|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ALMAN DİLİ EĞİTİMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SEVTAP GÜNAY KÖPRÜLÜ (sevtapkoprulu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Almanca | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Dersin amacı, farklı kültürlere mensup bireylerin hangi durumlarda ne tür dilsel veya dil dışı tavırlar sergiledikleri/sergileyebilecekleri konusunda öğrencileri bilgilendirmek, öğrencilerin farklılıklara karşı hoşgörü ve empati duygusunu geliştirmek, meslek hayatlarında yabancılarla girecekleri iletişimin ön yargıdan uzak ve sağlıklı bir zeminde yürümesine katkı sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Kültür ve iletişim ile ilgili temel kavramlarını açıklayabilir. |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Dil, kültür ve iletişim olgusu arasında ilişki kurabilir. |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Kültür içi ve kültürlerarası iletişim arasındaki benzerlik ve farklılıkları kavrayabilir. |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Kültürlerarası iletişimi etkileyen faktörleri açıklayabilir. |
PÇ-3 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Kültürlerarası iletişimin sorunlarını açıklayabilir. |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-6 | Kültürel farklılıkların yönetimi ilgili yaklaşımları açıklayabilir. |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders, kültür, dil ve iletişim ile ilgili temel kavramlar, dil öğretim yöntem ve teknikleri, dil öğretiminde kültürlerarası iletişimin önemi konularını kapsar. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dersin kapsamı, içeriği ve işlenişiyle ilgili genel bilgi verilmesi ve konuya giriş | Anlatma, tartışma, soru cevap |
2 | Kültür kavramı üzerine yapılan tanımlar ve tartışmalar | Anlatma, tartışma, soru cevap |
3 | Kültürü oluşturan unsurlar ve kültürün özellikleri | Anlatma, tartışma, soru cevap |
4 | Kültür çeşitleri (Üst kültür, alt kültür, kitle kültürü, popüler kültür vb.) | Anlatma, tartışma, soru cevap |
5 | Dil, kültür, iletişim ilişkisi | Anlatma, tartışma, soru cevap |
6 | Sosyal bir davranış biçimi olarak dil olgusu | Anlatma, tartışma, soru cevap |
7 | Kültürlerarası iletişimin ortaya çıkışı ve bunu doğuran sebepler (Filmbelgesel gösterimi) | Anlatma, tartışma, soru cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kültürlerarası iletişim çalışmalarının konusu ve amacı | Anlatma, tartışma, soru cevap |
10 | Kültürlerarası iletişim disiplinin kısa tarihçesi | Anlatma, tartışma, soru cevap |
11 | Kişilerarası, kültür içi ve kültürlerarası iletişimin benzerlikleri ve farklılıkları | Anlatma, tartışma, soru cevap |
12 | Kültürler arasında sözlü-sözsüz iletişim davranışlarında farklılaşma | Anlatma, tartışma, soru cevap |
13 | Kültürlerarası iletişimi etkileyen faktörler (Konuyla ilgili film gösterimi) | Anlatma, tartışma, soru cevap |
14 | Kültürlerarası iletişim yeterliliği | Anlatma, tartışma, soru cevap |
15 | Genel değerlendirme | Anlatma, tartışma, soru cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | KARTARI, Asker, Farklılıklarla Yaşamak, Kültürlerarası İletişim, Ürün Yayınları, Ankara, 2001. | |
2 | SELÇUK, Ayhan, Dil-Kültür Bağlamında Kültürlerarası İletişim, Çizgi Kitapevi, Konya 2005 kARTARI, Asker, Farklılıklarla Yaşamak, Kültürlerarası İletişim, Ürün Yayınları, Ankara, 2001 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitap |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 3 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 12-15 | 3 | 30 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 12-15 | 3 | 30 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 12 | 24 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 12 | 24 |
c) Performans Ödevi | 3 | 12 | 36 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 12 | 36 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 8 | 24 |
Ara Sınav | 3 | 1 | 3 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 189 |