|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | BİYOLOJİ (YÜKSEK LİSANS) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ERDOĞAN ÇİÇEK (erdogancicek@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Niş kavramını ve ekosistem için önemini öğrenir. |
PÇ-2 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, kontrollü deneyler planlar ve ilgili alanda orijinal araştırmalar gerçekleştirir |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
| DÖÇ-2 | Tür korumanın önemini kavrar |
PÇ-2 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, kontrollü deneyler planlar ve ilgili alanda orijinal araştırmalar gerçekleştirir PÇ-3 Sahip olduğu bilgiyi analiz ederek, karşılaştırarak ve sorgulayarak problemlerin çözümünde kullanır ve ilgili alanda orijinal bir araştırmayı bağımsız olarak yürütür |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Koruma biyolojisi nedir? Koruma biyolojisinin amaç ve prensipleri; Biyolojik çeşitliliğin korunması neden önemlidir? | |
| 2 | Ekoloji ile temel kavramların hatırlatılması. | |
| 3 | Biyoçeşitlilik nedir? Biyoçeşitliliğin öğeleri nelerdir? Yaşayan ne kadar tür var? Çeşitlilik paternleri; Hot spots (sıcak noktalar) | |
| 4 | Biyolojik çeşitliliğe tehditler | |
| 5 | Yok oluş; Bir canlının yok olup olmadığını nasıl biliriz? Türleri yok olma durumuna getiren nedir? | |
| 6 | Yok oluş süreci | |
| 7 | IUCN kategori ve kriterleri | |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Habitat Tahribatı, Parçalanma ve Bozunması | |
| 10 | Populasyon ve tür seviyesinde koruma; Küçük populasyonların sorunları | |
| 11 | Yeni populasyonların oluşturulması | |
| 12 | Gurbette koruma stratejileri | |
| 13 | Koruma alanlarının kurulması | |
| 14 | Koruma alanı ağlarının tasarlanması | |
| 15 | Koruma alanları dışında koruma | |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Koruma Biyolojisi, Richard B.Primack - Hacettepe Üniversitesi Yayınları | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | |||
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | |||
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | |||
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | |||
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | |||
| c) Performans Ödevi | |||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | |||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | |||
| Sözlü Sınav | |||
| Kısa Sınav (Quiz) | |||
| Laboratuvar Sınavı | |||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | |||
| Ara Sınav | |||
| Final Sınavı İçin Hazırlık | |||
| Final Sınavı | |||
| Toplam İş Yükü | |||