|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Doktora | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TEMEL İSLAM BİLİMLERİ(DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | HACI MEHMET SOYSALDI (msoysaldi50@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
HACI MEHMET SOYSALDI, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Ulumu'l-Kur an kaynaklarına başvurarak Kur'an'ı doğru anlamak için gerekli olan ilimler konusunda derli toplu bilgilendirmek |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Öğrenci dersin sonucunda Kur'ân doğru anlamak için gerekli olan ilimler hakkında bilgi edinmiş olur |
PÇ-6 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri toplumun eğitim, kültür ve sanat seviyesinin yükseltilmesi yönünde kullanır. PÇ-7 Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. PÇ-16 Alanıyla ilgili bilgileri uzmanlık düzeyinde kavrar ve ikinci kişilere normlara uygun olarak aktarır |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Klasik Kur'an ilimlerinden, nasih-mensuh, esbabu'n-nüzul, muhkem-müteşabih, kıraat, eşbah ve nazair, | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Kur'an ve Vahiy | Anlatma Yöntemi-Soru Cevap |
2 | Mekki ve Medeni | Anlatma Yöntemi-Soru Cevap |
3 | Esbabu'n-nüzul | Anlatma Yöntemi-Soru Cevap |
4 | Kur'an'ın Yedi Harf Üzere Nüzulü | Anlatma Yöntemi-Soru Cevap |
5 | Müfessirin İhtiyaç Duyduğu Kaide ve Kurallar | Anlatma Yöntemi-Soru Cevap |
6 | Muhkem ve Müteşabih Arasındaki Farklar | Anlatma Yöntemi-Soru Cevap |
7 | en-Nasih ve Mensuh | Anlatma Yöntemi-Soru Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | İ'cazu'l-Kur'an | Anlatma Yöntemi-Soru Cevap |
10 | Emsalü'l-Kur'an | Anlatma Yöntemi-Soru Cevap |
11 | Aksamu'l-Kur'an | Anlatma Yöntemi-Soru Cevap |
12 | Kısasu'l-Kur'an | Anlatma Yöntemi-Soru Cevap |
13 | Tercümetü'l-Kur'an | Anlatma Yöntemi-Soru Cevap |
14 | Tefsirin Doğuşu ve Gelişimi | Anlatma Yöntemi-Soru Cevap |
15 | Meşhur Tefsir Kitapları | Anlatma Yöntemi-Soru Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Mennaulkattan, Mebahis fi ulumul-Quran | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 10 | 50 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 10 | 40 |
c) Performans Ödevi | 3 | 2 | 6 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 4 | 20 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 4 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |