|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | NUH AZGINOĞLU (nuh@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
SEMA ATASEVER, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu derste, bilgisayar sistemleri, ağları ve uygulamaları için güvenlik analiz, tasarım ve gerçekleme becerisinin kazandırılması amaçlanmaktadır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Bilgisayar sistemlerinde, ağlarında ve uygulamalarında güvenliğin sağlanabilmesi için gerekli olan temel güvenlik kavramlarını öğrenebilecektir. |
PÇ-7 Bilgisayar Mühendisliğine özgü problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi kazanır. PÇ-9 Temel bilgisayar donanımı, yazılımı ve sistem güvenliği hakkında bilgi ve beceri sahibi olur. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Bilgisayar sistemlerinde, ağlarında ve uygulamalarında güvenliğin sağlanabilmesi için gerekli olan temel güvenlik kavramlarını uygulayabilecektir |
PÇ-4 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi kazanır. PÇ-5 Genel mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme becerisi kazanır. PÇ-9 Temel bilgisayar donanımı, yazılımı ve sistem güvenliği hakkında bilgi ve beceri sahibi olur. PÇ-15 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlayabilir. PÇ-21 Proje yönetimi, risk yönetimi, girişimcilik, yöneticilik becerisi, sürdürülebilirlik gibi konularda temel düzeyde bilgi ve beceri kazanır. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Mevcut yapılar için güvenlik değerlendirmesi ve iyileştirmelerini yapabilecektir. |
PÇ-4 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi kazanır. PÇ-5 Genel mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme becerisi kazanır. PÇ-9 Temel bilgisayar donanımı, yazılımı ve sistem güvenliği hakkında bilgi ve beceri sahibi olur. PÇ-15 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlayabilir. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Bu ders, bilgisayar sistemleri ve bilgisayar ağları ile bu yapıları kullanan uygulamalar kapsamında güvenlik kavramının ve güvenliği oluşturan unsurların incelenmesini içermektedir. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Veri ve ağ güvenliği | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Uygulama |
| 2 | Güvenlik gerekleri ve korunacak varlıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Uygulama |
| 3 | Güvenlik gereksinim düzeyi | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Uygulama |
| 4 | Ağ sistemlerinin haberleşmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Uygulama |
| 5 | Topoloji güvenliği | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Uygulama |
| 6 | Güvenlik duvarı | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Uygulama |
| 7 | Nüfuz tesbit sistemleri | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Uygulama |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Biyometrik güvenlik sistemleri | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Uygulama |
| 10 | Yetkilendirme ve kriptolama | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Uygulama |
| 11 | Kriptolama ile güvenlik: sayısal imzalar | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Uygulama |
| 12 | Sanal özel ağlar | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Uygulama |
| 13 | Yıkımdan koruma ve geri kazanma | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Uygulama |
| 14 | Ağ kullanım politikaları | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Uygulama |
| 15 | Ağ kullanım politikaları-devam | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Uygulama |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Pieprzyk, J., Okamoto, E., & Seberry, J. (Eds.). (2003). Information Security: Third International Workshop, ISW 2000, Wollongong, Australia, December 20-21, 2000. Proceedings. Springer. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Pieprzyk, J., Okamoto, E., & Seberry, J. (Eds.). (2003). Information Security: Third International Workshop, ISW 2000, Wollongong, Australia, December 20-21, 2000. Proceedings. Springer. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 9 | 4 | 36 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 12 | 1 | 12 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 12 | 1 | 12 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 90 | ||