|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | BÜRO HİZMETLERİ VE SEKRETERLİK | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | BARIŞ İBRAHİM DİLEK (bdilek@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
İCLAL POMAK, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Öğrencilere günümüzde gittikçe önem kazanan sosyal sorumluluk kavramını tanıtmak ve Kurumsal Sosyal Sorumluluk uygulamalarının bir işletmenin başarısı üzerindeki etkilerini açıklamaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Kurumsal sosyal sorumluluk kavramının tanımlanması ve diğer alanlarla ilişkilendirebilir |
PÇ-4 Tüm servislerle ve başka işletmelerin bütün departmanlarıyla takım çalışması yapar. PÇ-5 Bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkındaki gelişmeleri izleyerek kendini ve tüm çalışanları geliştirir ve kalite ,toplam kalite yönetimi konularında bilinç sahibi olur. PÇ-8 Kolay İletişim kurar ve meslek yaşantısında mesleki yabancı dil kullanır. PÇ-10 Bağımsız davranarak, inisiyatif ve yaratıcılığını kullanır. PÇ-11 Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları takip eder. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Sosyal sorumluluk konusuna ilişkin prensipleri öğrenebilir |
PÇ-3 Sekreterlik için gerekli çağdaş teknikleri ve çalışma araçlarını kullanır. PÇ-6 Mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip olur. PÇ-10 Bağımsız davranarak, inisiyatif ve yaratıcılığını kullanır. PÇ-13 Sektörel sorunlar hakkında bilgi sahibi olabilme becerisi |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Sosyal sorumluluk alanlarını öğrenebilir. |
PÇ-3 Sekreterlik için gerekli çağdaş teknikleri ve çalışma araçlarını kullanır. PÇ-6 Mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip olur. PÇ-11 Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları takip eder. PÇ-13 Sektörel sorunlar hakkında bilgi sahibi olabilme becerisi |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Sosyal sorumluluk uygulamalarının nasıl yürütüldüğünü anlayabilir. |
PÇ-2 Meslek ile ilgili problemleri tanımlar, modelleme ve çözme beceresi kazanır. PÇ-4 Tüm servislerle ve başka işletmelerin bütün departmanlarıyla takım çalışması yapar. PÇ-9 Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda var olan problem sürecini çözümler. PÇ-10 Bağımsız davranarak, inisiyatif ve yaratıcılığını kullanır. PÇ-11 Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları takip eder. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Kurumsal sosyal sorumluluk kavramı ve gelişimi, sosyal sorumluluk alanları, sosyal sorumluluk yönetimi, iş ahlakı ve sosyal sorumluluk ilişkisi, kurum başarında sosyal sorumluluk uygulamalarının etkisi gibi konular dersin içeriğini oluşturmaktadır. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Kurumsal Sosyal Sorumluluk Kavramı ve Tarihsel Gelişimi | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt |
| 2 | Kurumsal Sosyal Sorumluluk Yaklaşımları | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt |
| 3 | Kurumsal Sosyal Sorumluluk Yaklaşımları | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt |
| 4 | Günümüzde Kurumsal Sosyal Sorumluluk Alanında Yaşanan Gelişmeler | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt |
| 5 | Günümüzde Kurumsal Sosyal Sorumluluk Alanında Yaşanan Gelişmeler | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt |
| 6 | Uluslararası Organizasyonlar Tarafından Başlatılan ve Sürdürülen Başlıca Kurumsal Sosyal Sorumluluk Girişimleri | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt |
| 7 | Uluslararası Organizasyonlar Tarafından Başlatılan ve Sürdürülen Başlıca Kurumsal Sosyal Sorumluluk Girişimleri | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Sivil Toplum Örgütleri | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt |
| 10 | Sivil Toplum Örgütleri | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt |
| 11 | Kurumsal Sosyal Sorumluluk Kampanyaları Oluşturma Süreci | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt |
| 12 | Kurumsal Sosyal Sorumluluk Kampanyaları Oluşturma Süreci | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt |
| 13 | Kurumsal Sosyal Sorumluluk Alanları ve Sosyal Sorumluluk Kampanyaları- Çalışanlar, Müşteriler | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt |
| 14 | Kurumsal Sosyal Sorumluluk Alanları ve Sosyal Sorumluluk Kampanyaları- Çalışanlar, Müşteriler | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt |
| 15 | Kurumsal Sosyal Sorumluluk Alanları ve Sosyal Sorumluluk Kampanyaları- Toplum | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Aydede, C. (2007). Yükselen Trend: Kurumsal Sosyal Sorumluluk. MediaCat. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Aydede, Ceyda; Yükselen Trend Kurumsal Sosyal Sorumluluk, Mediacat Yayınları, İstanbul, 2007. Kotler, Philip; Lee, Nancy; Kurumsal Sosyal Sorumluluk, Çev: Sibel Kaçamak, Mediacat Yayınları, İstanbul, 2006 Werther, William B. & Chandler, David, (2nd edition, 2010), ‘Strategic Corporate Social Responsibility: Stakeholders in a Global Environment,’ Sage Publications. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 8 | 24 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 8 | 24 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 2 | 6 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 2 | 6 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 90 | ||