|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | RESİM | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ÜMİT GÜVENDİ ULUTAŞ (uguvendi@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Son sınıfa kadar teknik ve kuramsal gelişimine dayalı olarak ürettiği ve üretmekte olduğu teorik ve uygulamalı ürünlerini, kendi mesleki kariyerinin ilk adımı olarak bu derste birleştirip örgütleyebilmesini sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Üretimlerinin analizini gerçekleştirip bulgularına dayalı çözümleme ve manifesto üretebilir |
PÇ-4 Sanat eseri olarak resmin, sanat tarihi içindeki gelişimini ve değişimini ortaya koyan örnekler üzerinden, yapıtın ikonografik ve plastik açıdan inceleyerek değerlendirmesini yapar. PÇ-5 Sanat hakkındaki felsefi ve estetik kuramlar hakkında bilgi sahibidir. PÇ-6 Modern sanatçı kimliğinin çıkışı ile değişen ve gelişen sanatın ve toplumun izlerini sürerek çağdaş resim sanatını inceler. PÇ-7 Resim tekniklerinin ortaya çıkışını, gelişimini ve nasıl kullanılacağını bilir. PÇ-8 Tuval üzerine yağlı boya / akrilik çalışmaları ile yaratıcı ve özgün bireysel ifade yollarını araştırır. PÇ-10 Estetik, sanat tarihi,eleştiri ve uygulamalarda müzelerden faydalanır. PÇ-12 Konferans,seminer,söyleşi,sergi..vb etkinliklerden elde edilen bulgular ile sanat sorunlarını ve sanat gündemini tartışır. PÇ-13 Alanları ile ilgili karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik olarak amaca uygun gerekli verileri toplar. PÇ-14 Resim ve sanat alanında bilimsel çalışmalar yapar. PÇ-15 İlgili olduğu alanındaki mevcut bilgisayar teknolojilerini kullanır. PÇ-16 Sözlü ve yazılı iletişim imkanlarını kullanarak ileri düzeyde eleştirel ve analitik iletişim kurar. PÇ-18 Disiplin içi ve disiplinler arası işbirliği yapar. Portfolyo hazırlamayı bilir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Araştırma alanı ve sınırlılıklarını belirleyebilir. |
PÇ-4 Sanat eseri olarak resmin, sanat tarihi içindeki gelişimini ve değişimini ortaya koyan örnekler üzerinden, yapıtın ikonografik ve plastik açıdan inceleyerek değerlendirmesini yapar. PÇ-5 Sanat hakkındaki felsefi ve estetik kuramlar hakkında bilgi sahibidir. PÇ-6 Modern sanatçı kimliğinin çıkışı ile değişen ve gelişen sanatın ve toplumun izlerini sürerek çağdaş resim sanatını inceler. PÇ-7 Resim tekniklerinin ortaya çıkışını, gelişimini ve nasıl kullanılacağını bilir. PÇ-10 Estetik, sanat tarihi,eleştiri ve uygulamalarda müzelerden faydalanır. PÇ-12 Konferans,seminer,söyleşi,sergi..vb etkinliklerden elde edilen bulgular ile sanat sorunlarını ve sanat gündemini tartışır. PÇ-13 Alanları ile ilgili karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik olarak amaca uygun gerekli verileri toplar. PÇ-14 Resim ve sanat alanında bilimsel çalışmalar yapar. PÇ-15 İlgili olduğu alanındaki mevcut bilgisayar teknolojilerini kullanır. PÇ-16 Sözlü ve yazılı iletişim imkanlarını kullanarak ileri düzeyde eleştirel ve analitik iletişim kurar. PÇ-17 Yabancı bir dil kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve iletişim kurar. PÇ-18 Disiplin içi ve disiplinler arası işbirliği yapar. Portfolyo hazırlamayı bilir. |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Araştırma alanı içerisinde anahtar kelimeler saptayıp türetebilir. |
PÇ-4 Sanat eseri olarak resmin, sanat tarihi içindeki gelişimini ve değişimini ortaya koyan örnekler üzerinden, yapıtın ikonografik ve plastik açıdan inceleyerek değerlendirmesini yapar. PÇ-5 Sanat hakkındaki felsefi ve estetik kuramlar hakkında bilgi sahibidir. PÇ-6 Modern sanatçı kimliğinin çıkışı ile değişen ve gelişen sanatın ve toplumun izlerini sürerek çağdaş resim sanatını inceler. PÇ-7 Resim tekniklerinin ortaya çıkışını, gelişimini ve nasıl kullanılacağını bilir. PÇ-10 Estetik, sanat tarihi,eleştiri ve uygulamalarda müzelerden faydalanır. PÇ-12 Konferans,seminer,söyleşi,sergi..vb etkinliklerden elde edilen bulgular ile sanat sorunlarını ve sanat gündemini tartışır. PÇ-13 Alanları ile ilgili karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik olarak amaca uygun gerekli verileri toplar. PÇ-14 Resim ve sanat alanında bilimsel çalışmalar yapar. PÇ-15 İlgili olduğu alanındaki mevcut bilgisayar teknolojilerini kullanır. PÇ-16 Sözlü ve yazılı iletişim imkanlarını kullanarak ileri düzeyde eleştirel ve analitik iletişim kurar. PÇ-17 Yabancı bir dil kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve iletişim kurar. PÇ-18 Disiplin içi ve disiplinler arası işbirliği yapar. Portfolyo hazırlamayı bilir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | Araştırma sonuçlarını örgütleyip metne dökebilir |
