Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
Kültür ve iletişim ile ilgili temel kavramlarını açıklayabilir. |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
|
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 |
Dil, kültür ve iletişim olgusu arasında ilişki kurabilir. |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
|
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 |
Kültür içi ve kültürlerarası iletişim arasındaki benzerlik ve farklılıkları kavrayabilir. |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 |
Kültürlerarası iletişimi etkileyen faktörleri açıklayabilir. |
PÇ-3 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 |
Kültürlerarası iletişimin sorunlarını açıklayabilir. |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-6 |
Kültürel farklılıkların yönetimi ilgili yaklaşımları açıklayabilir. |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
Bu ders, kültür, dil ve iletişim ile ilgili temel kavramlar, dil öğretim yöntem ve teknikleri, dil öğretiminde kültürlerarası iletişimin önemi konularını kapsar. |
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Dersin kapsamı, içeriği ve işlenişiyle ilgili genel bilgi verilmesi ve konuya
giriş |
Anlatma, tartışma, soru cevap |
2 |
Kültür kavramı üzerine yapılan tanımlar ve tartışmalar |
Anlatma, tartışma, soru cevap |
3 |
Kültürü oluşturan unsurlar ve kültürün özellikleri |
Anlatma, tartışma, soru cevap |
4 |
Kültür çeşitleri (Üst kültür, alt kültür, kitle kültürü, popüler kültür vb.) |
Anlatma, tartışma, soru cevap |
5 |
Dil, kültür, iletişim ilişkisi |
Anlatma, tartışma, soru cevap |
6 |
Sosyal bir davranış biçimi olarak dil olgusu |
Anlatma, tartışma, soru cevap |
7 |
Kültürlerarası iletişimin ortaya çıkışı ve bunu doğuran sebepler (Filmbelgesel
gösterimi) |
Anlatma, tartışma, soru cevap |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Kültürlerarası iletişim çalışmalarının konusu ve amacı |
Anlatma, tartışma, soru cevap |
10 |
Kültürlerarası iletişim disiplinin kısa tarihçesi |
Anlatma, tartışma, soru cevap |
11 |
Kişilerarası, kültür içi ve kültürlerarası iletişimin benzerlikleri ve farklılıkları |
Anlatma, tartışma, soru cevap |
12 |
Kültürler arasında sözlü-sözsüz iletişim davranışlarında farklılaşma |
Anlatma, tartışma, soru cevap |
13 |
Kültürlerarası iletişimi etkileyen faktörler (Konuyla ilgili film gösterimi) |
Anlatma, tartışma, soru cevap |
14 |
Kültürlerarası iletişim yeterliliği |
Anlatma, tartışma, soru cevap |
15 |
Genel değerlendirme |
Anlatma, tartışma, soru cevap |
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
KARTARI, Asker, Farklılıklarla Yaşamak, Kültürlerarası İletişim, Ürün Yayınları, Ankara, 2001. |
2 |
SELÇUK, Ayhan, Dil-Kültür Bağlamında Kültürlerarası İletişim, Çizgi Kitapevi, Konya 2005 kARTARI, Asker, Farklılıklarla Yaşamak, Kültürlerarası İletişim, Ürün Yayınları, Ankara, 2001 |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
Kitap |