|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | MEHMET AKİF CİNGİ (makif@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı farklı ülkelerde eğitim sistemi, farklı ülkelerde okul öncesi eğitimin tarihçesi, yaygınlığı, kurum türleri, program türleri, eğitim ortamları, aile katılımı, özel gereksinimli çocukların kaynaştırılması, okul öncesi eğitimde öğretmen yetiştirme sistemi konuları ile ilgili bilgi kazandırmak. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Öğrenciler farklı ülkelerde eğitim sistemleri hakkında bilgiye sahip olur. |
PÇ-12 Okul öncesi eğitimi alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası düzeydeki güncel gelişmeleri takip eder |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
| DÖÇ-2 | Öğrenciler farklı ülkelerde okul öncesi kurum ve program türleri hakkında bilgilere sahip olur. |
PÇ-11 Felsefeyi, eğitimin felsefi temellerini, çağdaş eğitim teorilerini, bilgi, bilim, değerler felsefesini anlayabilir, edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
| DÖÇ-3 | Öğrenciler farklı ülkelerdeki okul öncesi eğitimine aile katılımı çalışmalarını bilir ve açıklar |
PÇ-14 Okul öncesi eğitimi alanı ile ilgili verileri toplayabilir, yorumlayabilir ve sonuçlarını alana aktarabilir |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
| DÖÇ-4 | Öğrenciler farklı ülkelerde okul öncesi eğitimde özel gereksinimli çocukların kaynaştırılması ile ilgili bilgiye sahip olurlar. |
PÇ-17 Okul öncesi eğitiminde temel alan bilgisine sahip olur |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Farklı ülkelerde eğitim sistemi; Farklı ülkelerde okul öncesi eğitimin tarihçesi ve yaygınlığı; Farklı ülkelerde okul öncesi kurum ve program türleri; Farklı ülkelerde okul öncesi eğitim ortamları; Farklı ülkelerde okul öncesi eğitiminde aile katılımı; Farklı ülkelerde okul öncesi eğitimde özel gereksinimli çocukların kaynaştırılması; Okul öncesi eğitimde öğretmen yetiştirme sistemi. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Farklı ülkelerde eğitim sistemi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 2 | Farklı ülkelerde eğitim sistemi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 3 | Farklı ülkelerde okul öncesi eğitimin tarihçesi ve yaygınlığı | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 4 | Farklı ülkelerde okul öncesi eğitimin tarihçesi ve yaygınlığı | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 5 | Farklı ülkelerde okul öncesi kurum ve program türleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 6 | Farklı ülkelerde okul öncesi kurum ve program türleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 7 | Farklı ülkelerde okul öncesi eğitim ortamları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Farklı ülkelerde okul öncesi eğitim ortamları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 10 | Farklı ülkelerde okul öncesi eğitimde özel gereksinimli çocukların kaynaştırılması | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 11 | Farklı ülkelerde okul öncesi eğitimde özel gereksinimli çocukların kaynaştırılması | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 12 | Okul öncesi eğitimde öğretmen yetiştirme sistemi. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 13 | Okul öncesi eğitimde öğretmen yetiştirme sistemi. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 14 | Proje Sunumu | Project Presentation |
| 15 | Proje Sunumu | Project Presentation |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Aslan, D. (2020). Farklı Ülkelerde Erken Çocukluk Eğitimi. Pegem Akademi | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders Kitabı, Projeksiyon, Bilgisayar | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | 1 | 1 | |
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | 1 | 1 | |
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 10 | 20 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 10 | 20 |
| c) Performans Ödevi | 2 | 7 | 14 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
| Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 108 | ||