|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ALMAN DİLİ EĞİTİMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | LOKMAN TANRIKULU (ltanrikulu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
LOKMAN TANRIKULU, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Edebiyatla ilgili temel kavramlara, edebi dönemlerine, Almanca edebi eserlerin analizine yönelik bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Edebiyatın temel kavramlarını ve terimlerini tanımlayabilir. |
PÇ- |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | Edebi dönem yazarlarını ve eserlerini bilir. |
PÇ- |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Avusturya edebiyatında günümüze kadar olan edebî dönemlerin ve akımların incelenmesini; gelişmelerin tarihî, felsefi ve sosyolojik açıdan değerlendirilmesini; örnek metinlere veya eserlere yönelik çalışmaları ve etkinlikler yoluyla Almanca edebî metinleri anlama becerisinin geliştirilmesini kapsar. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Çağdaş Avusturya Edebiyatına Giriş | Anlatım, tartışma |
2 | Stefan Zweig | Anlatım, tartışma |
3 | Seçme eserlerin okunması | Anlatım, tartışma |
4 | Franz Kafka, Robert Musil | Anlatım, tartışma |
5 | Seçme eserlerin okunması | Anlatım, tartışma |
6 | Ingeborg Bachmann | Anlatım, tartışma |
7 | Peter Handke | Anlatım, tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Thomas Bernhard | Anlatım, tartışma |
10 | Seçme eserlerin okunması | Anlatım, tartışma |
11 | Christine Nöstlinger, Barbara Frischmuth | Anlatım, tartışma |
12 | Seçme eserlerin okunması | Anlatım, tartışma |
13 | Hugo von Hoffmannsthal | Anlatım, tartışma |
14 | Rainer Maria Rilke | Anlatım, tartışma |
15 | Seçme eserlerin okunması | Anlatım, tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | 1.Burhan Karpad, Çağdaş Avusturya Edebiyatı Antolojisi, Bozak Yayınları, 1972 | |
2 | Prof.Dr. Selçuk ÜNLÜ, (2001) Avusturya Modern Edebiyatı, Konya Selçuk Üniversitesi Yayınları | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı, edebi eserler |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 8 | 1 | 40 |
8.Dönem Ödevi | 16 | 1 | 60 |
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 6 | 6 | 36 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 4 | 10 | 40 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 174 |