| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
| DÖÇ-1 |
Dilbilimsel açıdan metin kavramını ve özelliklerini kavrar. |
PÇ-1 Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, Türkçe eğitimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir; bu bilgilerini geliştirir ve derinleştirir.
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 |
Metin türlerini ve metinlerin düzeye uygunluğuna ilişkin dilbilimsel değişkenleri bilir. |
PÇ-3 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır; bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir.
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 |
Türkçe öğretim programlarındaki metin seçme ölçütlerini bilir. |
PÇ-6 Alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular, çözüm yolları geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular.
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
| Dersin İçeriği |
| Bu ders, Türkçe öğretiminde kullanılacak öğretici metinlerin (makale, eleştiri, deneme, fıkra / köşe yazısı, sohbet, röportaj, gezi, anı / hatıra, günce, biyografi), kurmaca metinlerin (destan, masal, fabl, hikâye / öykü ve roman), lirik metinlerin (şiir), dramatik metinlerin (oyun) ve form yazıların (öz geçmiş, dilekçe, mektup, telgraf, rapor, karar, ilan / duyuru, tutanak, tebliğ ve resmî yazılar) özellikleri; bunların Türkçe öğretim etkinliklerindeki kullanımının nasıl olması gerektiğine ilişkin konuları içermektedir. |
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
| Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 |
Ders içeriği, yöntemi, planı ve ödev dağılımı |
Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi,Soru-cevap Yöntemi |
| 2 |
Metin Kavramı ve Özellikleri |
Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi,Soru-cevap Yöntemi |
| 3 |
Çocuk ve gençlik edebiyatı açısından metin seçme ölçütleri |
Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi,Soru-cevap Yöntemi |
| 4 |
Tahkiye Esasına Dayalı Metinler |
Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi,Soru-cevap Yöntemi |
| 5 |
Roman ve Hikaye |
Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi,Soru-cevap Yöntemi |
| 6 |
Gezi Yazıları |
Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi,Soru-cevap Yöntemi |
| 7 |
Masallar |
Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi,Soru-cevap Yöntemi |
| 8 |
Ara Sınav |
|
| 9 |
Gezi Yazıları |
Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi,Soru-cevap Yöntemi |
| 10 |
Manzum Metinler |
Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi,Soru-cevap Yöntemi |
| 11 |
Manzum Metin Nitelikleri |
Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi,Soru-cevap Yöntemi |
| 12 |
Türkçe Öğretimi Programları |
Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi,Soru-cevap Yöntemi |
| 13 |
Metin Tahlil Çalışmaları |
Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi,Soru-cevap Yöntemi |
| 14 |
Metin Tahlil Çalışmaları |
Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi,Soru-cevap Yöntemi |
| 15 |
Metin Tahlil Çalışmaları |
Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi,Soru-cevap Yöntemi |
| 16 |
Final Sınavı |
|
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
| 1 |
Fenner, A-B. & D. Newby. (1999). Approaches to Materials Design in European Textbooks: lmplementing Principies of Authenticity, Learner Autonomy and Cultural Awareness. Graz: ECML. |
| 2 |
MEB (2019). Türkçe Dersi (1-8. Sınıflar) Öğretim Programı. Ankara: MEB Yayınları. |
| 3 |
MEB (2015). Türkçe Dersi (1-8. Sınıflar) Öğretim Programı. Ankara: MEB Yayınları. |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
| Akademik Kitaplar |