|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | SEMA ATASEVER (sema@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
EBUBEKİR KAYA, NUH AZGINOĞLU, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı öğrencilere web programlama tekniklerini kullanarak web çözümleri üretebilme yeteneği kazandırmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | HTML ve Sunucu-Tarafı-Betik dili kullanarak Web tabanlı uygulama tasarlar. |
PÇ-7 Bilgisayar Mühendisliğine özgü problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi kazanır. PÇ-8 Yazılım ile ilgili temel kavramları kullanarak, program geliştirebilir. PÇ-15 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlayabilir. PÇ-16 Bireysel/grup içerisinde ya da disiplinler arası ekiplerle çalışabilme becerisi kazanır. PÇ-19 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | farklı türlerde geliştirilmiş Internet uygulamalarının arasındaki farklılıkları, avantajları ve dezavantajları bilir. |
PÇ-7 Bilgisayar Mühendisliğine özgü problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi kazanır. PÇ-8 Yazılım ile ilgili temel kavramları kullanarak, program geliştirebilir. PÇ-16 Bireysel/grup içerisinde ya da disiplinler arası ekiplerle çalışabilme becerisi kazanır. PÇ-19 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | web betik dillerini kullanarak web programlama yapabilir. |
PÇ-7 Bilgisayar Mühendisliğine özgü problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi kazanır. PÇ-8 Yazılım ile ilgili temel kavramları kullanarak, program geliştirebilir. PÇ-18 Verileri kullanarak grafikler ve animasyonlar oluşturabilir. PÇ-19 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirir. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
| DÖÇ-4 | web sunucusu, veritabanı ve SSL kullanmak sureti ile web tabanlı komple çözümler geliştirebilir. |
PÇ-7 Bilgisayar Mühendisliğine özgü problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi kazanır. PÇ-8 Yazılım ile ilgili temel kavramları kullanarak, program geliştirebilir. PÇ-15 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlayabilir. PÇ-16 Bireysel/grup içerisinde ya da disiplinler arası ekiplerle çalışabilme becerisi kazanır. PÇ-19 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirir. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| HTML, CSS, JavaScript, PHP | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Web yapılanmasına genel bakış | Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, sunum |
| 2 | Gerekli yazılımlar, yükleme ve ayarlarının yapılması | Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, uygulama |
| 3 | HTML | Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, uygulama |
| 4 | HTML | Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, uygulama |
| 5 | CSS | Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, uygulama |
| 6 | JavaScript | Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, uygulama |
| 7 | JavaScript | Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, uygulama |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | CGI, SSI & Sunucu Tarafı Betikler | Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, uygulama |
| 10 | Sunucu Tarafı Betikler, programlama yapıları, türler, değişkenler | Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, uygulama |
| 11 | Sunucu Tarafı Betikler, form gönderme ve İşleme | Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, uygulama |
| 12 | Sunucu Tarafı Betikler, uygulamaya veritabanı entegrasyonu | Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, uygulama |
| 13 | Sunucu Tarafı Betikler, çerezler ve oturumlar | Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, uygulama |
| 14 | Sunucu Tarafı Betikler, güvenlik ve sertifika | Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, uygulama |
| 15 | Sunucu Tarafı Betikler, güvenlik ve sertifika | Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, uygulama |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | 1. Internet & World Wide Web, How to Program, H.M. Deitel, P.J. Deitel, T.R. Nieto, Prentice Hall, ISBN : 0-13-030897-8, 2008 | |
| 2 | 2. Head First JavaScript, Michael Morrison, 2008 O'Reilly Media, Inc. ISBN: 978-0596527747 | |
| 3 | 3. Introduction to Interactive Programming on the Internet with HTML and JavaScript, Craig D. Knuckles, ISBN: 0-471-38366-6, 2001 | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Yardımcı ders kitabı, projeksiyon, bilgisayar. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 6 | 3 | 18 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 6 | 3 | 18 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 6 | 1 | 6 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 8 | 1 | 8 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 10 | 1 | 10 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 90 | ||