Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / TİB619 - TEMEL İSLAM BİLİMLERİ(DOKTORA)

Kodu: TİB619 Adı: TASAVVUF TERMİNOLOJİSİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü TEMEL İSLAM BİLİMLERİ(DOKTORA)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ADEM ÇATAK (ademcatak@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
ADEM ÇATAK,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bilimsel bir alan olarak tasavvufun yapısı, ana kavramları, kaynakları ile zühd ve tasavvuf ekollerinin incelenmesi ve değerlendirilmesi bu dersin temel amacını oluşturmaktadır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 PÇ-3 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır.
PÇ-6 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri toplumun eğitim, kültür ve sanat seviyesinin yükseltilmesi yönünde kullanır.
PÇ-8 Alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir.
PÇ-14 Alanıyla ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve duyurulması aşamalarında bilimsel, kültürel, sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri anlatır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 PÇ-10 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer.
PÇ-11 Alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara uygun iletişim araçlarıyla aktarır.
Performans Ödevi
DÖÇ-3 PÇ-15 Kalite yönetim ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
PÇ-16 Alanıyla ilgili bilgileri uzmanlık düzeyinde kavrar ve ikinci kişilere normlara uygun olarak aktarır
Performans Ödevi
DÖÇ-4 PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
PÇ-2 Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Tasavvuf Ekolleri Hakkında Bilgi Verir.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Tasavvufun Tarihi Gelişim Süreci Anlatma Yöntemi
2 Zühd dönemi Anlatma Yöntemi
3 II/VIII. asrın sonuna kadar zühdî hayat Anlatma Yöntemi
4 Tâbiîn Devri Zühd Hayatı Anlatma Yöntemi
5 Zühd Ekolleri Anlatma Yöntemi
6 Zühd Mektepleri Anlatma Yöntemi
7 Zühd Mektepleri Anlatma Yöntemi
8 Ara Sınav
9 Tasavvuf Dönemi Anlatma Yöntemi
10 Tasavvufi ekollerin oluşumu Anlatma Yöntemi
11 Tasavvuf Mektepleri Anlatma Yöntemi
12 Hicrî III/IX –V/XI. Asırda Tasavvuf Yolları Anlatma Yöntemi
13 Fütüvvet ve Ahi Melâmî ve Kalenderî Hareketler Anlatma Yöntemi
14 Ekberiyye Ekolü Anlatma Yöntemi
15 Yesevî Bektaşî-Mevlevî Ekolü Anlatma Yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 tasavvuf terimleri ve deyimleri sözlüğü ethem cebecioplu anka yayınları
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
-

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 1 14 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 1 16 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 6 14 84
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 3 1 3
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 2 2 4
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 5 7 35
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 5 1 5
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 175