|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ALMAN DİLİ EĞİTİMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | LOKMAN TANRIKULU (ltanrikulu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Almanca | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, Almanca öğretimi alanında çeşitli konularda seminer verebilecek derecede bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Almancayı her yönüyle öğretme becerisi kazanabilir |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Almancanın ayrıntılı dilbilimsel çözümlemelerini yapabilir. |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Alman dili öğretiminde kullanılan metin türlerini ayırt edebilir. |
PÇ-4 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Alman dili eğitimi sorunları üzerinde kuramsal ve yöntemsel tartışmaların değerlendirilmesi, yabancı dil eğitimi, kültürü vb. alanlarında çeşitli konularda yapılan araştırmaların incelenmesi, araştırmalar yapılması, araştırma sonuçlarının sunulması. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Araştırma konuları tartışma ve belirleme | Anlatma, Soru Cevap |
2 | Araştırma kaynakları ve uygulama tartışması | Anlatma, Soru Cevap |
3 | Araştırma konuları literatür çalışmaları sunumu | Anlatma, Soru Cevap |
4 | Alanı ile ilgili makale, tez, kitap vb. kaynakların incelenmesi | Anlatma, Soru Cevap |
5 | Seminer sunum planı ve özellikleri | Anlatma, Soru Cevap |
6 | Seminer sunum | Anlatma, Soru Cevap |
7 | Seminer sunum | Anlatma, Soru Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Araştırma önerisinin hazırlanması ve raporunun yazılması | Anlatma, Soru Cevap |
10 | Araştırma önerisinin hazırlanması ve raporunun yazılması | Anlatma, Soru Cevap |
11 | Seminer sunumu ve tartışma | Anlatma, Soru Cevap |
12 | Seminer sunumu ve tartışma | Anlatma, Soru Cevap |
13 | Bilimsel çalışma/proje sunumu | Anlatma, Soru Cevap |
14 | Bilimsel çalışma/proje sunumu | Anlatma, Soru Cevap |
15 | Bilimsel çalışma/proje sunumu | Anlatma, Soru Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Gemeinsamer europäischer Referenzrahmen für Sprachen: lernen, lehren, beurteilen. Langenscheidt 2001. | |
2 | Bänsch, A. (2003). Wissenschaftliches Arbeiten. München: Oldenbourg. | |
3 | Robert A. Day, Bilmsel Bir Makale Nasıl Yazılır?, Tubitak Yay., /. Baskı | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Der Kitabı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 7 | 2 | 40 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 14 | 2 | 60 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 3 | 14 | 42 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 14 | 42 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 182 |