|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ALMAN DİLİ EĞİTİMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SEVTAP GÜNAY KÖPRÜLÜ (sevtapkoprulu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Almanca | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, kültür, dil, kültürler arası iletişim ilgili temel kavramlara yönelik bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Almanca dili öğretimi alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi değerlendirebilir |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Kültürlerarası iletişim ile ilgili temel kavramları açıklayabilir. |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Dil öğretimi ile ilgili yöntem ve teknikleri açıklayabilir. |
PÇ-3 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır. PÇ-8 Alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | Dil-kültür bağını açıklayabilir. |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-3 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders, kültür, dil ve iletişim ile ilgili temel kavramlar, dil öğretim yöntem ve teknikleri, dil öğretiminde kültürlerarası iletişimin önemi konularını kapsar. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Kültür, dil ve iletişim kavramları | Anlatma, soru cevap, tartışma |
2 | Kültürlerarası iletişimin amacı | Anlatma, soru cevap, tartışma |
3 | İletişim sürecinin özellikleri | Anlatma, soru cevap, tartışma |
4 | Kültürlerarası iletişim konusu | Anlatma, soru cevap, tartışma |
5 | kişilerarası iletişim - kültürlerarası iletişim farkı | Anlatma, soru cevap, tartışma |
6 | kültürlerarası farklılaşma | Anlatma, soru cevap, tartışma |
7 | Kültürlerarası iletişim yeterliliği | Anlatma, soru cevap, tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | kültürlerarası iletişim ile ilgili kuramlar | Anlatma, soru cevap, tartışma |
10 | Sözsüz iletişim | Anlatma, soru cevap, tartışma |
11 | dil öğretim yöntem ve teknikleri | Anlatma, soru cevap, tartışma |
12 | Yabancı Dil öğretiminde kültürlerarası iletişim | Anlatma, sunum, soru cevap, tartışma |
13 | Yabancı Dil öğretiminde kültürlerarası iletişim | Anlatma, sunum, soru cevap, tartışma |
14 | Yabancı Dil öğretiminde kültürlerarası iletişim | Anlatma, sunum, soru cevap, tartışma |
15 | Yabancı Dil öğretiminde kültürlerarası iletişim, Genel tekrar | Anlatma, sunum, soru cevap, tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Kartari, A. (2001). Farklılıklarla Yaşamak - Kültürlerarası İletişim. Ankara: Ürün Yayınları. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
ders kitabı, makaleler |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 7 | 3 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 12-15 | 3 | 30 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 12-15 | 3 | 30 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 2 | 14 | 28 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 14 | 28 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Ara Sınav | 3 | 1 | 3 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 178 |