|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | SINIF EĞİTİMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ALPER MURAT ÖZDEMİR (alperozdemir@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ALPER MURAT ÖZDEMİR, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Fen eğitimi alanında yapılan ulusal ve uluslararası alan araştırmalarını inceleyerek hem fen öğretimi alanındaki çeşitli yaklaşımlar hakkında bilgi sahibi olmak hem de ilgili konularda proje önerisi hazırlamak |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 |
PÇ-1 Uygulamada karşılaştığı sorunları çözmek için sorumluluk alır, yeni stratejiler geliştirir ve çözüm üretir. PÇ-3 Sınıf öğretmenliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. PÇ-4 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerler çerçevesinde hareket eder. PÇ-7 Sınıf öğretmenliği alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı güncel bilgi birikimine sahip olur, geliştirir ve derinleştirir. PÇ-9 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili bilgileri ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır. PÇ-14 Sınıf öğretmenliği alanında yürütülen yurt içi ve uluslararası çalışmaları yakından takip edebilme ve karşılaştırmalı çalışmalar yürütebilme yetisi kazanır. PÇ-15 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Fen bilimlerindeki alan araştırmalarının incelenmesi, fen öğretiminde kullanılan çeşitli yaklaşımlar hakkında yapılan bilimsel çalışmaların incelenmesi, bu yaklaşımlardan birine uygun proje önerisi hazırlama, bilimsel yöntem ve bilimsel araştırmaların raporlanmasında kullanılan tekniklerin kavranması | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Bilimin doğası, bilim, sözde bilim | Tartışma Yöntemi |
2 | Bilimsel araştırma ve önemi, bilim ve bilimsel yöntem | Anlatma Yöntemi |
3 | Bilimsel araştırma makalesi ve derleme makalesi (review article) nasıl yazılır? Bölümlerinin incelenmesi ve her bölümün yazımında dikkat edilmesi gere | Tartışma Yöntemi |
4 | Fen eğitiminde yazılmış bilimsel araştırma makalesi ve derleme inceleme | Anlatma Yöntemi |
5 | Bilimsel araştırmaların raporlanmasında kullanılan teknikler (metasentez, metaanaliz) | Tartışma Yöntemi |
6 | Fen eğitiminde yazılmış metasentez ve metaanaliz araştırmalarının incelenmesi | Anlatma Yöntemi |
7 | Fen bilimlerinde yazılmış tez örnekleri inceleme | Tartışma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Bilimsel bir çalışmanın sunum şekilleri: poster sunumu, sözlü sunum | Anlatma Yöntemi |
10 | Proje nasıl hazırlanır? Proje türleri | Tartışma Yöntemi |
11 | Proje örneklerinin incelenmesi ve proje önerisi hazırlama | Anlatma Yöntemi |
12 | Proje tabanlı öğrenme ve ilgili makale örneklerinin incelenmesi | Tartışma Yöntemi |
13 | Öğrencilerin hazırladıkları proje önerilerinin sunulması ve değerlendirilmesi | Anlatma Yöntemi |
14 | Araştırma çıktılarının patent ve faydalı modele dönüşümü | Tartışma Yöntemi |
15 | Bilimsel çalışmalarda etik | Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Çepni, S. (2010). Araştırma ve Proje Çalışmalarına Giriş, Trabzon. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Proje faaliyetleri süresinde ihtiyaç duyulacak araç ve gereçler |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 7 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 14 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 14 | 28 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 14 | 28 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 7 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 14 | 56 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 226 |