|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ÜMİT KUMBIÇAK (umitkumbicak@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, moleküler biyoloji ve genetik alanındaki araştırma alanlarına yönelik bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | moleküler biyoloji ve genetik alanındaki araştırma alanlarını açıklayabilir. |
PÇ-1 Temel Biyoloji bilgisi edinmek PÇ-6 Bilimsel düşüncenin doğası ve geçmişini anlamak PÇ-8 Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek PÇ-13 Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel konular hakkında bilgi edinmek PÇ-14 Moleküler biyoloji ve genetiğin başlıca çalışma alanları hakkında bilgi sahibi olmak PÇ-17 Ölçme, analiz etme, deneysel verileri yorumlayabilme ve bilimsel verilerden geçerli bilimsel sonuçlara ulaşabilme yeteneğine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel çalışmaları açıklayabilir. |
PÇ-9 Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak PÇ-10 Literatürün takip edilmesi, teknik projelerin sunulması ve makale yazımı için akıcı bir İngilizce sergilemek PÇ-11 Biyolojik kavramları bireysel, sosyal, ekonomik, teknolojik ve etik konulara uygulamak PÇ-12 Profesyonel ve etik davranış sorumluluğu sergilemek PÇ-13 Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel konular hakkında bilgi edinmek PÇ-14 Moleküler biyoloji ve genetiğin başlıca çalışma alanları hakkında bilgi sahibi olmak PÇ-15 Bilimsel gelişmelere araştırma ve geliştirme yetileri ile katkılarda bulunma PÇ-16 Bilimsel bilgiyi açık ve etkin bir şekilde yazılı veya sözlü olarak aktarır. PÇ-17 Ölçme, analiz etme, deneysel verileri yorumlayabilme ve bilimsel verilerden geçerli bilimsel sonuçlara ulaşabilme yeteneğine sahip olur. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Moleküler biyoloji ve genetik alanının disiplinlerarası yönünü açıklayabilir. |
PÇ-3 Hücre ve organizmalarda yapı-fonksiyon ilişkisini tanımlamak PÇ-4 Yaşam formları ve çevreleri ile ekosistem arasındaki ilişkileri tanımlamak PÇ-5 Organizma ve popülasyonlardaki genetik aktarımını açıklamak PÇ-6 Bilimsel düşüncenin doğası ve geçmişini anlamak PÇ-7 Disiplinlerarası etkileşim bulunan araştırma takımlarında etkin şekilde çalışmak PÇ-8 Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Biyoteknoloji ile ilgili temel kavramlar, biyoteknolojik ürünler ve üretim aşamaları, genetik mühendisliği alanındaki çalışmalar, genetik tanı yapılması, genetik (tarım, tıp, vb alanda) değişim üzerine güncel araştırmalar, kök hücre ve doku mühendisliği çalışmaları, kanser araştırmaları, biyolojik ve çevresel sorunların çözümü için çalışmalar | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Biyoteknoloji ve Biyogirişimcilik | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
2 | Biyolojik ürünlerin (Aşı, ilaç hammaddeleri, serum, monoklonal antikor vb.) üretiminin ve kalite kontrolünün yapılması | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
3 | Genetik mühendisliği ve rekombinant DNA teknolojisi çalışmaları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
4 | Biyoinformatik | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
5 | Genetik tanı ve adli analizler | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
6 | Genetik Hastalıkların belirlenmesi ve gen terapisi araştırmaları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
7 | Kanser araştırmaları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Genetik toksikoloji çalışmaları ve mutasyonların teşhisi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
10 | Kök hücre araştırmaları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
11 | Hücre kültürü ve doku mühendisliği çalışmaları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
12 | Hayvan ıslahı ve hayvansal biyoteknoloji uygulamaları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
13 | Bitki doku kültürü ve tarımsal ıslah çalışmaları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
14 | Mikrobiyal biyoteknoloji çalışmaları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
15 | Biyoremediasyon alanında araştırmalar ve çevre koruma -kontrol -planlama ile ilgili alanlar | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 12 | 24 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 8 | 24 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |