|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | SEMA ATASEVER (sema@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
EBUBEKİR KAYA, NUH AZGINOĞLU, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu ders, navigasyon vb otonom görevleri yerine getiren robotların programlanmasında kullanılan temel kavramları ve arkasındaki teoriyi öğrencilere kazandırmayı amaçlamaktadır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | robot mimarilerinin farklı fiziksel biçimlerini tanımlayabilir. |
PÇ-14 Temel robotik kodlama kavramlarını bilir. PÇ-15 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlayabilir. PÇ-16 Bireysel/grup içerisinde ya da disiplinler arası ekiplerle çalışabilme becerisi kazanır. PÇ-17 Mesleki ve etik sorumluluk bilincini benimser. PÇ-19 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | mobil robotları kinematik olarak modelleyebilir. |
PÇ-14 Temel robotik kodlama kavramlarını bilir. PÇ-15 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlayabilir. PÇ-16 Bireysel/grup içerisinde ya da disiplinler arası ekiplerle çalışabilme becerisi kazanır. PÇ-17 Mesleki ve etik sorumluluk bilincini benimser. PÇ-19 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | kinematik bir robot sistemini matematiksel olarak tanımlayabilir. |
PÇ-14 Temel robotik kodlama kavramlarını bilir. PÇ-15 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlayabilir. PÇ-16 Bireysel/grup içerisinde ya da disiplinler arası ekiplerle çalışabilme becerisi kazanır. PÇ-17 Mesleki ve etik sorumluluk bilincini benimser. PÇ-19 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | koordinat çerçeveleri, kinematik, optimizasyon, kontrol ve belirsizlik bilgilerini kullanarak manipülasyon ve navigasyon problemlerini analiz edebilir. |
PÇ-14 Temel robotik kodlama kavramlarını bilir. PÇ-15 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlayabilir. PÇ-16 Bireysel/grup içerisinde ya da disiplinler arası ekiplerle çalışabilme becerisi kazanır. PÇ-17 Mesleki ve etik sorumluluk bilincini benimser. PÇ-19 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-5 | ters kinematik hesaplayabilir. |
PÇ-14 Temel robotik kodlama kavramlarını bilir. PÇ-15 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlayabilir. PÇ-16 Bireysel/grup içerisinde ya da disiplinler arası ekiplerle çalışabilme becerisi kazanır. PÇ-17 Mesleki ve etik sorumluluk bilincini benimser. PÇ-19 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirir. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
| DÖÇ-6 | robot sisteminin kararlılık analizini yapabilir. |
PÇ-14 Temel robotik kodlama kavramlarını bilir. PÇ-15 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlayabilir. PÇ-16 Bireysel/grup içerisinde ya da disiplinler arası ekiplerle çalışabilme becerisi kazanır. PÇ-17 Mesleki ve etik sorumluluk bilincini benimser. PÇ-19 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirir. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Robotik düz ve ters kinematik, hız kinematiği ve robot dinamiği ile ilgili algoritmik ve tasarım konularına yoğunlaşarak öğrencilerin bilgisayar mühendisliği temel bilgilerini değişik alanlarda kullanmalarını sağlayacak biçimde organize edilmiştir. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Robotik ve tarihçesine genel bakış. | Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, sunum |
| 2 | Matematiksel altyapı | Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, sunum |
| 3 | Kinematik | Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, sunum |
| 4 | Ters Kinematik | Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, sunum |
| 5 | Hızsal Kinematik | Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, sunum |
| 6 | Hareket Planlama | Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, sunum |
| 7 | Robot Dinamiği | Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, sunum |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Robot Dinamiği | Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, sunum |
| 10 | Robot Kontrolu | Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, sunum |
| 11 | Mobile Robotlar | Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, sunum |
| 12 | Temel bir robot sistemine genel bakış | Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, sunum |
| 13 | Temel bir robot sistemine genel bakış | Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, sunum |
| 14 | Robotik alanının geleceği | Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, sunum |
| 15 | Robotik alanının geleceği | Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, sunum |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Alonzo Kelly, Mobile Robotics: Mathematics, Models, and Methods, Cambridge University Press, 2013. | |
| 2 | John J. Craig, Introduction to Robotics, Addison-Wesley Publishing, 1989. | |
| 3 | Robot Programlama, Ahmet Ali Süzen, Kodlab. | |
| 4 | Mark W. Spong, Seth Hutchinson, and M. Vidyasagar, Robot Modeling and Control, Wiley, 2006. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Yardımcı ders kitabı, projeksiyon, bilgisayar. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 6 | 3 | 18 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 6 | 3 | 18 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 8 | 1 | 8 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 8 | 1 | 8 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 8 | 1 | 8 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 90 | ||