|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İKTİSAT (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SELİN ZENGİN TAŞDEMİR (szengin@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
SELİN ZENGİN TAŞDEMİR, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, toplumsal cinsiyet ile ilgili temel kavramlara ve ekonomi bilimi içinde toplumsal cinsiyetin rolüne yönelik bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Toplumsal cinsiyet ile ilgili temel kavramları açıklayabilir. |
PÇ-14 Dünya kültürlerine açık, farklı inanç, düşünce ve yaşam biçimlerine saygılı, bilimsel düşünce çerçevesinde bilgiyi sorgulama yetkinliğine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Kadınların işgücüne katılımını belirleyen faktörleri açıklayabilir. |
PÇ-1 İktisadi konularda temel kavramlar ve ekonomik göstergeler hakkında bilgilere sahiptir. PÇ-9 İktisadi teoriden hareketle güncel ekonomik olayları sosyolojik bir bakış açısıyla yorumlayabilme becerisine sahiptir. PÇ-11 İktisadi değişkenleri tanımlayabilme ve değişkenler arasındaki ilişkiler yorumlayabilme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | İktisat teorilerinden hareketle toplumsal cinsiyet eşitsizliğinin yol açtığı ekonomik sorunlara çözüm önerileri sunabilir. |
PÇ-5 İktisada egemen olan ilkeler ışığında, iktisat politikalarının işletmeler ve bireyler bakımından etkilerini açıklayabilme becerisine sahiptir. PÇ-9 İktisadi teoriden hareketle güncel ekonomik olayları sosyolojik bir bakış açısıyla yorumlayabilme becerisine sahiptir. PÇ-11 İktisadi değişkenleri tanımlayabilme ve değişkenler arasındaki ilişkiler yorumlayabilme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Toplumsal Cinsiyet İle İlgili Temel Kavramlar, Toplumsal Cinsiyet Eşitsiliği İle İlgili Göstergeler, Feminist Ekonomi, Kadın ve Kalkınma, İşgücü Piyasalarına Kadınların Katılımını Etkileyen Faktörler, Yoksulluğun Kadınlaşması,Uluslararası Göçün Kadınlaşması. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Toplumsal Cinsiyet Kavramı | Anlatım |
2 | Toplumsal Cinsiyet Eşitliği-Eşitsizliği ve Göstergeleri | Anlatım |
3 | Feminizm ve Feminist Ekonomi | Anlatım |
4 | Feminizm ve Feminist Ekonomi | Anlatım |
5 | Sağlık, Kalkınma ve Toplumsal Cinsiyet | Anlatım-Tartışma |
6 | Eğitim, Toplumsal Cinsiyet ve Kalkınma | Anlatım-Tartışma |
7 | Kalkınmada Cinsiyetlerarası Eşitsizlik Sorunları | Anlatım-Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kadının Güçlenmesi ve Ekonomik Kalkınma | Anlatım-Tartışma |
10 | Kadınların İşgücü Piyasasına Katılım Kararları: Arz Yönlü Faktörler | Anlatım-Tartışma |
11 | Kadınların İşgücü Piyasasına Katılım Kararları: Talep Yönlü Faktörler | Anlatım-Tartışma |
12 | Uluslararası Göçün Kadınlaşması | Anlatım-Tartışma |
13 | Sanayileşme, Uluslararası Ticaret ve Toplumsal Cinsiyet | Anlatım-Tartışma |
14 | Yoksulluğun Feminizasyonu | Anlatım-Tartışma |
15 | Genel Tekrar | Anlatım |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Ufuk Serdaroğlu (2010), İktisat ve Toplumsal Cinsiyet, Efil Yayınevi. | |
2 | Joys P. Jacobsen (2007),The Economics of Gender (Third Edition). USA: Blackwell Publishing | |
3 | Çeşitli makaleler | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitaplar ve makaleler |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 12 | 36 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 12 | 24 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 5 | 15 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 5 | 15 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 144 |