|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ÖZLEM FINDIK (ofindik@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Omurgasız hayvanların sistematik ve morfolojik olarak tanıtılması, |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Öğrenci, hayvanların sınıflandırılması ve isimlendirilmesindeki kuralları öğrenir. |
PÇ-1 Temel Biyoloji bilgisi edinmek PÇ-4 Yaşam formları ve çevreleri ile ekosistem arasındaki ilişkileri tanımlamak PÇ-9 Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak PÇ-11 Biyolojik kavramları bireysel, sosyal, ekonomik, teknolojik ve etik konulara uygulamak |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Hayvan Morfolojisi, taksonomisi, ekolojileri, | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Sistematiğin Temel Prensipleri, Tür Kavramları, Hayvanların Canlılar Alemindeki Yeri, | |
2 | Protista: Bir Hücreli Hayvanlar, Mesozoa, Parazoa: Porifera, Eumetazoa: Radial Simetrili Hayvanlar: Coelenterata, Ctenophora | |
3 | Bilateral Simetrili Hayvanlar: Acoelomata: Platyhelminthes, Nemertini, Pseudocoelomata: Aschelminthes: Nematoda, Rotifera, Gastrotricha, Kinorhyncha, Nematomorpha, Acanthocephala, Gnathostomulida Eucoelomata: Annelida, Pogonophora | |
4 | Mollusca: Gastropoda, Bivalvia, Cephalopoda | |
5 | Arthropoda | |
6 | Arthropoda: Crustaceae | |
7 | Echinodermata | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kordalılara giriş. Genel karakterleri. Kordalıların sınıflandırılması,Aşağı kordalılar. Genel karakterleri. Sınıflandırması. Omurgalılar: omurgalıların genel karakterleri. Omurgalıların sınıflandırılması. | |
10 | Üst Klasis: Pisces: Klasis Agnatha, Klasis Placodermi, Klasis Chondrichthyes: genel karakterleri ve sınıflandırılması | |
11 | Osteichthyes | |
12 | Sudan karaya geçiş. Üst Klasis Tetrapoda: genel karakterleri ve sınıflandırılması. Klasis Amphibia: genel karakterleri ve sınıflandırılması. | |
13 | Klasis Reptilia: genel karakterleri ve sınıflandırılması. Ordo Testudinata: karakterleri ve sınıflandırılması. | |
14 | Squamata:Ordo Crocodilia; Aves | |
15 | Mammalia | |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Notu |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 14 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |