Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / SE-502 - SINIF EĞİTİMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)

Kodu: SE-502 Adı: ANABİLİM DALI SEMİNERİ Teorik+Uygulama: 0+3 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü SINIF EĞİTİMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı AYSUN ERGİNER (aysunerginer@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
MUSTAFA TAHİROĞLU, VEDAT AKTEPE, MEHMET HAYRİ SARI, ALPER MURAT ÖZDEMİR,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu ders, uygulamalı sosyal araştırma sonuçlarını kavramak ve eleştirel bir şekilde değerlendirmek; kantitatif ve kalitatif araştırma yöntemlerini öğrenmek ve akademik standartlara uygun olarak araştırma verilerini sunmak için öğrencilere gerekli bilgiyi sağlar.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu ders bir sosyal araştırma projesini tasarlamada ve yürütmede öğrencilere yardımcı olmak için yapılandırılmaktadır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Bilimsel bir makalenin özeti ve girişi nasıl yazılır? Konu anlatımı ve tartışma
2 Bilimsel bir makalenin literatürü ve metodolojisi nasıl yazılır? Konu anlatımı ve tartışma
3 Bilimsel bir makalenin model ve hipotezleri nasıl yazılır? Konu anlatımı ve tartışma
4 Bilimsel bir makalenin örneklem, ölçek ve veri analizi nasıl yazılır? Konu anlatımı ve tartışma
5 Bilimsel bir makalenin bulguları ve sonucu nasıl yazılır? Konu anlatımı ve tartışma
6 Bilimsel bir makalenin kaynakları, dipnotları, ekleri ve teşekkür kısmı nasıl yazılır? Konu anlatımı ve tartışma
7 Öğrencilerin belirlenen konuda yaptıkları bilimsel çalışma/proje sunumu Konu anlatımı ve tartışma
8 Ara Sınav
9 Öğrencilerin belirlenen konuda yaptıkları bilimsel çalışma/proje sunumu Konu anlatımı ve tartışma
10 Öğrencilerin belirlenen konuda yaptıkları bilimsel çalışma/proje sunumu Konu anlatımı ve tartışma
11 Öğrencilerin belirlenen konuda yaptıkları bilimsel çalışma/proje sunumu Konu anlatımı ve tartışma
12 Öğrencilerin belirlenen konuda yaptıkları bilimsel çalışma/proje sunumu Konu anlatımı ve tartışma
13 Öğrencilerin belirlenen konuda yaptıkları bilimsel çalışma/proje sunumu Konu anlatımı ve tartışma
14 Öğrencilerin belirlenen konuda yaptıkları bilimsel çalışma/proje sunumu Konu anlatımı ve tartışma
15 Öğrencilerin belirlenen konuda yaptıkları bilimsel çalışma/proje sunumu Konu anlatımı ve tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E.K., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2014). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
2 Saban, A. ve Ersoy, A (Eds). (2017). Eğitimde Nitel Araştırma Desenleri. Ankara: Anı.
3 Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2016). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders kitabı.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi 14 1 60
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 14 28
       c) Performans Ödevi 3 14 42
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 2 7 14
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 7 14
Ara Sınav 2 7 14
Final Sınavı İçin Hazırlık 0
Final Sınavı 0
0
0
Toplam İş Yükü 168