|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | BÜRO HİZMETLERİ VE SEKRETERLİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | BARIŞ İBRAHİM DİLEK (bdilek@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencilere e-devlet kavramını tanıtmak ve genel e-devlet konsepti hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamak |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Öğrenciler e-devlete dair temel bilgi yeteneği kazanabilir. |
PÇ-3 Sekreterlik için gerekli çağdaş teknikleri ve çalışma araçlarını kullanır. PÇ-4 Tüm servislerle ve başka işletmelerin bütün departmanlarıyla takım çalışması yapar. PÇ-11 Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları takip eder. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Kısa Sınav |
DÖÇ-2 | Öğrenci e-devlet projelerini değerlendirme yeteneği kazanabilir. |
PÇ-5 Bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkındaki gelişmeleri izleyerek kendini ve tüm çalışanları geliştirir ve kalite ,toplam kalite yönetimi konularında bilinç sahibi olur. PÇ-8 Kolay İletişim kurar ve meslek yaşantısında mesleki yabancı dil kullanır. PÇ-11 Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları takip eder. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Kısa Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Elektronik devletin tanımı ve kapsamı/E-devletin çevresi/E-devlet içeriği/Avantaj ve dezavantajları/ Türkiye ve dünyadaki e-devlet uygulamaları | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | E-Devlet nedir? Tanımı ve kapsamı nelerdir? | Anlatım / Soru – Cevap |
2 | E-devlet ve teknoloji arasındaki ilişkiler nelerdir? | Anlatım / Soru – Cevap |
3 | E-devlet altyapısının oluşturulma nedenleri | Anlatım / Soru – Cevap |
4 | Devlet iş süreçlerinin elektronik ortama taşınması için gerekli kriterler | Anlatım / Soru – Cevap |
5 | E-devletin avantaj ve dezavantajları | Anlatım / Soru – Cevap |
6 | E-devlet finansal kaynakları | Anlatım / Soru – Cevap |
7 | E-devletin yasal boyutu | Anlatım / Soru – Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | E-devlet projelerinde başarılı olmak için gerekli özellikler | Anlatım / Soru – Cevap |
10 | E-devlet çerçevesinde karşılaşılacak sorunlar | Anlatım / Soru – Cevap |
11 | Gelecekte e-devlet | Anlatım / Soru – Cevap |
12 | Türkiye'deki e-devlet projeleri | Anlatım / Soru – Cevap |
13 | Türkiye'deki e-devlet projeleri | Anlatım / Soru – Cevap |
14 | Dünyadaki e-devlet projeleri | Anlatım / Soru – Cevap |
15 | Dünyadaki e-devlet projeleri | Anlatım / Soru – Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | İnce, N. M. (2001). Elektronik devlet. Kamu hizmetlerinin sunulmasında yeni imkanlar, Mayıs. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Notları |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 8 | 24 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 8 | 24 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 2 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 2 | 6 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |