|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | YAŞLI BAKIMI | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | KAMURAN ÖZDİL (kamuranozdil@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu derste öğrencilerin yaşlı bakımı alanında proje geliştirebilmelerini sağlamak amaçlanmaktadır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Öğrenciler proje kavramını ve özelliklerini tanımlayabilir. |
PÇ-2 Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. PÇ-3 Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. PÇ-5 Yaşlı bakımı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. PÇ-6 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. PÇ-9 Yaşlı bakımı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için sağlık ekibi üyeleri ile işbirliği yapar. PÇ-10 Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
| DÖÇ-2 | Öğrenciler proje konusu ve amacını belirlemenin önemini açıklayabilir. |
PÇ-1 Yaşlı bakımı ile ilgili temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. PÇ-2 Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. PÇ-3 Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. PÇ-10 Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. PÇ-13 İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
| DÖÇ-3 | Öğrenciler alanlarına özgü bir proje tasarısı yapabilir. |
PÇ-3 Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. PÇ-5 Yaşlı bakımı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. PÇ-6 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. PÇ-13 İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. PÇ-14 Yaşlanma ve yaşlılığın fizyolojisini tanımlar. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Bu ders proje ile ilgili temel kavramlar, proje önerisi ve raporunun hazırlanması, projede yürütücü özellikleri, projelerde başarısızlık nedenleri ve projede etik ilkeleri konularını kapsamaktadır. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Dersin programının açıklanması Proje kavramı ve özellikleri | Anlatma Yöntemi Soru cevap |
| 2 | Proje önerisinin tasarlanması (konu, amaç, sınırlılıklar, zaman yönetimi) | Anlatma Yöntemi Soru cevap Tartışma |
| 3 | Proje önerisinin tasarlanması (konu, amaç, sınırlılıklar, zaman yönetimi) | Anlatma Yöntemi Soru cevap Tartışma |
| 4 | Projede yürütücünün özellikleri | Beyin fırtınası |
| 5 | Projede olası başarısızlıkların nedeni | Örnek olay Soru cevap |
| 6 | Proje önerisinin raporlaştırılması | Örnek olay Soru cevap |
| 7 | Proje önerisinin raporlaştırılması | Örnek olay Soru cevap |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Projede etik ilkeler | Örnek olay Tartışma |
| 10 | Proje örnekleri | Anlatma Yöntemi Soru cevap |
| 11 | Öğrenci proje sunumları | Proje sunumu Tartışma |
| 12 | Öğrenci proje sunumları | Proje sunumu Tartışma |
| 13 | Öğrenci proje sunumları | Proje sunumu Tartışma |
| 14 | Öğrenci proje sunumları | Proje sunumu Tartışma |
| 15 | Öğrenci proje sunumları Dersin değerlendirilmesi | Proje sunumu Tartışma |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Boyacı, A., Okumuş, E., Erkılıç, T., Yapıcıoğlu, D., Yalçın, A., Adıgüzel, O., Gülen, S. (2019). Topluma Hizmet Eğitimi. Anadolu Üniversitesi. | |
| 2 | Toplum Temelli Proje Örnekleri | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Bilgisayar, öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notları, raporlar, örnek projeler, öğrenci proje ödevleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | 15 | 1 | 60 |
| Final Sınavı | |||
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 1 | 2 | 2 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 2 | 2 |
| c) Performans Ödevi | 1 | 6 | 6 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 6 | 6 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 5 | 5 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
| Final Sınavı | 0 | ||
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 60 | ||