Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / ADE 524 - ALMAN DİLİ EĞİTİMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)

Kodu: ADE 524 Adı: KÜLTÜRLERARASI İLETİŞİM VE DİL ÖĞRETİMİ 2 Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü ALMAN DİLİ EĞİTİMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı SEVTAP GÜNAY KÖPRÜLÜ (sevtapkoprulu@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Almanca
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Dersin amacı, farklı kültürlere mensup bireylerin hangi durumlarda ne tür dilsel veya dil dışı tavırlar sergiledikleri/sergileyebilecekleri konusunda öğrencileri bilgilendirmek, öğrencilerin farklılıklara karşı hoşgörü ve empati duygusunu geliştirmek, meslek hayatlarında yabancılarla girecekleri iletişimin ön yargıdan uzak ve sağlıklı bir zeminde yürümesine katkı sağlamaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Kültür ve iletişim ile ilgili temel kavramlarını açıklayabilir. PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 Dil, kültür ve iletişim olgusu arasında ilişki kurabilir. PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 Kültür içi ve kültürlerarası iletişim arasındaki benzerlik ve farklılıkları kavrayabilir. PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Kültürlerarası iletişimi etkileyen faktörleri açıklayabilir. PÇ-3 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-5 Kültürlerarası iletişimin sorunlarını açıklayabilir. PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-6 Kültürel farklılıkların yönetimi ilgili yaklaşımları açıklayabilir. PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu ders, kültür, dil ve iletişim ile ilgili temel kavramlar, dil öğretim yöntem ve teknikleri, dil öğretiminde kültürlerarası iletişimin önemi konularını kapsar.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Dersin kapsamı, içeriği ve işlenişiyle ilgili genel bilgi verilmesi ve konuya giriş Anlatma, tartışma, soru cevap
2 Kültür kavramı üzerine yapılan tanımlar ve tartışmalar Anlatma, tartışma, soru cevap
3 Kültürü oluşturan unsurlar ve kültürün özellikleri Anlatma, tartışma, soru cevap
4 Kültür çeşitleri (Üst kültür, alt kültür, kitle kültürü, popüler kültür vb.) Anlatma, tartışma, soru cevap
5 Dil, kültür, iletişim ilişkisi Anlatma, tartışma, soru cevap
6 Sosyal bir davranış biçimi olarak dil olgusu Anlatma, tartışma, soru cevap
7 Kültürlerarası iletişimin ortaya çıkışı ve bunu doğuran sebepler (Filmbelgesel gösterimi) Anlatma, tartışma, soru cevap
8 Ara Sınav
9 Kültürlerarası iletişim çalışmalarının konusu ve amacı Anlatma, tartışma, soru cevap
10 Kültürlerarası iletişim disiplinin kısa tarihçesi Anlatma, tartışma, soru cevap
11 Kişilerarası, kültür içi ve kültürlerarası iletişimin benzerlikleri ve farklılıkları Anlatma, tartışma, soru cevap
12 Kültürler arasında sözlü-sözsüz iletişim davranışlarında farklılaşma Anlatma, tartışma, soru cevap
13 Kültürlerarası iletişimi etkileyen faktörler (Konuyla ilgili film gösterimi) Anlatma, tartışma, soru cevap
14 Kültürlerarası iletişim yeterliliği Anlatma, tartışma, soru cevap
15 Genel değerlendirme Anlatma, tartışma, soru cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 KARTARI, Asker, Farklılıklarla Yaşamak, Kültürlerarası İletişim, Ürün Yayınları, Ankara, 2001.
2 SELÇUK, Ayhan, Dil-Kültür Bağlamında Kültürlerarası İletişim, Çizgi Kitapevi, Konya 2005 kARTARI, Asker, Farklılıklarla Yaşamak, Kültürlerarası İletişim, Ürün Yayınları, Ankara, 2001
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Kitap

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 3 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum 12-15 3 30
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi 12-15 3 30
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 12 24
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 12 24
       c) Performans Ödevi 3 12 36
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 3 12 36
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 3 8 24
Ara Sınav 3 1 3
Final Sınavı İçin Hazırlık 0
Final Sınavı 0
0
0
Toplam İş Yükü 189