|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ÇOCUK GELİŞİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | VEYSEL ŞİRVAN ÇETİN (veyselcetin@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı psikoloji biliminin temel kavramlarını, uygulama alanlarını öğretmek, fizyoloji ile psikolojinin etkileşimini, duygu, düşünce süreçlerinin davranış üzerindeki etkilerini öğrencilerin kavramasını sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Psikolojinin temel kavram ve kuramlarını açıklayabilecektir. |
PÇ-4 Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme davranışı gösterir. PÇ-8 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğrenme gereksinimlerini belirler. PÇ-16 Aile ve çocuk ile doğrudan, açık ve etkili bir iletişim kurar ve sürdürür. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | İnsan davranışının normal ve normaldışı boyutlarını betimleyebilecektir. |
PÇ-7 Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütür. PÇ-8 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğrenme gereksinimlerini belirler. PÇ-9 Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Psikoloji bilgilerini günlük yaşam ve eğitim ortamında temel düzeyde kullanabilecektir. |
PÇ-16 Aile ve çocuk ile doğrudan, açık ve etkili bir iletişim kurar ve sürdürür. PÇ-17 Çocuk gelişimine yönelik bütünsel bir bakış açısı geliştirir. PÇ-19 Çocuk gelişimi konusunda toplumu bilinçlendirmeye yönelik çalışmalar yapar. PÇ-20 Çocuk istismarı ve çocuğa yönelik şiddeti önlemeye yönelik stratejik çalışmalar geliştirir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Psikoloji Biliminin Tanımı; Psikolojinin Farklı İlgi Ve Uygulama Alanları; Psikolojide Farklı Yaklaşımlar, Fizyoloji ve Davranış; Davranışın Fizyolojik Temelleri, Nöronlar-Sinir Akımı,Merkezi Sinir Sistemi, Çevresel Sinir Sistemi; İç Salgı Sistemi-Enzimler, Duyusal Süreçler; Duyum Eşiği; Tartışma, Örneklendirme , Algı; Algılama Kuralları; Duyum-Algı Farkları; Bireysel Farklılıklar, Bilincin Faklı Durumları; Rüyalar, Madde Kullanımı; Depresanlar-Stimulanlar Zihinsel Yetenekler; Problem Çözme; Karar Verme; Dil-Düşünce-Zeka , Güdüler ve Duygular, Güdülenme; Birincil Dürtüler, Uyarıcı Kaynaklı Güdüler; Öğrenilmiş Güdüler Duygular; Duyguların İfade Edilmesi | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Psikolojinin tanımı, tarihçesi, alt dalları | Anlatma Yöntemi |
2 | Psikolojide yaklaşımlar | Anlatma Yöntemi |
3 | Psikolojide araştırma yöntemleri | Anlatma Yöntemi |
4 | Davranışın nörobiyolojik temelleri | Anlatma Yöntemi |
5 | Sinir Sistemleri | Anlatma Yöntemi |
6 | Bilişsel Psikoloji; Duyum, Algı | Örnek Olay Yöntemi, Soru Cevap |
7 | Bilişsel Psikoloji; Dikkat, Bellek | Örnek Olay Yöntemi, Soru Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Bilişsel Psikoloji; Zeka, Yaratıcılık, Motivasyon, Duygular | Örnek Olay Yöntemi, Soru Cevap |
10 | Sosyal Psikoloji; İlişkiler, tutumlar, toplumsal etki | Sözlü anlatım, tartışma |
11 | Aile Psikolojisi; temel kavramlar | Sözlü anlatım, tartışma |
12 | Aile Psikolojisi; Çocuk ve Aile ilişkisi | Sözlü anlatım, tartışma |
13 | Sağlık Psikolojisi ve stres | Örnek Olay Yöntemi, Soru Cevap |
14 | Psikolojik Rahatsızlıklar | Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Soru Cevap |
15 | Psikolojik Rahatsızlıklar | Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Soru Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Yapıcı M. Doğumdan Ölüme Psikolojik Süreçler. Ankara: Eğiten Kitap; 2018. | |
2 | White J.N. Psikoloji Bir Keşif Gezintisi. Ankara: Nobel Yayınevi; 2023. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 8 | 16 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 8 | 16 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |