Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / TRE 505 - TÜRKÇE EĞİTİMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)

Kodu: TRE 505 Adı: ANLAMA BECERİLERİNİ GELİŞTİRME YÖNTEMLERİ VE TEKNİKLERİ Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 7
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü TÜRKÇE EĞİTİMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı MURAT ŞENGÜL (muratsengul@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Anlama Becerilerini Geliştirme Yöntemleri ve Teknikleri Amacına Uygun Bir Biçimde Kullanır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Ortaokul öğrencilerinin okuma ve dinleme becerilerini geliştirmeye dönük yöntem ve teknikleri kavrar. PÇ-1 Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, Türkçe eğitimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir; bu bilgilerini geliştirir ve derinleştirir.
PÇ-10 Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Kullanılabilecek okuma ve dinleme etkinlikleri geliştirir. PÇ-3 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır; bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir.
PÇ-4 Alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle işlevsel olarak bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
Performans Ödevi
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Ortaokul öğrencilerinin okuma ve dinleme becerilerini geliştirmeye dönük yöntem ve tekniklerin olumlu ve olumsuz yönlerinin göz önünde bulundurularak tanıtılması, ders kitaplarında yer alan etkinliklerin incelenmesi, kullanılabilecek okuma ve dinleme etkinliklerinin geliştirilmesi.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Ortaokul öğrencilerinin okuma ve dinleme becerilerini geliştirmeye dönük yöntem ve tekniklerin olumlu ve olumsuz yönlerinin göz önünde bulundurularak tanıtılması Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Beyin Fırtınası Soru Cevap
2 Ortaokul öğrencilerinin okuma ve dinleme becerilerini geliştirmeye dönük yöntem ve tekniklerin olumlu ve olumsuz yönlerinin göz önünde bulundurularak tanıtılması Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Beyin Fırtınası Soru Cevap
3 Ortaokul öğrencilerinin okuma ve dinleme becerilerini geliştirmeye dönük yöntem ve tekniklerin olumlu ve olumsuz yönlerinin göz önünde bulundurularak tanıtılması Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Beyin Fırtınası Soru Cevap
4 Ortaokul öğrencilerinin okuma ve dinleme becerilerini geliştirmeye dönük yöntem ve tekniklerin olumlu ve olumsuz yönlerinin göz önünde bulundurularak tanıtılması Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Beyin Fırtınası Soru Cevap
5 Ders kitaplarında yer alan etkinliklerin incelenmesi Rapor Hazırlama Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
6 Ders kitaplarında yer alan etkinliklerin incelenmesi Rapor Hazırlama Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
7 Ders kitaplarında yer alan etkinliklerin incelenmesi Rapor Hazırlama Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
8 Ara Sınav
9 Ders kitaplarında yer alan etkinliklerin incelenmesi Rapor Hazırlama Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
10 Kullanılabilecek okuma ve dinleme etkinliklerinin geliştirilmesi Rapor Hazırlama Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
11 Kullanılabilecek okuma ve dinleme etkinliklerinin geliştirilmesi Rapor Hazırlama Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
12 Kullanılabilecek okuma ve dinleme etkinliklerinin geliştirilmesi Rapor Hazırlama Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
13 Kullanılabilecek okuma ve dinleme etkinliklerinin geliştirilmesi Rapor Hazırlama Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
14 Kullanılabilecek okuma ve dinleme etkinliklerinin geliştirilmesi Rapor Hazırlama Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
15 Kullanılabilecek okuma ve dinleme etkinliklerinin geliştirilmesi Rapor Hazırlama Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Doğan, Y. (2011). Dinleme eğitimi. Pegem Akademi.
2 Karatay, H. (2018). Okuma eğitimi-kuram ve uygulama. Pegem Akademi.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
DERS KİTAPLARI

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 1 3 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum 1 2
5.Rapor 1 1
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje 1 2
Final Sınavı 1 3 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 12 24
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 10 20
       c) Performans Ödevi 10 2 20
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 20 1 20
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 15 2 30
Ara Sınav 3 1 3
Final Sınavı İçin Hazırlık 25 2 50
Final Sınavı 3 1 3
0
0
Toplam İş Yükü 212