|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | SOSYOLOJİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | NEVAL KARANFİL (nevalkaranfil@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
NEVAL KARANFİL, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Dersin amaçlarının başında, insan topluluklarının bir arada yaşamasıyla gelişen toplumsal organizasyonu paralelinde toplumun kuruluşu süreçlerini tanımlamaktır. Böylece sosyoloji bölümü eğitim planında yer alan diğer derslerin odaklandığı toplumun özellikleri konusunda kapsayıcı bir zemin hazırlamak amaçlanır. Söz konusu amaç doğrultusunda farklı Dünya medeniyetlerinin toplumsal ve tarihsel gelişimleri örnek olarak incelenmektedir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Farklı medeniyetler hakkında temel bilgilere sahip olur. |
PÇ-1 1. Sosyoloji programları ile ilgili temel kavramları tanımlayabilir.
PÇ-2 2. Sosyoloji alanında edindikleri bilgilerini diğer disiplinlere uyarlayabilir ve aktarabilir. PÇ-3 3. Sosyal yönleri, iletişim becerileri, yaratıcılık ve girişimcilikleri, sosyolojik analiz özellikleri, ekip çalışmalarına yatkınlıkları gelişebilir. PÇ-11 11. Ulusal ve Uluslararası çağdaş sorunları izleyebilir. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Dünya medeniyetlerinin toplumsal yapıları hakkında yorum yapabilir. |
PÇ-1 1. Sosyoloji programları ile ilgili temel kavramları tanımlayabilir.
PÇ-2 2. Sosyoloji alanında edindikleri bilgilerini diğer disiplinlere uyarlayabilir ve aktarabilir. PÇ-4 4. Sosyoloji ve ilgili alanlarda sosyolojik problemleri tanımlama, modelleme ve çözme becerisine sahip olabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Farklı medeniyetlerin çeşitli özelliklerini kıyaslayabilir. |
PÇ-1 1. Sosyoloji programları ile ilgili temel kavramları tanımlayabilir.
PÇ-2 2. Sosyoloji alanında edindikleri bilgilerini diğer disiplinlere uyarlayabilir ve aktarabilir. PÇ-4 4. Sosyoloji ve ilgili alanlarda sosyolojik problemleri tanımlama, modelleme ve çözme becerisine sahip olabilir. PÇ-8 8. Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar, sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Toplumun kuruluşu, bir arada yaşama süreçlerini açıklayabilir. |
PÇ- |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Dersin içeriğini, insan topluluklarının yerleşik düzene geçiş, bir arada yaşama, bir arada yaşamanın beraberinde getirdiği toplumsal organizasyonu çerçevesinde toplumun kuruluşu oluşturmaktadır. Buna ek olarak, çeşitli Dünya medeniyetlerinin temel toplumsal ve kültürel özellikleri örnek olarak ele alınmaktadır. Derste ele alınan medeniyetler; Mezopotamya Medeniyetleri, Anadolu Medeniyetleri, Asya Medeniyetleri, Amerika Medeniyetleridir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Medeniyet Kavramı | Sözlü anlatım/ Soru- cevap |
2 | Mezopotamya Medeniyetleri | Sözlü anlatım/ Soru- cevap |
3 | Avustralya Medeniyetleri | Sözlü anlatım/ Soru- cevap |
4 | Amerika Kıtası Medeniyetleri: Kolomb öncesi | Sözlü anlatım/ Soru- cevap |
5 | Amerika Kıtası Medeniyetleri: Sömürge dönemi ve sonrası | Sözlü anlatım/ Soru- cevap |
6 | Afrika Kıtası Medeniyetleri | Sözlü anlatım/ Soru- cevap |
7 | Eski Yakın Doğu Medeniyetleri | Sözlü anlatım/ Soru- cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Hindistan Medeniyeti | Sözlü anlatım/ Soru- cevap |
10 | Çin Medeniyeti | Sözlü anlatım/ Soru- cevap |
11 | Akdeniz Medeniyetleri | Sözlü anlatım/ Soru- cevap |
12 | Batı Avrupa Medeniyetleri | Sözlü anlatım/ Soru- cevap |
13 | İslam Medeniyeti | Sözlü anlatım/ Soru- cevap |
14 | Modern Dünya | Sözlü anlatım/ Soru- cevap |
15 | Genel Tekrar | Sözlü anlatım/ Soru- cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Cook, Michael. (2012). Kısa Dünya Tarihi. İstanbul: Say. | |
2 | Wise Bauer, Suzan. (2019). Dünya Tarihi. 4.c. İstanbul: Say. | |
3 | Tanilli, Server. (2013). Uygarlık Tarihi. İstanbul: Cumhuriyet. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitaplar, ders notları, görsel materyaller, videolar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 15 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 2 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 3 | 9 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 143 |