|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİ(DOKTORA) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | SEVGİ GÜNEŞ DURAK (sgdurak@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, Çevre Biyoteknolojisi ile ilgili olarak ölçme ve değerlendirmeyle ilgili temel kavramlara, eğitimde kullanılan ölçme araçlarına ve ölçme sonuçları üzerinde yapılan uygulamalara yönelik bilgi ve beceri kazandırmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Biyokütleyi geri dönüştürerek, enerjiyi geri kazanarak ve atık oluşumunu en aza indirerek doğal kaynakları optimum şekilde kullanan üretim süreçlerini benimseme. |
PÇ- |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
| DÖÇ-2 | Arazi ve suyun biyolojik olarak arıtılması, atık arıtma, toprak koruma, yeniden ağaçlandırma, ağaçlandırma ve arazi rehabilitasyonuna vurgu yaparak biyoteknolojik tekniklerin kullanımını teşvik etme becerisi kazanma |
PÇ- |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
| DÖÇ-3 | Uzun vadeli ekolojik güvenlik açısından çevre bütünlüğünü korumak için biyoteknolojik süreçleri ve ürünlerini uygulama becerisine sahip olma. |
PÇ- |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Yöntemlere yönelik uygulama ile ilgili temel kavramlar, ölçme araçlarında bulunması gereken nitelikler, uygulama araçları ve uygulama sonuçları üzerinde yapılan işlemler. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Biyoteknolojiye Giriş | Anlatma Yöntemi |
| 2 | Mikroorganizmalar ve Metabolizma | Anlatma Yöntemi |
| 3 | Biyolojik Müdahalenin Temelleri | Anlatma Yöntemi |
| 4 | Kirlilik ve Kirlilik Kontrolü | Anlatma Yöntemi |
| 5 | Kirlenmiş Arazi ve Biyoremediasyon | Anlatma Yöntemi |
| 6 | Aeroblar ve Atık Sular | Anlatma Yöntemi |
| 7 | Fitoteknoloji ve Fotosentez | Anlatma Yöntemi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Biyoteknoloji ve Atık | Anlatma Yöntemi |
| 10 | Genetik manipülasyon | Anlatma Yöntemi |
| 11 | Entegre Çevresel Biyoteknoloji | Anlatma Yöntemi |
| 12 | Atık Su Bertarafı | Anlatma Yöntemi |
| 13 | Çamur Arıtma | Anlatma Yöntemi |
| 14 | Katı Atık Yönetimi | Anlatma Yöntemi |
| 15 | Biyoremediasyon | Anlatma Yöntemi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Environmental Biotechnology, T. Sirinivas, New Age International Publishers, 2008. | |
| 2 | Environmental Biotechnology, Theory and Application, Gareth M. Evans, Judith C. Furlong, Wiley, 2003. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Bilgisayar ve kitaplar. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 7 | 3 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 14 | 3 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 0 | ||
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
| c) Performans Ödevi | 3 | 14 | 42 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 4 | 2 | 8 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 4 | 3 | 12 |
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 2 | 8 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 2 | 8 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 166 | ||