Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / OEÖ422 - OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: OEÖ422 Adı: KARAKTER VE DEĞER EĞİTİMİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 4 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı SEMA ÖNGÖREN (semaongoren@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı Karakter, kişilik/şahsiyet, değer, erdem, ahlak, huy, mizaç vd.; karakter gelişimi ve eğitimi; karakter gelişiminde ve eğitiminde aile, çevre ve okul; değerlerin tanımı ve sınıflandırılması; değerlerin kaynakları ve bireysel, toplumsal, kültürel, dini, ahlaki temelleri; karakter ve değer eğitimi yaklaşım ve uygulamaları; karakter ve değer eğitiminde kültürlerarası farklılaşma ve birlikte yaşama kültürü; eğitim felsefesi ve hedefleri yönünden karakter ve değer eğitimi; karakter/değer eğitiminde öğretim yöntemleri ve teknikleri; modern ve çok kültürlü toplumlarda değerler krizi ve eğitim; insani- kültürel kalkınma sürecinde değer eğitimi; Türk eğitim ve kültür tarihinden değer eğitimiyle ilgili örnekler, Türkiye’de değerler eğitimi uygulamaları ve araştırmaları; karakter ve değer eğitiminde rol model olarak öğretmen konuları ile ilgili bilgi kazandırmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Öğrenci karakter, kişilik/şahsiyet, değer, erdem, ahlak, huy, mizaç gibi kavramları bilir. PÇ-17 Okul öncesi eğitiminde temel alan bilgisine sahip olur
Yazılı Sınav
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-2 Öğrenci değerlerin tanımı ve sınıflandırılmasını bilir. PÇ-23 Çocukları farklı yollarla izler ve değerlendirir
Yazılı Sınav
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-3 Öğrenci karakter ve değer eğitimi yaklaşım ve uygulamalarını bilir. PÇ-8 Toplumu, kültürü, sosyal ve kültürel değerleri, aile içinde ve dışında sosyalleşmeyi, sosyalleşme üzerine sosyal sınıf ve kültürel perspektifleri anlayabilir, toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olabilir
Yazılı Sınav
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-4 Öğrenci eğitim felsefesi ve hedefleri yönünden karakter ve değer eğitimini bilir ve açıklar. PÇ-11 Felsefeyi, eğitimin felsefi temellerini, çağdaş eğitim teorilerini, bilgi, bilim, değerler felsefesini anlayabilir, edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir
Yazılı Sınav
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-5 Öğrenci Türk eğitim ve kültür tarihinden değer eğitimiyle ilgili örnekler, Türkiye’de değerler eğitimi uygulamaları ve araştırmalarını bilir. PÇ-3 Okul öncesi eğitim alanıyla birlikte Türk eğitim sisteminin yapısını bilir
Yazılı Sınav
Dönem Ödevi - Proje
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Kavramsal çerçeve: Karakter, kişilik/şahsiyet, değer, erdem, ahlak, huy, mizaç vd.; karakter gelişimi ve eğitimi; karakter gelişiminde ve eğitiminde aile, çevre ve okul; değerlerin tanımı ve sınıflandırılması; değerlerin kaynakları ve bireysel, toplumsal, kültürel, dini, ahlaki temelleri; karakter ve değer eğitimi yaklaşım ve uygulamaları; karakter ve değer eğitiminde kültürlerarası farklılaşma ve birlikte yaşama kültürü; eğitim felsefesi ve hedefleri yönünden karakter ve değer eğitimi; karakter/değer eğitiminde öğretim yöntemleri ve teknikleri; modern ve çok kültürlü toplumlarda değerler krizi ve eğitim; insani- kültürel kalkınma sürecinde değer eğitimi; Türk eğitim ve kültür tarihinden değer eğitimiyle ilgili örnekler, Türkiye’de değerler eğitimi uygulamaları ve araştırmaları; karakter ve değer eğitiminde rol model olarak öğretmen.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Dersin tanıtımı ve kaynaklar hakkında bilgi verilmesi Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
2 Kavramsal çerçeve: Karakter, kişilik/şahsiyet, değer, erdem, ahlak, huy, mizaç vd.; Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
3 Karakter gelişimi ve eğitimi; karakter gelişiminde ve eğitiminde aile, çevre ve okul; Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
4 Değerlerin tanımı ve sınıflandırılması; Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
5 Değerlerin kaynakları ve bireysel, toplumsal, kültürel, dini, ahlaki temelleri; Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
6 Karakter ve değer eğitimi yaklaşım ve uygulamaları; Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
7 Karakter ve değer eğitiminde kültürlerarası farklılaşma ve birlikte yaşama kültürü Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
8 Ara Sınav
9 Karakter/değer eğitiminde öğretim yöntemleri ve teknikleri; Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
10 Modern ve çok kültürlü toplumlarda değerler krizi ve eğitim; insani- kültürel kalkınma sürecinde değer eğitimi; Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
11 Türk eğitim ve kültür tarihinden değer eğitimiyle ilgili örnekler, Türkiye’de değerler eğitimi uygulamaları ve araştırmaları; Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
12 Türk eğitim ve kültür tarihinden değer eğitimiyle ilgili örnekler, Türkiye’de değerler eğitimi uygulamaları ve araştırmaları; Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
13 Karakter ve değer eğitiminde rol model olarak öğretmen Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
14 Proje Sunumu Proje Sunumu
15 Proje Sunumu Proje Sunumu
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Balat, Uyanık, G., Dağal, Balaban, A., (2006) Okul Öncesi Dönemde Değerler Eğitimi Etkinlikleri, Ankara: Kök Yayıncılık.
2 Tillman, D., Hsu, D. (2000) Living Values Activities For Children Ages 3-7, Deerfield Beach, Florida: Health Communication Inc.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders Kitabı, Projeksiyon, Bilgisayar

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum 1 1
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi 1 1
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 10 20
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 10 20
       c) Performans Ödevi 2 7 14
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 4 8
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 7 14
Final Sınavı 1 2 2
0
0
Toplam İş Yükü 108