Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / TİB621 - TEMEL İSLAM BİLİMLERİ(DOKTORA)

Kodu: TİB621 Adı: TASAVVUF FELSEFESİ Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü TEMEL İSLAM BİLİMLERİ(DOKTORA)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ADEM ÇATAK (ademcatak@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
ADEM ÇATAK,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Mutasavvıfların düşünce kavramlarıyla ilgili görüş ve düşüncelerininin incelenmesi ve değerlendirilmesi bu dersin temel amacını oluşturmaktadır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 PÇ-3 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır.
PÇ-4 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
PÇ-6 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri toplumun eğitim, kültür ve sanat seviyesinin yükseltilmesi yönünde kullanır.
PÇ-8 Alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir.
PÇ-14 Alanıyla ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve duyurulması aşamalarında bilimsel, kültürel, sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri anlatır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 PÇ-6 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri toplumun eğitim, kültür ve sanat seviyesinin yükseltilmesi yönünde kullanır.
PÇ-7 Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
PÇ-8 Alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir.
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 PÇ-10 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer.
PÇ-14 Alanıyla ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve duyurulması aşamalarında bilimsel, kültürel, sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri anlatır.
PÇ-16 Alanıyla ilgili bilgileri uzmanlık düzeyinde kavrar ve ikinci kişilere normlara uygun olarak aktarır
Performans Ödevi
DÖÇ-4 PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
PÇ-2 Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Tasavvufun Felsefi Boyutları Hakkında Bilgi Verir.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Tasavvufi düşüncenin ortaya çıkışı ve gelişimi Tartışma yöntemi Anlatım Yöntemi Makale Eleştirisi Soru Cevap
2 Tasavvufi düşünce kavramları Tartışma yöntemi Anlatım Yöntemi Makale Eleştirisi Soru Cevap
3 Tasavvufi düşüncenin temsilcileri Tartışma yöntemi Anlatım Yöntemi Makale Eleştirisi Soru Cevap
4 Tasavvufi düşünce literatürü ve kaynakları Tartışma yöntemi Anlatım Yöntemi Makale Eleştirisi Soru Cevap
5 Tasavvufi düşünce literatürü ve kaynakları Tartışma yöntemi Anlatım Yöntemi Makale Eleştirisi Soru Cevap
6 Tevhid Tartışma yöntemi Anlatım Yöntemi Makale Eleştirisi Soru Cevap
7 Varlık Tartışma yöntemi Anlatım Yöntemi Makale Eleştirisi Soru Cevap
8 Ara Sınav
9 Varlığın mertebeleri Tartışma yöntemi Anlatım Yöntemi Makale Eleştirisi Soru Cevap
10 Varlığın mertebeleri Tartışma yöntemi Anlatım Yöntemi Makale Eleştirisi Soru Cevap
11 Vahdet-i vücûd Tartışma yöntemi Anlatım Yöntemi Makale Eleştirisi Soru Cevap
12 Vahdet-i vücûd Tartışma yöntemi Anlatım Yöntemi Makale Eleştirisi Soru Cevap
13 Vahdet-i şühûd Tartışma yöntemi Anlatım Yöntemi Makale Eleştirisi Soru Cevap
14 İnsan-ı kâmil Tartışma yöntemi Anlatım Yöntemi Makale Eleştirisi Soru Cevap
15 Marifet Tartışma yöntemi Anlatım Yöntemi Makale Eleştirisi Soru Cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Kelabazi, Ebubekir (1992): et-Taarruf: Doğuş Devrinde Tasavvuf (haz. S. Uludağ). İstanbul: Dergah Yayınları: 67
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
-

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 6 14 84
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 3 1 3
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 2 2 4
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 5 7 35
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 5 1 5
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 175