|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | SERAMİK VE CAM | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | YUNUS KARA (yunuskara@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Temel iş sağlığı ve güvenliği bilgilendirilmesi ve farkındalığının kazandırılmasını amaçlamaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | İş Güvenliği mevzuatının genel çerçevesi hakkında bilgi sahibi olabilir. |
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-10 Çağın sorunları hakkında kendini geliştirebilme bilinci PÇ-12 Araştırma yönü kuvvetli, teknolojik gelişmeleri takip eden ve alanına adapte edebilme bilinci |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Kısa Sınav |
DÖÇ-2 | İş güvenliği mevzuatında yer alan İş Kazası ve Meslek Hastalıklarının kapsamı hakkındaki bilgileri açıklayabilir. |
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-10 Çağın sorunları hakkında kendini geliştirebilme bilinci PÇ-12 Araştırma yönü kuvvetli, teknolojik gelişmeleri takip eden ve alanına adapte edebilme bilinci |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Kısa Sınav |
DÖÇ-3 | İş mevzuatı ve sosyal güvenlik mevzuatındaki İSG yükümlülüklerini açıklayabilir. |
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-7 Etkin iletişim kurma ve kendini ifade edebilme becerisi PÇ-10 Çağın sorunları hakkında kendini geliştirebilme bilinci |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Kısa Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
İSG tarihsel gelişimi, Çalışma mevzuatı, İşyeri Risk Etmenleri, İş Kazası ve Meslek Hastalıkları, Ergonomi, Acil Durum Planlaması, Yangın, İlk Yardımın Önemi, Sağlık ve güvenlik İşaretleri, Risk Değerlendirmesi. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | İş Sağlığı ve Güvenliğinin tarihsel gelişimi ve genel tanım ve kurallar. | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi |
2 | Çalışma mevzuatı ile ilgili bilgiler. Çalışanların yasal hak ve sorumlulukları. | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi |
3 | Fiziksel Risk Etmenleri. Kimyasal Risk Etmenleri. | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi |
4 | Biyolojik Risk Etmenleri. Psiko-sosyal Risk etmenleri. | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi |
5 | Ergonomi | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi |
6 | Acil Durum Planlaması | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi |
7 | İş Kazaları | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Meslek Hastalıkları | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi |
10 | Kişisel Koruyucu Donanımlar(KKD) | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi |
11 | Yanma, Yangın, Patlama | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi |
12 | İlk Yardımın önemi ve iş hijyeni. | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi |
13 | Kimyasal Maddeler ve Tehlikeleri. Etiketleme ve İşaretleme. | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi |
14 | Güvenlik ve Sağlık İşaretleri | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi |
15 | Risk Değerlendirmesi | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Tozan, H.,Yağımlı, M., (2015). İş Sağlığı ve Güvenliği Temel Eğitimi, BETA Yayınları. | |
2 | İlknur, K. (2016). İş sağlığı ve Güvenliği. Dora Yayınları, Bursa. | |
3 | Altın, M., & Taşdemir, Ş. (2016). İş Sağlığı ve Güvenliği. Eğitim Yayınevi. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projeksiyon Cihazı, Sınıf Tahtası |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 2 | 6 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 5 | 15 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 0 | |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 3 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 79 |