etme süreci Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
10 Okuma ve yazma sorunlarının giderilmesinde kullanılan yöntem ve teknikler Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
11 Okuma ve yazma sorunlarının giderilmesinde kullanılan yöntem ve teknikler Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
12 Okuma ve yazma sorunlarının giderilmesinde kullanılan yöntem ve teknikler Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
13 Örnek uygulamaların incelenmesi Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
14 Örnek uygulamaların incelenmesi Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
15 Örnek uygulamaların incelenmesi Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Akyol, H. (2012). Türkçe ilk okuma yazma öğretimi. Ankara: Pegem Akademi.
2 Akyol, H. (2012). Türkçe öğretimi, Ankara: Pegem Akademi.
3 Dehaene, S. (2017). Beyin nasıl okur (O. Karakaş, Çev.). İstanbul: Alfa.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders kitabı, örnek video ve resimler, ilgili materyaller.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 14 42
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 14 42
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 2 14 28
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 4 7 28
Ara Sınav 3 14 42
Final Sınavı İçin Hazırlık 0
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 226