|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİ(DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SEVGİ GÜNEŞ DURAK (sgdurak@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, Çevre Biyoteknolojisi ile ilgili olarak ölçme ve değerlendirmeyle ilgili temel kavramlara, eğitimde kullanılan ölçme araçlarına ve ölçme sonuçları üzerinde yapılan uygulamalara yönelik bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Biyokütleyi geri dönüştürerek, enerjiyi geri kazanarak ve atık oluşumunu en aza indirerek doğal kaynakları optimum şekilde kullanan üretim süreçlerini benimseme. |
PÇ- |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Arazi ve suyun biyolojik olarak arıtılması, atık arıtma, toprak koruma, yeniden ağaçlandırma, ağaçlandırma ve arazi rehabilitasyonuna vurgu yaparak biyoteknolojik tekniklerin kullanımını teşvik etme becerisi kazanma |
PÇ- |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Uzun vadeli ekolojik güvenlik açısından çevre bütünlüğünü korumak için biyoteknolojik süreçleri ve ürünlerini uygulama becerisine sahip olma. |
PÇ- |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Yöntemlere yönelik uygulama ile ilgili temel kavramlar, ölçme araçlarında bulunması gereken nitelikler, uygulama araçları ve uygulama sonuçları üzerinde yapılan işlemler. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Biyoteknolojiye Giriş | Anlatma Yöntemi |
2 | Mikroorganizmalar ve Metabolizma | Anlatma Yöntemi |
3 | Biyolojik Müdahalenin Temelleri | Anlatma Yöntemi |
4 | Kirlilik ve Kirlilik Kontrolü | Anlatma Yöntemi |
5 | Kirlenmiş Arazi ve Biyoremediasyon | Anlatma Yöntemi |
6 | Aeroblar ve Atık Sular | Anlatma Yöntemi |
7 | Fitoteknoloji ve Fotosentez | Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Biyoteknoloji ve Atık | Anlatma Yöntemi |
10 | Genetik manipülasyon | Anlatma Yöntemi |
11 | Entegre Çevresel Biyoteknoloji | Anlatma Yöntemi |
12 | Atık Su Bertarafı | Anlatma Yöntemi |
13 | Çamur Arıtma | Anlatma Yöntemi |
14 | Katı Atık Yönetimi | Anlatma Yöntemi |
15 | Biyoremediasyon | Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Environmental Biotechnology, T. Sirinivas, New Age International Publishers, 2008. | |
2 | Environmental Biotechnology, Theory and Application, Gareth M. Evans, Judith C. Furlong, Wiley, 2003. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar ve kitaplar. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 7 | 3 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 14 | 3 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 0 | ||
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
c) Performans Ödevi | 3 | 14 | 42 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 4 | 2 | 8 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 4 | 3 | 12 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 2 | 8 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 2 | 8 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 166 |