|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | BÜRO HİZMETLERİ VE SEKRETERLİK | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | BARIŞ İBRAHİM DİLEK (bdilek@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Öğrencilere e-devlet kavramını tanıtmak ve genel e-devlet konsepti hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamak | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Öğrenciler e-devlete dair temel bilgi yeteneği kazanabilir. |
PÇ-3 Sekreterlik için gerekli çağdaş teknikleri ve çalışma araçlarını kullanır. PÇ-4 Tüm servislerle ve başka işletmelerin bütün departmanlarıyla takım çalışması yapar. PÇ-11 Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları takip eder. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Kısa Sınav |
| DÖÇ-2 | Öğrenci e-devlet projelerini değerlendirme yeteneği kazanabilir. |
PÇ-5 Bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkındaki gelişmeleri izleyerek kendini ve tüm çalışanları geliştirir ve kalite ,toplam kalite yönetimi konularında bilinç sahibi olur. PÇ-8 Kolay İletişim kurar ve meslek yaşantısında mesleki yabancı dil kullanır. PÇ-11 Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları takip eder. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Kısa Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Elektronik devletin tanımı ve kapsamı/E-devletin çevresi/E-devlet içeriği/Avantaj ve dezavantajları/ Türkiye ve dünyadaki e-devlet uygulamaları | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | E-Devlet nedir? Tanımı ve kapsamı nelerdir? | Anlatım / Soru – Cevap |
| 2 | E-devlet ve teknoloji arasındaki ilişkiler nelerdir? | Anlatım / Soru – Cevap |
| 3 | E-devlet altyapısının oluşturulma nedenleri | Anlatım / Soru – Cevap |
| 4 | Devlet iş süreçlerinin elektronik ortama taşınması için gerekli kriterler | Anlatım / Soru – Cevap |
| 5 | E-devletin avantaj ve dezavantajları | Anlatım / Soru – Cevap |
| 6 | E-devlet finansal kaynakları | Anlatım / Soru – Cevap |
| 7 | E-devletin yasal boyutu | Anlatım / Soru – Cevap |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | E-devlet projelerinde başarılı olmak için gerekli özellikler | Anlatım / Soru – Cevap |
| 10 | E-devlet çerçevesinde karşılaşılacak sorunlar | Anlatım / Soru – Cevap |
| 11 | Gelecekte e-devlet | Anlatım / Soru – Cevap |
| 12 | Türkiye'deki e-devlet projeleri | Anlatım / Soru – Cevap |
| 13 | Türkiye'deki e-devlet projeleri | Anlatım / Soru – Cevap |
| 14 | Dünyadaki e-devlet projeleri | Anlatım / Soru – Cevap |
| 15 | Dünyadaki e-devlet projeleri | Anlatım / Soru – Cevap |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | İnce, N. M. (2001). Elektronik devlet. Kamu hizmetlerinin sunulmasında yeni imkanlar, Mayıs. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders Notları | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 8 | 24 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 8 | 24 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 2 | 6 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 2 | 6 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 90 | ||