Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

HACIBEKTAŞ TEKNİK BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULU / GLÇ202 - BİYOMEDİKAL CİHAZ TEKNOLOJİSİ

Kodu: GLÇ202 Adı: GÖNÜLLÜLÜK ÇALIŞMALARI Teorik+Uygulama: 1+2 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 2 / Bahar
Ders Düzeyi Önlisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü BİYOMEDİKAL CİHAZ TEKNOLOJİSİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı HAKAN YALIN (hakanyalin@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
HALİL ÇELİK,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Dersin temel amacı, öğrencilerin eğitim yaşantıları boyunca edindikleri bilgi, beceri ve birikimleri kullanarak üniversite ile toplum arasındaki bağları güçlendirilmek; insani, sosyal, ekonomik vb. problemlerle toplumda göç ve afetler, engelliler, dezavantajlı gruplar başta olmak üzere çeşitli konu ve sorunlar hakkında duyarlılık kazanmalarını sağlamak; katılacakları ve gerçekleştirecekleri bazı gönüllülük faaliyetleriyle insani, sosyal, kültürel, ahlaki değerlerin ve becerilerin geliştirilmesini sağlamak olup bu amaç doğrultusunda toplumda engelli yaşamı, göç ve afet gibi toplumsal hassasiyetin yüksek olduğu konularda görünürlüğü ve farkındalığı artırmak; böylece öğrencilerin seçecekleri bir gönüllülük alanında, önceden hazırlanacak bir plan dâhilinde bir dönem boyunca gönüllü çalışmalarda görev almalarını ve sonuçlarını paylaşmalarını sağlamaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Toplumla ilgili çeşitli konu ve sorunlar hakkında duyarlılık sahibi olur. PÇ-6 Toplumsal ve mesleki hayatında çevre ve insan sağlığı kurallarına uyma hususunda gerekli hassasiyeti gösterir.
PÇ-7 Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır.
PÇ-10 Mesleği ile ilgili etik değerleri özümser.
PÇ-13 Araştırma yeterliklerini kazanır.
PÇ-26 Girişimcilik bilinci kazanır.
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 İnsani, sosyal, kültürel ve ahlaki değerleri/becerileri gelişmiş olur. PÇ-6 Toplumsal ve mesleki hayatında çevre ve insan sağlığı kurallarına uyma hususunda gerekli hassasiyeti gösterir.
PÇ-7 Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır.
PÇ-10 Mesleği ile ilgili etik değerleri özümser.
PÇ-13 Araştırma yeterliklerini kazanır.
PÇ-26 Girişimcilik bilinci kazanır.
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 Toplum ile bağları güçlenir. PÇ-6 Toplumsal ve mesleki hayatında çevre ve insan sağlığı kurallarına uyma hususunda gerekli hassasiyeti gösterir.
PÇ-7 Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır.
PÇ-10 Mesleği ile ilgili etik değerleri özümser.
PÇ-13 Araştırma yeterliklerini kazanır.
PÇ-26 Girişimcilik bilinci kazanır.
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-4 Toplum ile ilgili çeşitli konu ve sorunlar hakkında farkındalık sahibi olur. PÇ-6 Toplumsal ve mesleki hayatında çevre ve insan sağlığı kurallarına uyma hususunda gerekli hassasiyeti gösterir.
PÇ-7 Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır.
PÇ-10 Mesleği ile ilgili etik değerleri özümser.
PÇ-13 Araştırma yeterliklerini kazanır.
PÇ-26 Girişimcilik bilinci kazanır.
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-5 Bir amaç için grup içinde görev alabilir. PÇ-6 Toplumsal ve mesleki hayatında çevre ve insan sağlığı kurallarına uyma hususunda gerekli hassasiyeti gösterir.
PÇ-7 Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır.
PÇ-10 Mesleği ile ilgili etik değerleri özümser.
PÇ-13 Araştırma yeterliklerini kazanır.
PÇ-26 Girişimcilik bilinci kazanır.
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-6 Yaptığı çalışma sonuçlarını raporlayabilir. PÇ-6 Toplumsal ve mesleki hayatında çevre ve insan sağlığı kurallarına uyma hususunda gerekli hassasiyeti gösterir.
PÇ-7 Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır.
PÇ-10 Mesleği ile ilgili etik değerleri özümser.
PÇ-13 Araştırma yeterliklerini kazanır.
PÇ-26 Girişimcilik bilinci kazanır.
