|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TÜRKÇE EĞİTİMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MURAT ŞENGÜL (muratsengul@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Anlama Becerilerini Geliştirme Yöntemleri ve Teknikleri Amacına Uygun Bir Biçimde Kullanır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Ortaokul öğrencilerinin okuma ve dinleme becerilerini geliştirmeye dönük yöntem ve teknikleri kavrar. |
PÇ-1 Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, Türkçe eğitimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir; bu bilgilerini geliştirir ve derinleştirir. PÇ-10 Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Kullanılabilecek okuma ve dinleme etkinlikleri geliştirir. |
PÇ-3 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır; bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. PÇ-4 Alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle işlevsel olarak bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Ortaokul öğrencilerinin okuma ve dinleme becerilerini geliştirmeye dönük yöntem ve tekniklerin olumlu ve olumsuz yönlerinin göz önünde bulundurularak tanıtılması, ders kitaplarında yer alan etkinliklerin incelenmesi, kullanılabilecek okuma ve dinleme etkinliklerinin geliştirilmesi. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Ortaokul öğrencilerinin okuma ve dinleme becerilerini geliştirmeye dönük yöntem ve tekniklerin olumlu ve olumsuz yönlerinin göz önünde bulundurularak tanıtılması | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Beyin Fırtınası Soru Cevap |
2 | Ortaokul öğrencilerinin okuma ve dinleme becerilerini geliştirmeye dönük yöntem ve tekniklerin olumlu ve olumsuz yönlerinin göz önünde bulundurularak tanıtılması | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Beyin Fırtınası Soru Cevap |
3 | Ortaokul öğrencilerinin okuma ve dinleme becerilerini geliştirmeye dönük yöntem ve tekniklerin olumlu ve olumsuz yönlerinin göz önünde bulundurularak tanıtılması | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Beyin Fırtınası Soru Cevap |
4 | Ortaokul öğrencilerinin okuma ve dinleme becerilerini geliştirmeye dönük yöntem ve tekniklerin olumlu ve olumsuz yönlerinin göz önünde bulundurularak tanıtılması | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Beyin Fırtınası Soru Cevap |
5 | Ders kitaplarında yer alan etkinliklerin incelenmesi | Rapor Hazırlama Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
6 | Ders kitaplarında yer alan etkinliklerin incelenmesi | Rapor Hazırlama Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
7 | Ders kitaplarında yer alan etkinliklerin incelenmesi | Rapor Hazırlama Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Ders kitaplarında yer alan etkinliklerin incelenmesi | Rapor Hazırlama Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
10 | Kullanılabilecek okuma ve dinleme etkinliklerinin geliştirilmesi | Rapor Hazırlama Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
11 | Kullanılabilecek okuma ve dinleme etkinliklerinin geliştirilmesi | Rapor Hazırlama Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
12 | Kullanılabilecek okuma ve dinleme etkinliklerinin geliştirilmesi | Rapor Hazırlama Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
13 | Kullanılabilecek okuma ve dinleme etkinliklerinin geliştirilmesi | Rapor Hazırlama Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
14 | Kullanılabilecek okuma ve dinleme etkinliklerinin geliştirilmesi | Rapor Hazırlama Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
15 | Kullanılabilecek okuma ve dinleme etkinliklerinin geliştirilmesi | Rapor Hazırlama Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Doğan, Y. (2011). Dinleme eğitimi. Pegem Akademi. | |
2 | Karatay, H. (2018). Okuma eğitimi-kuram ve uygulama. Pegem Akademi. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
DERS KİTAPLARI |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 1 | 3 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 1 | 2 | |
5.Rapor | 1 | 1 | |
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | 1 | 2 | |
Final Sınavı | 1 | 3 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 12 | 24 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 10 | 20 |
c) Performans Ödevi | 10 | 2 | 20 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 20 | 1 | 20 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 15 | 2 | 30 |
Ara Sınav | 3 | 1 | 3 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 25 | 2 | 50 |
Final Sınavı | 3 | 1 | 3 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 212 |