PÇ-4 Sanat eseri olarak resmin, sanat tarihi içindeki gelişimini ve değişimini ortaya koyan örnekler üzerinden, yapıtın ikonografik ve plastik açıdan inceleyerek değerlendirmesini yapar. PÇ-5 Sanat hakkındaki felsefi ve estetik kuramlar hakkında bilgi sahibidir. PÇ-6 Modern sanatçı kimliğinin çıkışı ile değişen ve gelişen sanatın ve toplumun izlerini sürerek çağdaş resim sanatını inceler. PÇ-7 Resim tekniklerinin ortaya çıkışını, gelişimini ve nasıl kullanılacağını bilir. PÇ-10 Estetik, sanat tarihi,eleştiri ve uygulamalarda müzelerden faydalanır. PÇ-12 Konferans,seminer,söyleşi,sergi..vb etkinliklerden elde edilen bulgular ile sanat sorunlarını ve sanat gündemini tartışır. PÇ-13 Alanları ile ilgili karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik olarak amaca uygun gerekli verileri toplar. PÇ-14 Resim ve sanat alanında bilimsel çalışmalar yapar. PÇ-15 İlgili olduğu alanındaki mevcut bilgisayar teknolojilerini kullanır. PÇ-16 Sözlü ve yazılı iletişim imkanlarını kullanarak ileri düzeyde eleştirel ve analitik iletişim kurar. PÇ-17 Yabancı bir dil kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve iletişim kurar. PÇ-18 Disiplin içi ve disiplinler arası işbirliği yapar. Portfolyo hazırlamayı bilir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-5 | oluşturduğu metni güncelleyip geliştirirken savunup sunabilir |
PÇ-4 Sanat eseri olarak resmin, sanat tarihi içindeki gelişimini ve değişimini ortaya koyan örnekler üzerinden, yapıtın ikonografik ve plastik açıdan inceleyerek değerlendirmesini yapar. PÇ-5 Sanat hakkındaki felsefi ve estetik kuramlar hakkında bilgi sahibidir. PÇ-12 Konferans,seminer,söyleşi,sergi..vb etkinliklerden elde edilen bulgular ile sanat sorunlarını ve sanat gündemini tartışır. PÇ-13 Alanları ile ilgili karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik olarak amaca uygun gerekli verileri toplar. PÇ-15 İlgili olduğu alanındaki mevcut bilgisayar teknolojilerini kullanır. PÇ-16 Sözlü ve yazılı iletişim imkanlarını kullanarak ileri düzeyde eleştirel ve analitik iletişim kurar. PÇ-17 Yabancı bir dil kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve iletişim kurar. PÇ-18 Disiplin içi ve disiplinler arası işbirliği yapar. Portfolyo hazırlamayı bilir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Profesyonel portfolyo oluşturmak için mevcut kuramsal akademik ve teknik atölye üretimlerini ilişkilendirmek, bu birikimin bütünlüğünü sağlamak adına uygun ölçütler eşliğinde derleyip, arşivleyip doğru kıstaslara uygun sunmak. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | mevcut atölye üretimlerini analiz edip gösterge çözümsel olarak inceler ve tartışır | Proje Sunumu Görüşme Beyin Fırtınası Tartışma Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Makale Eleştirisi Kitap Eleştirisi Kaynak Tarama Rapor Hazırlama |
2 | mevcut atölye üretimlerini analiz edip gösterge çözümsel olarak inceler ve tartışır | Proje Sunumu Görüşme Beyin Fırtınası Tartışma Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Makale Eleştirisi Kitap Eleştirisi Kaynak Tarama Rapor HazırlamaProje Sunumu Görüşme Beyin Fırtınası Tartışma Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Makale Eleştirisi Kitap Eleştirisi Kaynak Tarama Rapor Hazırlama |
3 | mevcut atölye üretimlerini analiz edip gösterge çözümsel olarak inceler ve tartışır | Proje Sunumu Görüşme Beyin Fırtınası Tartışma Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Makale Eleştirisi Kitap Eleştirisi Kaynak Tarama Rapor Hazırlama |
4 | mevcut atölye üretimlerini analiz edip göstergebilimsel olarak inceler ve tartışırken anahtar kelimelerini ve metin havuzunu güncellemeye devam eder | Proje Sunumu Görüşme Beyin Fırtınası Tartışma Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Makale Eleştirisi Kitap Eleştirisi Kaynak Tarama Rapor Hazırlama |
