|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | SEMA ÖNGÖREN (semaongoren@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı Karakter, kişilik/şahsiyet, değer, erdem, ahlak, huy, mizaç vd.; karakter gelişimi ve eğitimi; karakter gelişiminde ve eğitiminde aile, çevre ve okul; değerlerin tanımı ve sınıflandırılması; değerlerin kaynakları ve bireysel, toplumsal, kültürel, dini, ahlaki temelleri; karakter ve değer eğitimi yaklaşım ve uygulamaları; karakter ve değer eğitiminde kültürlerarası farklılaşma ve birlikte yaşama kültürü; eğitim felsefesi ve hedefleri yönünden karakter ve değer eğitimi; karakter/değer eğitiminde öğretim yöntemleri ve teknikleri; modern ve çok kültürlü toplumlarda değerler krizi ve eğitim; insani- kültürel kalkınma sürecinde değer eğitimi; Türk eğitim ve kültür tarihinden değer eğitimiyle ilgili örnekler, Türkiye’de değerler eğitimi uygulamaları ve araştırmaları; karakter ve değer eğitiminde rol model olarak öğretmen konuları ile ilgili bilgi kazandırmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Öğrenci karakter, kişilik/şahsiyet, değer, erdem, ahlak, huy, mizaç gibi kavramları bilir. |
PÇ-17 Okul öncesi eğitiminde temel alan bilgisine sahip olur |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
| DÖÇ-2 | Öğrenci değerlerin tanımı ve sınıflandırılmasını bilir. |
PÇ-23 Çocukları farklı yollarla izler ve değerlendirir |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
| DÖÇ-3 | Öğrenci karakter ve değer eğitimi yaklaşım ve uygulamalarını bilir. |
PÇ-8 Toplumu, kültürü, sosyal ve kültürel değerleri, aile içinde ve dışında sosyalleşmeyi, sosyalleşme üzerine sosyal sınıf ve kültürel perspektifleri anlayabilir, toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olabilir |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
| DÖÇ-4 | Öğrenci eğitim felsefesi ve hedefleri yönünden karakter ve değer eğitimini bilir ve açıklar. |
PÇ-11 Felsefeyi, eğitimin felsefi temellerini, çağdaş eğitim teorilerini, bilgi, bilim, değerler felsefesini anlayabilir, edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
| DÖÇ-5 | Öğrenci Türk eğitim ve kültür tarihinden değer eğitimiyle ilgili örnekler, Türkiye’de değerler eğitimi uygulamaları ve araştırmalarını bilir. |
PÇ-3 Okul öncesi eğitim alanıyla birlikte Türk eğitim sisteminin yapısını bilir |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Kavramsal çerçeve: Karakter, kişilik/şahsiyet, değer, erdem, ahlak, huy, mizaç vd.; karakter gelişimi ve eğitimi; karakter gelişiminde ve eğitiminde aile, çevre ve okul; değerlerin tanımı ve sınıflandırılması; değerlerin kaynakları ve bireysel, toplumsal, kültürel, dini, ahlaki temelleri; karakter ve değer eğitimi yaklaşım ve uygulamaları; karakter ve değer eğitiminde kültürlerarası farklılaşma ve birlikte yaşama kültürü; eğitim felsefesi ve hedefleri yönünden karakter ve değer eğitimi; karakter/değer eğitiminde öğretim yöntemleri ve teknikleri; modern ve çok kültürlü toplumlarda değerler krizi ve eğitim; insani- kültürel kalkınma sürecinde değer eğitimi; Türk eğitim ve kültür tarihinden değer eğitimiyle ilgili örnekler, Türkiye’de değerler eğitimi uygulamaları ve araştırmaları; karakter ve değer eğitiminde rol model olarak öğretmen. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Dersin tanıtımı ve kaynaklar hakkında bilgi verilmesi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 2 | Kavramsal çerçeve: Karakter, kişilik/şahsiyet, değer, erdem, ahlak, huy, mizaç vd.; | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 3 | Karakter gelişimi ve eğitimi; karakter gelişiminde ve eğitiminde aile, çevre ve okul; | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 4 | Değerlerin tanımı ve sınıflandırılması; | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 5 | Değerlerin kaynakları ve bireysel, toplumsal, kültürel, dini, ahlaki temelleri; | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 6 | Karakter ve değer eğitimi yaklaşım ve uygulamaları; | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 7 | Karakter ve değer eğitiminde kültürlerarası farklılaşma ve birlikte yaşama kültürü | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Karakter/değer eğitiminde öğretim yöntemleri ve teknikleri; | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 10 | Modern ve çok kültürlü toplumlarda değerler krizi ve eğitim; insani- kültürel kalkınma sürecinde değer eğitimi; | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 11 | Türk eğitim ve kültür tarihinden değer eğitimiyle ilgili örnekler, Türkiye’de değerler eğitimi uygulamaları ve araştırmaları; | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 12 | Türk eğitim ve kültür tarihinden değer eğitimiyle ilgili örnekler, Türkiye’de değerler eğitimi uygulamaları ve araştırmaları; | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 13 | Karakter ve değer eğitiminde rol model olarak öğretmen | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 14 | Proje Sunumu | Proje Sunumu |
| 15 | Proje Sunumu | Proje Sunumu |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Balat, Uyanık, G., Dağal, Balaban, A., (2006) Okul Öncesi Dönemde Değerler Eğitimi Etkinlikleri, Ankara: Kök Yayıncılık. | |
| 2 | Tillman, D., Hsu, D. (2000) Living Values Activities For Children Ages 3-7, Deerfield Beach, Florida: Health Communication Inc. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders Kitabı, Projeksiyon, Bilgisayar | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | 1 | 1 | |
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | 1 | 1 | |
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 10 | 20 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 10 | 20 |
| c) Performans Ödevi | 2 | 7 | 14 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
| Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 108 | ||