| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
| DÖÇ-1 |
Öğretimsel içeriğe dönük araçlar ve materyaller geliştirme tekniklerini kavrar. |
PÇ-8 Alanı ile ilgili takım çalışmalarına etkin olarak katılır ve(ya) liderlik yapar. PÇ-9 Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir.
|
|
| DÖÇ-2 |
Türkçe eğitiminde teknolojiden yararlanma biçimlerini kavrar. |
PÇ-3 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır; bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. PÇ-4 Alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle işlevsel olarak bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur.
|
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
| Dersin İçeriği |
| Türkçe öğretiminde kullanılabilecek görsel, işitsel ve çok duyulu / etkinleştirilmiş araçlar ve materyaller, öğretimsel içeriğe dönük araçlar ve materyaller geliştirme teknikleri, Türkçe eğitiminde teknolojiden yararlanma biçimleri, bilgisayar ve internet destekli Türkçe öğretimi uygulamaları |
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
| Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 |
Türkçe öğretiminde kullanılabilecek görsel, işitsel ve çok duyulu / etkinleştirilmiş araçlar ve materyaller |
Anlatma Yöntemi
Tartışma Yöntemi
Beyin Fırtınası |
| 2 |
Türkçe öğretiminde kullanılabilecek görsel, işitsel ve çok duyulu / etkinleştirilmiş araçlar ve materyaller |
Anlatma Yöntemi
Tartışma Yöntemi
Beyin Fırtınası |
| 3 |
Türkçe öğretiminde kullanılabilecek görsel, işitsel ve çok duyulu / etkinleştirilmiş araçlar ve materyaller |
Anlatma Yöntemi
Tartışma Yöntemi
Beyin Fırtınası |
| 4 |
Türkçe öğretiminde kullanılabilecek görsel, işitsel ve çok duyulu / etkinleştirilmiş araçlar ve materyaller |
Anlatma Yöntemi
Tartışma Yöntemi
Beyin Fırtınası |
| 5 |
Öğretimsel içeriğe dönük araçlar ve materyaller geliştirme teknikleri, |
Anlatma Yöntemi
Tartışma Yöntemi
Beyin Fırtınası |
| 6 |
Öğretimsel içeriğe dönük araçlar ve materyaller geliştirme teknikleri, |
Anlatma Yöntemi
Tartışma Yöntemi
Beyin Fırtınası |
| 7 |
Öğretimsel içeriğe dönük araçlar ve materyaller geliştirme teknikleri, |
Anlatma Yöntemi
Tartışma Yöntemi
Beyin Fırtınası |
| 8 |
Ara Sınav |
|
| 9 |
Öğretimsel içeriğe dönük araçlar ve materyaller geliştirme teknikleri, |
Anlatma Yöntemi
Tartışma Yöntemi
Beyin Fırtınası |
| 10 |
Türkçe eğitiminde teknolojiden yararlanma biçimleri |
Anlatma Yöntemi
Tartışma Yöntemi
Beyin Fırtınası |
| 11 |
Türkçe eğitiminde teknolojiden yararlanma biçimleri |
Anlatma Yöntemi
Tartışma Yöntemi
Beyin Fırtınası |
| 12 |
Türkçe eğitiminde teknolojiden yararlanma biçimleri |
Anlatma Yöntemi
Tartışma Yöntemi
Beyin Fırtınası |
| 13 |
Türkçe eğitiminde teknolojiden yararlanma biçimleri |
Anlatma Yöntemi
Tartışma Yöntemi
Beyin Fırtınası |
| 14 |
Bilgisayar ve internet destekli Türkçe öğretimi uygulamaları |
Anlatma Yöntemi
Tartışma Yöntemi
Beyin Fırtınası |
| 15 |
Bilgisayar ve internet destekli Türkçe öğretimi uygulamaları |
Anlatma Yöntemi
Tartışma Yöntemi
Beyin Fırtınası |
| 16 |
Final Sınavı |
|
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
| 1 |
Seferoğlu, S. S. (2006). Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı .Pegem Akademi. |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
| DERS KİTAPLARI |