| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
| DÖÇ-1 |
Karayosunlarının, Ciğerotlarının ve boynuzlu ciğer otlarının morfolojisi, anatomisini ve sınıflandırmasını yapar |
PÇ-1 Biyoloji alanındaki güncel ve en iyi uygulamaları da içeren ileri bilgiye sahiptir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 |
Karaya çıkan ilk bitkilerin evrimini anlatır |
PÇ-1 Biyoloji alanındaki güncel ve en iyi uygulamaları da içeren ileri bilgiye sahiptir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 |
Moleküler ve hücre biyolojisinde model olarak kullanılan karayosunlarının ismini söyler |
PÇ-1 Biyoloji alanındaki güncel ve en iyi uygulamaları da içeren ileri bilgiye sahiptir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 |
Briyofitlerin eko-fizyolojisi hakkında konuşabilir |
PÇ-1 Biyoloji alanındaki güncel ve en iyi uygulamaları da içeren ileri bilgiye sahiptir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-5 |
Karayosunlarının kuraklığa karşı geliştirdiği biyokimyasal ve moleküler mekanizmaları söyler |
PÇ-1 Biyoloji alanındaki güncel ve en iyi uygulamaları da içeren ileri bilgiye sahiptir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-6 |
Biryofitlerin koruma biyolojisini ne olduğunu açıklar |
PÇ-1 Biyoloji alanındaki güncel ve en iyi uygulamaları da içeren ileri bilgiye sahiptir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
| Dersin İçeriği |
| Briyofitlerin kendine özgü özellikleri ve yaşam döngüsü; Evrimsel açıklama için kriterler; Karayosunlarının, Ciğerotlarının ve boynuzlu ciğer otlarının morfolojisi, anatomisi ve sınıflandırması,Briyofitlerin eko-fizyolojisini, Karayosunlarının kuraklığa karşı geliştirdiği biyokimyasal ve moleküler mekanizmalar, Briyofitlerin populasyon ve kommunite ekolojisi, Briyofitlerin koruma biyolojisi. |
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
| Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 |
Ciğerotlarının morfolojisi ve sınıflandırmasını |
Tartışma Yöntemi,Anlatma Yöntemi |
| 2 |
Karayosunlarının morfolojisi, anatomisi ve sınıflandırması |
Tartışma Yöntemi,Anlatma Yöntemi |
| 3 |
Boynuzlu ciğerotlarının morfolojisi ve anotomisi |
Tartışma Yöntemi,Anlatma Yöntemi |
| 4 |
İlk kara bitkilerinin evrimi |
Tartışma Yöntemi,Anlatma Yöntemi |
| 5 |
Moleküler ve hücre biyolojisinde model olarak karayosunları |
Tartışma Yöntemi,Anlatma Yöntemi |
| 6 |
Eko-fizyoloji |
Tartışma Yöntemi,Anlatma Yöntemi |
| 7 |
Kuraklığa karşı karayosunlarının yosunların geliştirdiği biyokimyasal ve moleküler mekanizmaları |
Tartışma Yöntemi,Anlatma Yöntemi |
| 8 |
Ara Sınav |
|
| 9 |
Mineral beslenme ve substrat ekolojisi |
Tartışma Yöntemi,Anlatma Yöntemi |
| 10 |
Bataklıklarda biryofitlerin fonksiyonu |
Tartışma Yöntemi,Anlatma Yöntemi |
| 11 |
Briyofitlerin populasyon ve komunite ekolojisi |
Tartışma Yöntemi,Anlatma Yöntemi |
| 12 |
Briyofitlerde türleşme |
Tartışma Yöntemi,Anlatma Yöntemi |
| 13 |
Briyofitlerin koruma biyolojisi |
Tartışma Yöntemi,Anlatma Yöntem |
| 14 |
Değişen dünyada biryofitler |
Tartışma Yöntemi,Anlatma Yöntem |
| 15 |
Biyocoğrafya |
Tartışma Yöntemi,Anlatma Yöntem |
| 16 |
Final Sınavı |
|
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
| 1 |
Goffinet, B., Shaw, A,J., 2009. Bryophyte Biology, Cambridge University Press, UK |
| 2 |
Vanderpoorten, A., Goffinet, B., 2009. Introdiction to Bryophytes, Cambridge University Press, UK |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
|