|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | KONTROL VE OTOMASYON | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ALPER GÖRGÜN (agorgun@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencilere, sürdürülebilir kavramı ve temiz enerji sistemleri tanıtmak. Güneş enerjisi, Rüzgar Enerjisi, Hidroelektrik enerjisi, Jeotermal enerji ve Biyokütle enerjisi hakkında bilgi vermek. Geri dönüşüm sistemlerini tanıtmak ve geri dönüşümün önemine vurgu yaparak kullanımını arttırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Temiz enerji kaynaklarını tanıyabilir |
PÇ-12 Enerji sistemlerinin tasarımı, imalatı ve işletilmesi hakkında bilgi sahibi olur PÇ-13 Enerji alanında bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve gerektiğinde istenen ihtiyaçları karşılamak üzere modern tasarım yöntemlerini uygular. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Güneş enerjisini tanıyabilir |
PÇ-12 Enerji sistemlerinin tasarımı, imalatı ve işletilmesi hakkında bilgi sahibi olur PÇ-13 Enerji alanında bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve gerektiğinde istenen ihtiyaçları karşılamak üzere modern tasarım yöntemlerini uygular. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Jeotermal enerjiyi tanıyabilir |
PÇ-12 Enerji sistemlerinin tasarımı, imalatı ve işletilmesi hakkında bilgi sahibi olur PÇ-13 Enerji alanında bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve gerektiğinde istenen ihtiyaçları karşılamak üzere modern tasarım yöntemlerini uygular. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Rüzgâr enerjisini hakkında bilgi edinebilir. |
PÇ-12 Enerji sistemlerinin tasarımı, imalatı ve işletilmesi hakkında bilgi sahibi olur PÇ-13 Enerji alanında bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve gerektiğinde istenen ihtiyaçları karşılamak üzere modern tasarım yöntemlerini uygular. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Hidrojen enerjisi hakkında bilgi edinebilir |
PÇ-12 Enerji sistemlerinin tasarımı, imalatı ve işletilmesi hakkında bilgi sahibi olur PÇ-13 Enerji alanında bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve gerektiğinde istenen ihtiyaçları karşılamak üzere modern tasarım yöntemlerini uygular. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-6 | Geri dönüşüm önemini kavrayabilir |
PÇ-24 Temel fizik kuralları ve birimlerini bilir. Bu kuralları kullanarak enerjiler arasında dönüşümleri gerçekleştirebilir. PÇ-27 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Sürdürülebilir ve temiz enerji sistemlerinin tanıtımı ve özellikleri; Güneş enerjisi, rüzgar enerjisi, Hidroelektrik enerjisi, Jeotermal enerji ve biyokütle enerjisine dayalı sistemlerin incelenmesinin yanında geri dönüşüm sistemleri ve uygulamalarının anlatılması | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Enerjinin tanımı, önemi ve çeşitleri | Anlatım, Soru Cevap |
2 | Fosil yakıtlar ve Elektrik enerjisi | Anlatım, Soru Cevap |
3 | Sürdürülebilirlik kavramı, Temiz enerji sistemlerinin tanıtımı ve bileşenleri | Anlatım, Soru Cevap |
4 | Güneş enerjisi temelleri ve güneş panelleri sistemleri | Anlatım, Soru Cevap |
5 | Rüzgar enerjisi temelleri ve rüzgar türbini sistemleri | Anlatım, Soru Cevap |
6 | Hibrit Enerji, Hidroelektrik santraller | Anlatım, Soru Cevap |
7 | Hidroelektrik santraller, | Anlatım, Soru Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Jeotermal enerji, Biyokütle Enerjisi | Anlatım, Soru Cevap |
10 | Biyokütle çevrimleri | Anlatım, Soru Cevap |
11 | Biyokütle çevrimleri | Anlatım, Soru Cevap |
12 | Biyoyakıtlar | Anlatım, Soru Cevap |
13 | Biyo Yakıtlar, Geri Dönüşüm | Anlatım, Soru Cevap |
14 | Geri Dönüşüm | Anlatım, Soru Cevap |
15 | Geri Dönüşüm Metodları | Anlatım, Soru Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Akova, İ. (2008). Yenilenebilir Enerji Kaynakları. Nobel Akademik Yayıncılık. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projeksiyon, Bilgisayar, Ders Notları |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 6 | 6 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 6 | 6 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |