|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İKTİSAT(DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SERAP ÇOBAN (seraps@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 |
PÇ-4 Bir ekonomideki karar birimlerinin, tüketicilerin ve firmaların, nasıl karar aldıkları ve piyasada birbirlerini nasıl etkilediklerini analiz edebilmek için gerekli bilgilere kuramsal ve uygulama düzeyinde sahiptir. PÇ-5 İktisada egemen olan ilkeler ışığında, iktisat politikalarının işletmeler ve bireyler bakımından etkilerini açıklayabilme becerisine sahiptir. PÇ-7 Para, Banka ve Finansal sistemin temel öğeleri ve bu öğelerin işleyişlerini yorumlama becerisine sahiptir. PÇ-8 Ekonomiye ilişkin sayısal verilerle çalışabilme, istatistiksel veri analizi ile ilgili araçları kullanabilme becerisine sahiptir. PÇ-9 İktisadi teoriden hareketle güncel ekonomik olayları sosyolojik bir bakış açısıyla yorumlayabilme becerisine sahiptir. PÇ-10 İktisadi teorileri sayısal olarak modelleme becerisine sahiptir. PÇ-11 İktisadi değişkenleri tanımlayabilme ve değişkenler arasındaki ilişkiler yorumlayabilme becerisine sahiptir. PÇ-12 Bir araştırmada uygulaması gereken aşamaları bilme ve bilimsel araştırma yapabilme yetkinliğine sahiptir. PÇ-17 Çevre bilinciyle sürdürülebilir büyüme ve kalkınmanın önemini kavrar. |
Yazılı Sınav Laboratuvar Sınavı Performans Ödevi |
|
DÖÇ-2 | Veri Bilimi ve Büyük Veri Analizi alanındaki temel metodlara ilişkin bilgi. |
PÇ- |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Veri Bilimi ve Büyük Veri Analizi yöntemlerini kullanarak pratik problemleri modelleme ve çözme becerisi |
PÇ- |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Veri Bilimi ve Büyük Veri Analizine Giriş | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi |
2 | İlişkisel Veri Tabanları ve Veri Modelleme | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi |
3 | Veri Ambarı ve Entegrasyonu | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi |
4 | Paralel Veri Tabanları / Hadoop | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi |
5 | Mapreduce / Spark | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi |
6 | Veri Görselleştirme | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi |
7 | Makine Öğrenmeye Giriş | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Sınıflandırma ve Regresyon | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi |
10 | Kümeleme | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi |
11 | Doğal Dil İşlemeye Giriş | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi |
12 | Bilgi Erişimine Giriş | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi |
13 | Ağ Analizi | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi |
14 | Proje Sunumları | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi |
15 | Proje Sunumları | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Data Science from Scratch, O’Reilly Media, Joel Grus (2015) | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 10 | 30 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 4 | 8 | 32 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 6 | 18 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 166 |