|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | SINIF EĞİTİMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MUSTAFA TAHİROĞLU (mtahiroglu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler öğretiminde beceri eğitimi süreçlerinde kullanılan yöntem, teknik ve uygulamalar hakkında bilgi vermektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 |
PÇ-1 Uygulamada karşılaştığı sorunları çözmek için sorumluluk alır, yeni stratejiler geliştirir ve çözüm üretir. PÇ-5 Yaşam boyu öğrenme bilincini edinerek bireysel ve mesleki gelişimini sağlar. PÇ-6 Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, güvenirliği ve geçerliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibi olur. PÇ-7 Sınıf öğretmenliği alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı güncel bilgi birikimine sahip olur, geliştirir ve derinleştirir. PÇ-14 Sınıf öğretmenliği alanında yürütülen yurt içi ve uluslararası çalışmaları yakından takip edebilme ve karşılaştırmalı çalışmalar yürütebilme yetisi kazanır. |
Yazılı Sınav |
|
DÖÇ-2 |
PÇ-1 Uygulamada karşılaştığı sorunları çözmek için sorumluluk alır, yeni stratejiler geliştirir ve çözüm üretir. PÇ-5 Yaşam boyu öğrenme bilincini edinerek bireysel ve mesleki gelişimini sağlar. PÇ-6 Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, güvenirliği ve geçerliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibi olur. PÇ-7 Sınıf öğretmenliği alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı güncel bilgi birikimine sahip olur, geliştirir ve derinleştirir. PÇ-14 Sınıf öğretmenliği alanında yürütülen yurt içi ve uluslararası çalışmaları yakından takip edebilme ve karşılaştırmalı çalışmalar yürütebilme yetisi kazanır. |
Yazılı Sınav |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu derste; beceri, beceri eğitimi, Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler ders programlarında yer alan beceriler ve bunların öğrenme alanlarına dağılımları, Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler ders programlarında yer alan becerilerin öğretimine yönelik yöntem ve teknikler, Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler ders programlarında yer alan becerilerin öğretimine uygulamalar üzerinde durulacaktır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Bu derste; beceri, beceri eğitimi | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, |
2 | Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler ders programlarında yer alan beceriler ve bunların öğrenme alanlarına dağılımları | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, |
3 | Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler ders programlarında yer alan beceriler ve bunların öğrenme alanlarına dağılımları | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, |
4 | Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler ders programlarında yer alan beceriler ve bunların öğrenme alanlarına dağılımları | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, |
5 | Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler ders programlarında yer alan becerilerin öğretimine yönelik yöntem ve teknikler, | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, |
6 | Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler ders programlarında yer alan becerilerin öğretimine yönelik yöntem ve teknikler, | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, |
7 | Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler ders programlarında yer alan becerilerin öğretimine yönelik yöntem ve teknikler, | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, |
8 | Ara Sınav | |
9 | Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler ders programlarında yer alan becerilerin öğretimine yönelik yöntem ve teknikler, | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, |
10 | Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler ders programlarında yer alan becerilerin öğretimine yönelik yöntem ve teknikler, | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, |
11 | Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler ders programlarında yer alan becerilerin öğretimine yönelik yöntem ve teknikler, | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, |
12 | Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler ders programlarında yer alan becerilerin öğretimine uygulamalar üzerinde durulacaktır. | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, |
13 | Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler ders programlarında yer alan becerilerin öğretimine uygulamalar üzerinde durulacaktır. | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, |
14 | Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler ders programlarında yer alan becerilerin öğretimine uygulamalar üzerinde durulacaktır. | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, |
15 | Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler ders programlarında yer alan becerilerin öğretimine uygulamalar üzerinde durulacaktır. | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı, örnek video ve resimler, ilgili materyaller. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 1 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 1 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 7 | 35 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 14 | 70 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 235 |