Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / ADE 502 - ALMAN DİLİ EĞİTİMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)

Kodu: ADE 502 Adı: ANABİLİMDALI SEMİNERİ Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü ALMAN DİLİ EĞİTİMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı LOKMAN TANRIKULU (ltanrikulu@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Almanca
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, Almanca öğretimi alanında çeşitli konularda seminer verebilecek derecede bilgi ve beceri kazandırmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Almancayı her yönüyle öğretme becerisi kazanabilir PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 Almancanın ayrıntılı dilbilimsel çözümlemelerini yapabilir. PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
Performans Ödevi
DÖÇ-3 Alman dili öğretiminde kullanılan metin türlerini ayırt edebilir. PÇ-4 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Alman dili eğitimi sorunları üzerinde kuramsal ve yöntemsel tartışmaların değerlendirilmesi, yabancı dil eğitimi, kültürü vb. alanlarında çeşitli konularda yapılan araştırmaların incelenmesi, araştırmalar yapılması, araştırma sonuçlarının sunulması.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Araştırma konuları tartışma ve belirleme Anlatma, Soru Cevap
2 Araştırma kaynakları ve uygulama tartışması Anlatma, Soru Cevap
3 Araştırma konuları literatür çalışmaları sunumu Anlatma, Soru Cevap
4 Alanı ile ilgili makale, tez, kitap vb. kaynakların incelenmesi Anlatma, Soru Cevap
5 Seminer sunum planı ve özellikleri Anlatma, Soru Cevap
6 Seminer sunum Anlatma, Soru Cevap
7 Seminer sunum Anlatma, Soru Cevap
8 Ara Sınav
9 Araştırma önerisinin hazırlanması ve raporunun yazılması Anlatma, Soru Cevap
10 Araştırma önerisinin hazırlanması ve raporunun yazılması Anlatma, Soru Cevap
11 Seminer sunumu ve tartışma Anlatma, Soru Cevap
12 Seminer sunumu ve tartışma Anlatma, Soru Cevap
13 Bilimsel çalışma/proje sunumu Anlatma, Soru Cevap
14 Bilimsel çalışma/proje sunumu Anlatma, Soru Cevap
15 Bilimsel çalışma/proje sunumu Anlatma, Soru Cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Gemeinsamer europäischer Referenzrahmen für Sprachen: lernen, lehren, beurteilen. Langenscheidt 2001.
2 Bänsch, A. (2003). Wissenschaftliches Arbeiten. München: Oldenbourg.
3 Robert A. Day, Bilmsel Bir Makale Nasıl Yazılır?, Tubitak Yay., /. Baskı
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Der Kitabı

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum 7 2 40
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi 14 2 60
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 14 28
       c) Performans Ödevi 3 14 42
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 3 14 42
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 0
Ara Sınav 0
Final Sınavı İçin Hazırlık 0
Final Sınavı 0
0
0
Toplam İş Yükü 182