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Yönetim ve Organizasyon Kavramları; Gönüllülük Kavramı ve Gönüllü Yönetimi; Temel Gönüllülük Alanları (Afet ve Acil Durum, Çevre, Eğitim ve Kültür, Spor, Sağlık ve Sosyal Hizmetler vd.); Gönüllü Çalışmalarla İlgili Proje Geliştirme ve Sahada Gönüllü Çalışmalara Katılım; Gönüllü Çalışmalarda Etik, Ahlaki, Dini, Geleneksel Değerler ve İlkeler; Kamu Kurumları, Yerel Yönetimler ve Sivil Toplum Kuruluşlarında (STK) Gönüllü Çalışmalara Katılım; Toplumda Risk Grupları ve Gönüllülük; Göçmenler ve Gönüllülük.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Detaylı İçerik Ders içeriği ve işleniş hakkında bilgilendirme. Anlatım, Soru-Cevap.
2 Yönetim ve Organizasyon Kavramları Anlatım, Soru-Cevap.
3 Gönüllülük Kavramı ve Gönüllü Yönetimi Anlatım, Soru-Cevap.
4 Temel Gönüllülük Alanları (Afet ve Acil Durum, Çevre, Eğitim ve Kültür) Anlatım, Soru-Cevap.
5 Temel Gönüllülük Alanları (Sağlık ve Sosyal Hizmetler) Anlatım, Soru-Cevap.
6 Gönüllü Çalışmalarda Etik, Ahlaki, Dini, Geleneksel Değerler ve İlkeler Anlatım, Soru-Cevap.
7 Toplumda Risk Grupları ve Gönüllülük Göçmenler ve Gönüllülük Anlatım, Soru-Cevap.
8 Ara Sınav
9 Gönüllü Çalışmalarla İlgili Proje Geliştirme ve Sahada Gönüllü Çalışmalara Katılım. Yerel Yönetimler ve Sivil Toplum Kuruluşlarında (STK) Gönüllü Çalışmalara Katılım. Beyin Fırtınası, Tartışma, Grup Çalışması, Proje Sunumu.
10 Gönüllü Çalışmalarla İlgili Proje Geliştirme ve Sahada Gönüllü Çalışmalara Katılım. Yerel Yönetimler ve Sivil Toplum Kuruluşlarında (STK) Gönüllü Çalışmalara Katılım. Beyin Fırtınası, Tartışma, Grup Çalışması, Proje Sunumu.
11 Gönüllü Çalışmalarla İlgili Proje Geliştirme ve Sahada Gönüllü Çalışmalara Katılım. Yerel Yönetimler ve Sivil Toplum Kuruluşlarında (STK) Gönüllü Çalışmalara Katılım. Beyin Fırtınası, Tartışma, Grup Çalışması, Proje Sunumu.
12 Gönüllü Çalışmalarla İlgili Proje Geliştirme ve Sahada Gönüllü Çalışmalara Katılım. Yerel Yönetimler ve Sivil Toplum Kuruluşlarında (STK) Gönüllü Çalışmalara Katılım. Beyin Fırtınası, Tartışma, Grup Çalışması, Proje Sunumu.
13 Gönüllü Çalışmalarla İlgili Proje Geliştirme ve Sahada Gönüllü Çalışmalara Katılım. Yerel Yönetimler ve Sivil Toplum Kuruluşlarında (STK) Gönüllü Çalışmalara Katılım. Beyin Fırtınası, Tartışma, Grup Çalışması, Proje Sunumu.
14 Gönüllü Çalışmalarla İlgili Proje Geliştirme ve Sahada Gönüllü Çalışmalara Katılım. Yerel Yönetimler ve Sivil Toplum Kuruluşlarında (STK) Gönüllü Çalışmalara Katılım. Beyin Fırtınası, Tartışma, Grup Çalışması, Proje Sunumu.
15 Gönüllü Çalışmalarla İlgili Proje Geliştirme ve Sahada Gönüllü Çalışmalara Katılım. Yerel Yönetimler ve Sivil Toplum Kuruluşlarında (STK) Gönüllü Çalışmalara Katılım. Beyin Fırtınası, Tartışma, Grup Çalışması, Proje Sunumu.
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Kuzucu, K., & Kamer, S. T. (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları, Pegem Akademi.
2 Aksoy, B., Çetin, T., & Sönmez, Ö.F. (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları, Pegem Akademi.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 12 36
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 12 36
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 1 2
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 1 2
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 120