5 | mevcut atölye üretimlerini analiz edip göstergebilimsel olarak inceler ve tartışırken anahtar kelimelerini ve metin havuzunu güncellemeye devam eder | Proje Sunumu Görüşme Beyin Fırtınası Tartışma Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Makale Eleştirisi Kitap Eleştirisi Kaynak Tarama Rapor Hazırlama |
6 | mevcut atölye üretimlerini analiz edip göstergebilimsel olarak inceler ve tartışırken anahtar kelimelerini ve metin havuzunu güncellemeye devam eder | Proje Sunumu Görüşme Beyin Fırtınası Tartışma Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Makale Eleştirisi Kitap Eleştirisi Kaynak Tarama Rapor Hazırlama |
7 | mevcut atölye üretimlerini analiz edip göstergebilimsel olarak inceler ve tartışırken anahtar kelimelerini ve metin havuzunu güncellemeye devam eder | Proje Sunumu Görüşme Beyin Fırtınası Tartışma Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Makale Eleştirisi Kitap Eleştirisi Kaynak Tarama Rapor Hazırlama |
8 | Ara Sınav | |
9 | araştırma havuzundan problem alanına yönelik tutarlı akademik bir araştırma raporu süzüp oluşturma sürecine devam eder | Proje Sunumu Görüşme Beyin Fırtınası Tartışma Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Makale Eleştirisi Kitap Eleştirisi Kaynak Tarama Rapor HazırlamaProje Sunumu Görüşme Beyin Fırtınası Tartışma Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Makale Eleştirisi Kitap Eleştirisi Kaynak Tarama Rapor Hazırlama |
10 | araştırma havuzundan problem alanına yönelik tutarlı akademik bir araştırma raporu süzüp oluşturma sürecine devam eder | Proje Sunumu Görüşme Beyin Fırtınası Tartışma Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Makale Eleştirisi Kitap Eleştirisi Kaynak Tarama Rapor Hazırlama |
11 | araştırma havuzundan problem alanına yönelik tutarlı akademik bir araştırma raporu süzüp oluşturma sürecine devam eder | Proje Sunumu Görüşme Beyin Fırtınası Tartışma Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Makale Eleştirisi Kitap Eleştirisi Kaynak Tarama Rapor HazırlamaProje Sunumu Görüşme Beyin Fırtınası Tartışma Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Makale Eleştirisi Kitap Eleştirisi Kaynak Tarama Rapor Hazırlama |
12 | araştırma havuzundan problem alanına yönelik tutarlı akademik bir araştırma raporu süzüp oluşturma sürecine devam eder | Proje Sunumu Görüşme Beyin Fırtınası Tartışma Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Makale Eleştirisi Kitap Eleştirisi Kaynak Tarama Rapor Hazırlama |
13 | araştırma raporunun düzenleme, gözden geçirme ve son kontrol sürecine devam eder | Proje Sunumu Görüşme Beyin Fırtınası Tartışma Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Makale Eleştirisi Kitap Eleştirisi Kaynak Tarama Rapor Hazırlama |
14 | araştırma raporunun düzenleme, gözden geçirme ve son kontrol sürecine devam eder | Proje Sunumu Görüşme Beyin Fırtınası Tartışma Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Makale Eleştirisi Kitap Eleştirisi Kaynak Tarama Rapor Hazırlama |
15 | araştırma raporunun düzenleme, gözden geçirme ve son kontrol sürecine devam eder | Proje Sunumu Görüşme Beyin Fırtınası Tartışma Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Makale Eleştirisi Kitap Eleştirisi Kaynak Tarama Rapor Hazırlama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Google akademi, araştırma yöntem ve teknikleri yayın ve kitapları, üniversite ve müze yazılı basılı kaynakları ve kütüphaneleri | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Word, powerpoint gibi programlar ve arayüzler, not defteri, görsel ve metinsel arşiv için dijital ve basılı belgesel arşiv olanakları, havuz araştırmaları için kütüphane ve internet imkanları |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 14 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 12 | 24 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 12 | 24 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 4 | 5 | 20 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 1 | 5 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 110 |