|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | MİMARİ RESTORASYON | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | BARIŞ EMRE SÖNMEZ (besonmez@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
BARIŞ EMRE SÖNMEZ, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Arkeolojik kültür varlıklarının araştırılması, özgün özelliklerinin saptanması, belgeleme, koruma ve tanıtım yöntemlerine sahip olmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Arkeoloji kültür varlıklarını açıklayabilir. |
PÇ-7 Arkeolojinin bilim dalı olarak ortaya çıkışı; Arkeolojik buluntuları, buluntuları sınıflamayı, buluntular için kullanılan tarihleme hakkında bilgi sahibidir. PÇ-13 Korumanın amaçları, tarihsel gelişimi, korunması gereken değerler ve saptanmasındaki temel İlkeler, koruma anlayışının evrimi, koruma ve restorasyonun uygulama terminolojisi ve yöntemleri hakkında bilgi sahibidir. PÇ-14 Arkeolojinin araştırma yöntemleri, kazı yöntem ve çeşitleri hakkında bilgi sahibidir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Kültür varlıklarını açıklayabilir. |
PÇ-7 Arkeolojinin bilim dalı olarak ortaya çıkışı; Arkeolojik buluntuları, buluntuları sınıflamayı, buluntular için kullanılan tarihleme hakkında bilgi sahibidir. PÇ-13 Korumanın amaçları, tarihsel gelişimi, korunması gereken değerler ve saptanmasındaki temel İlkeler, koruma anlayışının evrimi, koruma ve restorasyonun uygulama terminolojisi ve yöntemleri hakkında bilgi sahibidir. PÇ-14 Arkeolojinin araştırma yöntemleri, kazı yöntem ve çeşitleri hakkında bilgi sahibidir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Kültür varlıklarının nasıl korunması gerektiğini açıklayabilir. |
PÇ-7 Arkeolojinin bilim dalı olarak ortaya çıkışı; Arkeolojik buluntuları, buluntuları sınıflamayı, buluntular için kullanılan tarihleme hakkında bilgi sahibidir. PÇ-13 Korumanın amaçları, tarihsel gelişimi, korunması gereken değerler ve saptanmasındaki temel İlkeler, koruma anlayışının evrimi, koruma ve restorasyonun uygulama terminolojisi ve yöntemleri hakkında bilgi sahibidir. PÇ-14 Arkeolojinin araştırma yöntemleri, kazı yöntem ve çeşitleri hakkında bilgi sahibidir. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Arkeolojik kültür varlıklarını, kültür varlıklarını koruma olgusunun gelişimini, koruma olgusunu, onarım ve uygulamalarını inceler. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Giriş ve Genel çerçeve | Sunum |
| 2 | Arkeolojik Varlıkların Korunması ve Sürdürülebilirliğinin Sağlanması | Sunum |
| 3 | Dünya Arkeolojik Varlıklarına Yönelik Güncel Tehditler | Sunum |
| 4 | Arkeolojik Varlıkları Korumakla Görevli Ulusal ve Uluslararası Kuruluşlar | Sunum |
| 5 | Arkeolojik Varlıkların Korunması ile İlgili Ulusal ve Uluslararası Yasal Düzenlemeler | Sunum |
| 6 | Arkeolojik Alanların Talanı ve Eski Eser Kaçakçılığı ile Mücadele | Sunum |
| 7 | Müze ve Arkeolojik Alanlarda Afet ve Acil Durum | Sunum |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Müze ve Arkeolojik Alanlarda Afet ve Acil Durum | Sunum |
| 10 | Acil Durumlar için Konservasyon | Sunum |
| 11 | Arkeolojik Varlıkların Korunmasında Dijital Teknolojiler ve Kullanımları | Sunum |
| 12 | Türkiye’nin Arkeolojik Varlıkları | Sunum |
| 13 | UNESCO ve Dünya Kültür Mirası | Sunum |
| 14 | UNESCO Dünya Mirası ve Türkiye | Sunum |
| 15 | UNESCO Somut Olmayan Kültür Mirası ve Türkiye | Sunum |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | BAŞGELEN, N. (2007).Türkiye'de Koleksyonculuk ve Arkeolojik Mirasın Korunması. İstanbul: Arkeoloji ve Sanat Yayınları. | |
| 2 | ÖZTÜRK, Yusuf (2000). Ceza Hükümleri Yönünden Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Hukuku. İstanbul: Yasa yayınları. | |
| 3 | ÖZDOĞAN, Mehmet (2008). Türk Arkeolojisinin Sorunları ve Koruma Politikaları. İstanbul: Arkeoloji ve Sanat yayınları. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Projeksiyon makinesi. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 14 | 28 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 93 | ||