|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TEMEL İSLAM BİLİMLERİ(DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ADEM ÇATAK (ademcatak@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ADEM ÇATAK, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Tasavvufî düşüncenin fert ve topluma bakışı ile alakalı olan temel eserlerin tanıtmak, tasavvufî düşünce ve tasavvuf tarihinin gelişim süreci, tasavvufî düşüncenin tarifi, konusu ve gayesini kavrama, tasavvufî müesseselerle alakalı bilgiler öğrenme, başlıca tasavvufî olayları ve topluma katkıları anlama ve yorumlama, tasavvufî şahsiyetlerin tasavvufî düşüncelerini kavrama. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 |
PÇ-16 Alanıyla ilgili bilgileri uzmanlık düzeyinde kavrar ve ikinci kişilere normlara uygun olarak aktarır |
||
DÖÇ-2 |
PÇ-15 Kalite yönetim ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. |
||
DÖÇ-3 |
PÇ-4 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. PÇ-5 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur. |
Yazılı Sınav |
|
DÖÇ-4 |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-7 Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. PÇ-8 Alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir. |
Yazılı Sınav |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Tasavvufun Fert ve Topluma Bakışı Hakkında Bilgi Verir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Tasavvufun Fert ve Topluma Bakışı Temel Kaynaklar | Anlatım Yöntemi Soru cevap Tartışma |
2 | İnsan denen mucize | Anlatım Yöntemi Soru cevap Tartışma |
3 | Ayrılık ve yabancılaşma | Anlatım Yöntemi Soru cevap Tartışma |
4 | Hürriyet problemi | Anlatım Yöntemi Soru cevap Tartışma |
5 | Seyr u sülûk | Anlatım Yöntemi Soru cevap Tartışma |
6 | Nefis mertebeleri | Anlatım Yöntemi Soru cevap Tartışma |
7 | Nefis mertebeleri | Anlatım Yöntemi Soru cevap Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Riyazet ve mücahede | Anlatım Yöntemi Soru cevap Tartışma |
10 | Tevbe | Anlatım Yöntemi Soru cevap Tartışma |
11 | Sabır | Anlatım Yöntemi Soru cevap Tartışma |
12 | Tevekkül | Anlatım Yöntemi Soru cevap Tartışma |
13 | Rıza | Anlatım Yöntemi Soru cevap Tartışma |
14 | Zühd | Anlatım Yöntemi Soru cevap Tartışma |
15 | Fert ve Toplum açısından tasavvuf | Anlatım Yöntemi Soru cevap Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Mustafa Kara, Metinlerle Günümüz Tasavvuf Hareketleri, Dergah Yayınları, İstanbul 2017. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
- |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 1 | 14 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 6 | 14 | 84 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 3 | 1 | 3 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 2 | 4 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 7 | 35 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 1 | 5 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 175 |