|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | BÜRO HİZMETLERİ VE SEKRETERLİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | BARIŞ İBRAHİM DİLEK (bdilek@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
İCLAL POMAK, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencilere günümüzde gittikçe önem kazanan sosyal sorumluluk kavramını tanıtmak ve Kurumsal Sosyal Sorumluluk uygulamalarının bir işletmenin başarısı üzerindeki etkilerini açıklamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Kurumsal sosyal sorumluluk kavramının tanımlanması ve diğer alanlarla ilişkilendirebilir |
PÇ-4 Tüm servislerle ve başka işletmelerin bütün departmanlarıyla takım çalışması yapar. PÇ-5 Bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkındaki gelişmeleri izleyerek kendini ve tüm çalışanları geliştirir ve kalite ,toplam kalite yönetimi konularında bilinç sahibi olur. PÇ-8 Kolay İletişim kurar ve meslek yaşantısında mesleki yabancı dil kullanır. PÇ-10 Bağımsız davranarak, inisiyatif ve yaratıcılığını kullanır. PÇ-11 Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları takip eder. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Sosyal sorumluluk konusuna ilişkin prensipleri öğrenebilir |
PÇ-3 Sekreterlik için gerekli çağdaş teknikleri ve çalışma araçlarını kullanır. PÇ-6 Mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip olur. PÇ-10 Bağımsız davranarak, inisiyatif ve yaratıcılığını kullanır. PÇ-13 Sektörel sorunlar hakkında bilgi sahibi olabilme becerisi |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Sosyal sorumluluk alanlarını öğrenebilir. |
PÇ-3 Sekreterlik için gerekli çağdaş teknikleri ve çalışma araçlarını kullanır. PÇ-6 Mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip olur. PÇ-11 Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları takip eder. PÇ-13 Sektörel sorunlar hakkında bilgi sahibi olabilme becerisi |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Sosyal sorumluluk uygulamalarının nasıl yürütüldüğünü anlayabilir. |
PÇ-2 Meslek ile ilgili problemleri tanımlar, modelleme ve çözme beceresi kazanır. PÇ-4 Tüm servislerle ve başka işletmelerin bütün departmanlarıyla takım çalışması yapar. PÇ-9 Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda var olan problem sürecini çözümler. PÇ-10 Bağımsız davranarak, inisiyatif ve yaratıcılığını kullanır. PÇ-11 Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları takip eder. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Kurumsal sosyal sorumluluk kavramı ve gelişimi, sosyal sorumluluk alanları, sosyal sorumluluk yönetimi, iş ahlakı ve sosyal sorumluluk ilişkisi, kurum başarında sosyal sorumluluk uygulamalarının etkisi gibi konular dersin içeriğini oluşturmaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Kurumsal Sosyal Sorumluluk Kavramı ve Tarihsel Gelişimi | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt |
2 | Kurumsal Sosyal Sorumluluk Yaklaşımları | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt |
3 | Kurumsal Sosyal Sorumluluk Yaklaşımları | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt |
4 | Günümüzde Kurumsal Sosyal Sorumluluk Alanında Yaşanan Gelişmeler | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt |
5 | Günümüzde Kurumsal Sosyal Sorumluluk Alanında Yaşanan Gelişmeler | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt |
6 | Uluslararası Organizasyonlar Tarafından Başlatılan ve Sürdürülen Başlıca Kurumsal Sosyal Sorumluluk Girişimleri | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt |
7 | Uluslararası Organizasyonlar Tarafından Başlatılan ve Sürdürülen Başlıca Kurumsal Sosyal Sorumluluk Girişimleri | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt |
8 | Ara Sınav | |
9 | Sivil Toplum Örgütleri | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt |
10 | Sivil Toplum Örgütleri | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt |
11 | Kurumsal Sosyal Sorumluluk Kampanyaları Oluşturma Süreci | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt |
12 | Kurumsal Sosyal Sorumluluk Kampanyaları Oluşturma Süreci | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt |
13 | Kurumsal Sosyal Sorumluluk Alanları ve Sosyal Sorumluluk Kampanyaları- Çalışanlar, Müşteriler | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt |
14 | Kurumsal Sosyal Sorumluluk Alanları ve Sosyal Sorumluluk Kampanyaları- Çalışanlar, Müşteriler | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt |
15 | Kurumsal Sosyal Sorumluluk Alanları ve Sosyal Sorumluluk Kampanyaları- Toplum | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Aydede, C. (2007). Yükselen Trend: Kurumsal Sosyal Sorumluluk. MediaCat. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Aydede, Ceyda; Yükselen Trend Kurumsal Sosyal Sorumluluk, Mediacat Yayınları, İstanbul, 2007. Kotler, Philip; Lee, Nancy; Kurumsal Sosyal Sorumluluk, Çev: Sibel Kaçamak, Mediacat Yayınları, İstanbul, 2006 Werther, William B. & Chandler, David, (2nd edition, 2010), ‘Strategic Corporate Social Responsibility: Stakeholders in a Global Environment,’ Sage Publications. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 8 | 24 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 8 | 24 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 2 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 2 | 6 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |