|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | SOSYOLOJİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | HASAN YAVUZER (hasanyavuzer@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
HASAN YAVUZER, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Temel toplumsal kurumlardan birisi olan ailenin sosyolojik boyutunu, ailenin toplumdaki yeri, farklı toplumlardaki aile türleri ve aile kurumunun nasıl ve hangi sosyal dinamiklerle oluşup yeniden kurulduğunu anlamak. Eleştirel bir bakışla aile kurumunu tartışmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Aile kurumunun tarihçesini açıklayabilir. |
PÇ-1 1. Sosyoloji programları ile ilgili temel kavramları tanımlayabilir.
PÇ-8 8. Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar, sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. PÇ-11 11. Ulusal ve Uluslararası çağdaş sorunları izleyebilir. PÇ-12 12. Alanı ile ilgili sahip olduğu insan sağlığı ve çevre bilinci konularındaki bilgi birikimini toplum yararına kullanabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Aile sosyolojisinin temel kavramlarını ve yaklaşımları açıklayabilir. |
PÇ-1 1. Sosyoloji programları ile ilgili temel kavramları tanımlayabilir.
PÇ-6 6. Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilir ve değerlendirebilir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlayabilir, analiz edebilir, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir. PÇ-10 10. Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Aile kurumunun önemini ve toplumsal fonksiyonlarını değerlendirebilir. |
PÇ-1 1. Sosyoloji programları ile ilgili temel kavramları tanımlayabilir.
PÇ-4 4. Sosyoloji ve ilgili alanlarda sosyolojik problemleri tanımlama, modelleme ve çözme becerisine sahip olabilir. PÇ-8 8. Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar, sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. PÇ-10 10. Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanabilir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Toplumun en küçük birimi, çekirdeği ve temel kurumlarından biri olan aile, ailenin kurulması, evlilik ve evlilik çeşitleri, aile türleri, ailede şiddet ve boşanma, aile kuramları, parçalanmış aileler, aileyi tehdit eden güncel riskler, Türk aile yapısı, ailenin diğer kurumlarla ilişkileri, aile ve sağlık, aile içi iletişimler, aile politikalarını içerir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Aile ve Aile Türleri | sözlü anlatım, soru-cevap, tartışma |
2 | Evlilik ve Evlilik Türleri | sözlü anlatım, soru-cevap, tartışma |
3 | Evlilikte Dikkat Edilecek Hususlar | sözlü anlatım, soru-cevap, tartışma |
4 | Aile ve Çocuk | sözlü anlatım, soru-cevap, tartışma |
5 | Çocuk hakları | sözlü anlatım, soru-cevap, tartışma |
6 | Aile ve Sağlık | sözlü anlatım, soru-cevap, tartışma |
7 | Aile ve Yaşlılık | sözlü anlatım, soru-cevap, tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Aileye yönelik yaklaşım ve yöntemler | sözlü anlatım, soru-cevap, tartışma |
10 | Türkiye'de Aile Politikaları | sözlü anlatım, soru-cevap, tartışma |
11 | Farklı Ülkelerde Aile Politikaları | sözlü anlatım, soru-cevap, tartışma |
12 | Ailenin diğer Kurumlarla İlişkisi | sözlü anlatım, soru-cevap, tartışma |
13 | Şiddet ve Boşanma | sözlü anlatım, soru-cevap, tartışma |
14 | Aile Kurumuna Yönelik Güncel Riskler | sözlü anlatım, soru-cevap, tartışma |
15 | Ailenin Geleceği | sözlü anlatım, soru-cevap, tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Avcı N. ve Aksoy E. Aile Sosyoloji. Lisans Yay, İstanbul. | |
2 | Adak, N. Değişen Toplumda Aile, Siyasal Kitap, Ankara | |
3 | Canatan K ve Yıldırım E. Aile Sosyolojisi. Açılım Kitap. İstanbul. | |
4 | Aydın, M. Aile Sosyolojisi Yazıları, Açılım Kitap, İstanbul | |
5 | Timur, S. Türkiye'de Aile Yapısı. H.Ü. yay, Ankara | |
6 | Allan, G. The Sociology of the Family: Blackwell. Oxford | |
7 | Collins, R. Sociology of Marriage and Family: Gender, Love and Property, Chicago | |
8 | Giddens, A. Sosyoloji, Ayraç, Ankara | |
9 | Hüseyin Akyüz, Kurumlar Sosyolojisi, Siyasal Kitabevi | |
10 | Mehmet Devrim Topses, Kurumlar Sosyolojisi, Nobel Akademik Yayıncılık | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kaynak kitaplar, makaleler |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 6 | 18 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 8 | 24 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 114 |