|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | İŞ VE UĞRAŞI TERAPİSİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | BÜŞRA NUR FINDIK (busranurfindik@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Pediatrik rehabilitasyon kavramını ve kapsamını tanımlar. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Çocuklarda tipik ve atipik gelişimi tanımlayabilir. |
PÇ-1 Temel rehabilitasyon kavramlarını bilir. PÇ-2 Temel anatomi ve fizyoloji kavramlarını bilir. PÇ-5 İş-uğraşı terapisi ile ilgili hastalıkların temel özelliklerini bilir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Çocukluk çağında yaygın görülen problemleri ve hastalıkları açıklayabilir. |
PÇ-2 Temel anatomi ve fizyoloji kavramlarını bilir. PÇ-5 İş-uğraşı terapisi ile ilgili hastalıkların temel özelliklerini bilir. PÇ-22 Sağlıkla ile ilgili yeterli bilgiye sahiptir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Çocukluk çağında yaygın görülen hastalıklarda iş ve uğraşı uygulamalarını açıklayabilir. |
PÇ-1 Temel rehabilitasyon kavramlarını bilir. PÇ-5 İş-uğraşı terapisi ile ilgili hastalıkların temel özelliklerini bilir. PÇ-8 İş- uğraşı terapisinde tedavi yaklaşımlarını bilir. PÇ-9 İş- uğraşı terapisinde ileri klinik uygulamaları bilir. PÇ-22 Sağlıkla ile ilgili yeterli bilgiye sahiptir. PÇ-23 İnsan davranışının sosyal çevre ile etkileşimini temel boyutlarıyla açıklar. PÇ-24 Toplumdaki var olan sorunlara yönelik çözüm odaklı çalışmalar ortaya koyar. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Pediatrik rehabilitasyonda temel kavramlar ve tıbbi terminoloji; pediatrik hastalıklar ve rehabilitasyon prensipleri; nörogelişimsel tedavi yöntemleri ve dinamik sistemler tedavi yaklaşımları; serebral palsinin tanımı, etiyolojik faktörleri, klinik bulgularını, terapi teknikleri; spina bifidanın tanımı, etiyolojik faktörleri, klinik bulgularını, terapi teknikleri; muskuler distrofilerin tanımı, etiyolojik faktörleri, klinik bulgularını, terapi teknikleri; Pediatrik hastalıklarda iş ve uğraşı terapisinin yeri | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Çocuklarda motor gelişim basamakları. | 1) Anlatım 2) Soru-Cevap 3) Tartışma 4) Alıştırma ve Uygulama 5) Grup Çalışması 6) Örnek Olay |
| 2 | Çocuklarda sık görülen ortopedik problemler | 1) Anlatım 2) Soru-Cevap 3) Tartışma 4) Alıştırma ve Uygulama 5) Grup Çalışması 6) Örnek Olay |
| 3 | Çocuklarda görülen romatizmal hastalıklar | 1) Anlatım 2) Soru-Cevap 3) Tartışma 4) Alıştırma ve Uygulama 5) Grup Çalışması 6) Örnek Olay |
| 4 | Genetik hastalıklar | 1) Anlatım 2) Soru-Cevap 3) Tartışma 4) Alıştırma ve Uygulama 5) Grup Çalışması 6) Örnek Olay |
| 5 | Spina bifidanın tanımı ve sınıflaması. | 1) Anlatım 2) Soru-Cevap 3) Tartışma 4) Alıştırma ve Uygulama 5) Grup Çalışması 6) Örnek Olay |
| 6 | Spina bifida - klinik bulgular ve rehabilitasyonu | 1) Anlatım 2) Soru-Cevap 3) Tartışma 4) Alıştırma ve Uygulama 5) Grup Çalışması 6) Örnek Olay |
| 7 | Vize öncesi genel tekrar | 1) Anlatım 2) Soru-Cevap 3) Tartışma 4) Alıştırma ve Uygulama 5) Grup Çalışması 6) Örnek Olay |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Serebral palsinin tanımı, etiyolojik faktörleri ve klinik bulguları. | 1) Anlatım 2) Soru-Cevap 3) Tartışma 4) Alıştırma ve Uygulama 5) Grup Çalışması 6) Örnek Olay |
| 10 | Serebral palsi sınıflaması. | 1) Anlatım 2) Soru-Cevap 3) Tartışma 4) Alıştırma ve Uygulama 5) Grup Çalışması 6) Örnek Olay |
| 11 | Serebral palside değerlendirme ve rehabilitasyonun amaçları | 1) Anlatım 2) Soru-Cevap 3) Tartışma 4) Alıştırma ve Uygulama 5) Grup Çalışması 6) Örnek Olay |
| 12 | Yaygın gelişimsel bozukluk ve otizm,tanımı,bulguları | 1) Anlatım 2) Soru-Cevap 3) Tartışma 4) Alıştırma ve Uygulama 5) Grup Çalışması 6) Örnek Olay |
| 13 | Muskuler distrofi - tanım ve sınıflama ve klinik bulgular. | 1) Anlatım 2) Soru-Cevap 3) Tartışma 4) Alıştırma ve Uygulama 5) Grup Çalışması 6) Örnek Olay |
| 14 | Down sendromu - tanım ve klinik bulgular. | 1) Anlatım 2) Soru-Cevap 3) Tartışma 4) Alıştırma ve Uygulama 5) Grup Çalışması 6) Örnek Olay |
| 15 | Mental retardasyon ve final sınavı öncesi genel tekrar | 1) Anlatım 2) Soru-Cevap 3) Tartışma 4) Alıştırma ve Uygulama 5) Grup Çalışması 6) Örnek Olay |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Livanelioğlu A., Kerem Günel M. Serebral Palside Fizyoterapi. Hipokrat Kitabevi, 2009, Ankara | |
| 2 | Karaduman A, Yılmaz Ö. Fizyoterapi Rehabilitasyon 2. Hipokrat Kitabevi, 2017, Ankara | |
| 3 | Güncel literatür | |
| 4 | Ders notları kullanılacaktır. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Bilgisayar, Projeksiyon. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 1 | 2 | 2 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 4 | 12 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 60 | ||