|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | SEMA ATASEVER (sema@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
EBUBEKİR KAYA, NUH AZGINOĞLU, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, servis yönelimli mimarinin temel kavramlarını öğretmektir. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | servis yönelimli mimariler geliştirebilirler. |
PÇ-7 Bilgisayar Mühendisliğine özgü problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi kazanır. PÇ-8 Yazılım ile ilgili temel kavramları kullanarak, program geliştirebilir. PÇ-15 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlayabilir. PÇ-19 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | SOA standartlarını uygulayabilirler. |
PÇ-7 Bilgisayar Mühendisliğine özgü problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi kazanır. PÇ-8 Yazılım ile ilgili temel kavramları kullanarak, program geliştirebilir. PÇ-15 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlayabilir. PÇ-19 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | SOA teknolojilerini uygulama geliştirme zamanlarını azaltmak ve iş çevikliğini artırmak için kullanabilirler. |
PÇ-7 Bilgisayar Mühendisliğine özgü problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi kazanır. PÇ-8 Yazılım ile ilgili temel kavramları kullanarak, program geliştirebilir. PÇ-15 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlayabilir. PÇ-19 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirir. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| SOA temelleri; SOA tasarım prensipleri; SOA standartları: temeller, WSDL, web servisleri; REST; SOA yönetişim. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Web Servisleri Nelerdir? | Anlatım / Soru – Cevap, sunum. |
| 2 | Tasarım Prensipleri | Anlatım / Soru – Cevap, sunum. |
| 3 | Standartların kullanımı | Anlatım / Soru – Cevap, sunum. |
| 4 | Web Servisleri - SOA | Anlatım / Soru – Cevap, sunum. |
| 5 | SOA Tasarımı - WSDL | Anlatım / Soru – Cevap, sunum. |
| 6 | WS- * Eklentileri | Anlatım / Soru – Cevap, sunum. |
| 7 | WS-BPEL | Anlatım / Soru – Cevap, sunum. |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | RESTful Web Hizmetleri | Anlatım / Soru – Cevap, sunum. |
| 10 | Hangi Web Hizmetinin Kullanılacağına Karar Verme | Anlatım / Soru – Cevap, sunum. |
| 11 | Hangi Web Hizmetinin Kullanılacağına Karar Verme | Anlatım / Soru – Cevap, sunum. |
| 12 | JAX-WS ile Web Servisleri Oluşturma | Anlatım / Soru – Cevap, sunum. |
| 13 | JAX-WS ile Web Servisleri Oluşturma | Anlatım / Soru – Cevap, sunum. |
| 14 | Web Hizmeti Bitiş Noktası Yöntemlerini Test Etme | Anlatım / Soru – Cevap, sunum. |
| 15 | Web Hizmeti Bitiş Noktası Yöntemlerini Test Etme | Anlatım / Soru – Cevap, sunum. |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Service-Oriented Architecture: Concepts, Technology and Design, Thomas Erl, Prentice Hall, ISBN: 0-13-185858-0 | |
| 2 | Fundamental Design Solutions for SOAP/WSDL and RESTful Web Services, Robert Daigneau Publisher: Addison-Wesley Professional; 1 edition (November 4, 2011) ISBN-10: 032154420X, ISBN-13: 978-0321544209 352 pages | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Yardımcı ders kitabı, projeksiyon, bilgisayar. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 7 | 4 | 28 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 7 | 4 | 28 |
| c) Performans Ödevi | 6 | 1 | 6 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 6 | 1 | 6 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 8 | 1 | 8 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 120 | ||