|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ÜMİT KUMBIÇAK (umitkumbicak@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı; model organizmaların çeşitleri ve model organizmalar ile çalışırken uyulması gereken etik kurallar hakkında bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | model organizmalar ile ilgili temel kavramları açıklayabilir. |
PÇ-1 Temel Biyoloji bilgisi edinmek PÇ-11 Biyolojik kavramları bireysel, sosyal, ekonomik, teknolojik ve etik konulara uygulamak PÇ-13 Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel konular hakkında bilgi edinmek PÇ-14 Moleküler biyoloji ve genetiğin başlıca çalışma alanları hakkında bilgi sahibi olmak |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | model organizmaların seçiminde göz önünde bulundurulması gereken ilkeleri açıklayabilir. |
PÇ-6 Bilimsel düşüncenin doğası ve geçmişini anlamak PÇ-11 Biyolojik kavramları bireysel, sosyal, ekonomik, teknolojik ve etik konulara uygulamak PÇ-13 Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel konular hakkında bilgi edinmek PÇ-14 Moleküler biyoloji ve genetiğin başlıca çalışma alanları hakkında bilgi sahibi olmak PÇ-17 Ölçme, analiz etme, deneysel verileri yorumlayabilme ve bilimsel verilerden geçerli bilimsel sonuçlara ulaşabilme yeteneğine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Model organizmaların çeşitlerini açıklayabilir. |
PÇ-1 Temel Biyoloji bilgisi edinmek PÇ-13 Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel konular hakkında bilgi edinmek PÇ-14 Moleküler biyoloji ve genetiğin başlıca çalışma alanları hakkında bilgi sahibi olmak |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | model organizmalar ile çalışırken uyulması gereken etik kuralları açıklayabilir. |
PÇ-13 Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel konular hakkında bilgi edinmek PÇ-14 Moleküler biyoloji ve genetiğin başlıca çalışma alanları hakkında bilgi sahibi olmak PÇ-16 Bilimsel bilgiyi açık ve etkin bir şekilde yazılı veya sözlü olarak aktarır. PÇ-17 Ölçme, analiz etme, deneysel verileri yorumlayabilme ve bilimsel verilerden geçerli bilimsel sonuçlara ulaşabilme yeteneğine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | model organizmaların kullanım alanlarını açıklayabilir. |
PÇ-1 Temel Biyoloji bilgisi edinmek PÇ-13 Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel konular hakkında bilgi edinmek PÇ-14 Moleküler biyoloji ve genetiğin başlıca çalışma alanları hakkında bilgi sahibi olmak |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
model organizmalar ilgili temel kavramlar, deneysel model organizma seçiminde göz önünde bulundurulması gereken faktörler, hayvan deneyleri etiği, model organizmaların bakımı ve hayvan refahı, model organizmaların çeşitleri ve özellikleri | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Model organizmalar dersine giriş | Anlatma Yöntemi |
2 | Model organizmaların özelikleri ve sıklıkla kullanılan deney hayvanları | Anlatma Yöntemi |
3 | Planlanan bir deney için doğru model organizmayı seçme ve çalışmaları planlama | Anlatma Yöntemi |
4 | Hayvan deneyleri etiği 3R prensibi ve uygulamalar | Anlatma Yöntemi |
5 | Deneylerde hayvan kullanımına ilişkin etik ilkeler ve araştırmacıların etik kurallara ilişkin sorumluluklar | Anlatma Yöntemi |
6 | Deney hayvanlarının üretimi yetiştirilmesi ve barındırılması | Anlatma Yöntemi |
7 | Model organizmalarının bakımı ve barındırılmasında refah açısından göz önünde bulundurulması gereken başlıca faktörler | Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Deney hayvanlarının anatomisi | Anlatma Yöntemi |
10 | Deney Hayvanları Fizyolojisi ve Fizyolojik Parametreler | Anlatma Yöntemi |
11 | Deney hayvanlarının biyokimyası | Anlatma Yöntemi |
12 | Deney hayvanlarında temel uygulamalar (tutuş ve cinsiyet tayini, tartma, ölçümler) | Anlatma Yöntemi |
13 | Deney hayvanlarına ilaç verme, enjeksiyon | Anlatma Yöntemi |
14 | Deney hayvanlarında kan ve örnek alma teknikleri | Anlatma Yöntemi |
15 | Hayvan laboratuvarlarında iş sağlığı ve güvenliği | Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 12 | 24 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 8 | 24 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |